• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
بسیج ورزشکاران فارس:

در نبرد اقتصادی، نباید به فرهنگ بی‌اعتنا بود

  • کد خبر : 37650
  • 03 تیر 1401 - 20:26
در نبرد اقتصادی، نباید به فرهنگ بی‌اعتنا بود
سازمان بسیج ورزشکاران فارس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در شرایط نبرد اقتصادی دشمنان که سبب شده معیشتِ مردم دست‌خوش مشکلاتی شود، نباید به امرِ فرهنگ بی اعتنا بود.

به گزارش سحاب پرس، در این بیانه که از سوی روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران صادر شد، آمده است: همچنانکه مشکلات اقتصادی، راه حلِ داخلی دارند و باید ساختارهای معیوب اقتصادی را اصلاح کرد و به سوء مدیریت ها پایان داد،می توان و باید به مسائل فرهنگ مبادرت ورزید، پیشرفت پایدار، در گروِ رشد همگون و متوازنِ سیاست، اقتصاد و فرهنگ است، و نباید یکی را پای دیگری ذبح کرد.

این بیانیه افزوده است: مع الاسف در سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران، سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام که معطر از عطر شهیدان غیرتمندی است که جان ارزشمند خود را در راه حفظ وطن و نوامیس میهن فدا نمودند تبدیل به جولانگاه بدحجابی و حتی کشف حجاب و ولنگاری نمودند.

در ادامه آمده است: وضعیت پوشش و رفتارهای ناپسند برخی دختران نوجوان و غافل تحت عنوان جشن تیرگان و استفاده ابزاری از ورزش اسکیت به قدری زننده بود که در اذهان تلقی می شود،به صورت مشکوک و سازمان‌دهی شده دست به عفت‌ستیزی در منظر عمومی زده و هنجارشکنانه در برابر قانون تمکین ایستادند.

در این بیانیه  گفته شده است: بدحجابی و بدپوششی، افسارگسیخته ای که این روز ها در بعضی اماکن عمومی و خیابانها و مراکز خرید ، امنیت اخلاقی جامعه و سلامت نهاد خانواده ها را به خطر انداخته است،مطمئنا برنامه ای حساب شده و با پشتوانه قوی اتاق های فکر دشمنان قسم خورده این مرزو بوم طراحی شده است و هر روز درقالب برنامه ای جدید رخ می نمایاند  و هشیاری خانواده ها در مرحله اول و مسئولان و متولیان فرهنگی در مرحله دوم را می‌طلبد تا از این برهه حساس گذر کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: در این راستا سازمان بسیج ورزشکاران سپاه فجر استان فارس همراه با نخبگان ، فرهیختگان و پیشکسوتان ورزشی، خانواده های معظم شهدا ،جانباران و ایثارگران ،جامعه فهیم و ارزشی ورزش و جوانان استان فارس ، خصوصا بانوان فهیم و دغدغه مند خواستار اصلاح وضع موجود و برخورد جدی و قاطع با عوامل نفوذی در عرصه ورزش استان پهناورفارس و دست اندرکاران این هنجار شکنی  در روز شهادت شهید دکترمصطفی چمران  الگوی رشادت وایثار هستند.

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ برنامه‌ای با عنوان روز جهانی اسکیت بورد در زمین همایش های شهری برگزار شد که شمار قابل توجهی از بانوان نوجوان و جوان شرکت‌کننده بدون پوشش سر و برخی از آنها با لباس غیرمتعارف در این برنامه حضور داشتند.
پلیس شیراز روز جمعه اعلام کرد که کشف حجاب در پایان مراسم اسکیت‌بازان رخ داد.
در تبلیغات برنامه روز جهانی اسکیت بورد در شیراز، نشان سه برگزارکننده درج شده است که آرم هیات اسکیت استان فارس و شهرداری شیراز قابل تشخیص است.

در همین پیوند، شهرداری شیراز در بیانیه‌ای هرگونه صدور مجوز به منظور دعوت شهروندان برای تجمع در گردهمایی اسکیت‌بازان با مشارکت این نهاد را در بلوار شهید چمران تکذیب کرد.

فرماندار شیراز این حرکت را با برنامه‌ریزی قبلی دانست و گفت: عوامل اصلی این برنامه که بدون مجوز بوده، بازداشت شدند.لطف‌الله شیبانی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با بررسی که انجام دادیم و بر اساس اقدامات ضابطین قوه قضاییه و نیروی مقتدر انتظامی متوجه شدیم که مراسمی که برگزار شده با طرح و برنامه بوده و عوامل برگزار کننده، برنامه مستمری هم برای آینده داشته‌اند.شیبانی عنوان کرد: بدون تردید این حرکات و برنامه‌ها با قصد شکستن احکام و هنجارهای اجتماعی، دینی و ملی انجام می‌شود.

در پی انتشار ویدئو هنجار شکنی جمعی از اسکیت سواران در شیراز رئیس کل دادگستری استان فارس دستور بررسی و برخورد با عوامل برگزاری این تجمع را صادر کرد.بنا بر مطلب دریافتی روز جمعه، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه این اقدامات ساختار شکن هویت مذهبی سومین حرم اهل بیت (ع) و وجهه فرهنگی شیراز را خدشه دار می کند به دادستان مرکز استان تأکید کرد: ضمن تشکیل پرونده عوامل اصلی برگزاری و هماهنگ کنندگان این برنامه تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.

گفتنی است در پی دستور رئیس کل دادگستری استان فارس دادستان شیراز از تشکیل پرونده در این خصوص و تحقیق از تعدادی از شرکت کنندگان در تجمع خبر داد.سید مصطفی بحرینی افزود: پنج نفر از عوامل اصلی پس از شناسایی بازداشت شدند.

حیدر صفرپور مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برنامه هنجارشکن اسکیت بازان در بلوار چمران هدفمند بوده است  اعلام کرد: در اولین اقدام رییس هیات اسکیت فارس را برکنار کردیم.

بلوار شهید چمران یکی از مهم‌ترین بلوار شهر شیراز است که از نظر جغرافیایی در شمال غرب شهر قرار دارد و این بلوار مانند یک کمربندی غرب شهر یعنی پل معالی‌آباد را به شمال شهر یعنی تقاطع غیر همسطح دانشجو  متصل می‌کند. طبیعت زیبا و هوای دلپذیر این بلوار، آن را به محلی برای پیاده‌روی و گذران اوقات فراغت تبدیل کرده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37650

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.