• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
رییس کل دادگستری فارس:

اجازه خدشه به حرمت سومین حرم اهل بیت (ع) نمی‌دهیم

  • کد خبر : 37647
  • 03 تیر 1401 - 17:22
اجازه خدشه به حرمت سومین حرم اهل بیت (ع) نمی‌دهیم
رئیس کل دادگستری استان فارس، با اشاره به انتشار ویدئو هنجارشکنی در شیراز در فضای مجازی گفت: اجازه نمی دهیم که برخی با برنامه، حساب شده و به شکل گروهی و باندی بخواهند به ارزش های دینی در سومین حرم اهل بیت (ع) خدشه وارد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: به محض اطلاع از انتشار این ویدئو که دل مومنان را آزرد، دستور بازداشت عوامل و دست اندرکاران این حرکت هنجارشکنانه را صادر کردیم و به مردم اطمینان می دهیم که عوامل اصلی را نیز دستگیر خواهیم کرد و شدیدترین برخورد را با آنها خواهیم داشت و اجازه نمی دهیم چنین اتفاقاتی تکرار شود.
وی ادامه داد: به قضات سراسر استان نیز اعلام می‌کنم که اگر کسانی می خواهند حساب شده و برنامه‌ریزی شده حرمت ها را زیرپا بگذارند و خون شهدا را پایمال کنند مقابل آنها بایستید.
او اظهار داشت: ادارات متولی هم مراقب باشند که برای هر کاری مجوز صادر نکنند، اینجا حرم سوم اهل بیت (ع) است و باید مراقب بود که حرمت متدینین حفظ شود.

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ برنامه‌ای با عنوان روز جهانی اسکیت بورد در زمین همایش های شهری برگزار شد که طی آن شمار قابل توجهی از بانوان نوجوان و جوان شرکت‌کننده بدون پوشش سر و برخی از آنها با لباس غیرمتعارف در این برنامه حضور داشتند.

برگزاری دعاوی الکترونیکی در محاکم شیراز
رئیس کل دادگستری فارس، یکی از برنامه های این مجموعه را برگزاری الکترونیکی محاکم دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم ۴۰ درصد دعاوی استان را تا پایان امسال به شکل الکترونیک برگزار کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: می خواهیم شرایط به گونه ای فراهم شود که مردم از داخل منزل و محل کار خود بتوانند با دادگاه‌ها و محاکم ارتباط برقرار کنند و مسائل خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری پیگیری کنند.
او اظهار داشت: همچنین اراده ما در دادگستری استان این است که تا جایی که توان داریم و امکان دارد مشکلات بین مردم با صلح و سازش حل شود و همچنین از اختیارات قضات به نفع مردم استفاده کنیم.
وی گفت: امروز ۴۹ درصد  پرونده‌های ما در شورهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم می شود و در همین راستا سال گذشته ۸۷ قتل را سازش دادیم.

رفع تصرف ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی
رئیس کل دادگستری فارس، با اشاره به رفع تصرف ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی در این استان در سال گذشته گفت: امسال هم این مساله را با جدیت دنبال می کنیم و اجازه قانون شکنی به افراد فرصت طلب و سودجو نمی‌دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: در این راه همکاری مردم را می خواهیم تا اگر در جایی تصرفی رخ داد به ما اعلام کنند تا دادگستری با قاطعیت ورود کند.
وی ادامه داد: ادارات متولی امر زمین مراقبت کنند که سرمایه های مردم به راحتی از دست آنها خارج نشود.
او اظهار داشت: بارها به ادارات اعلام کرده‌ایم که اراضی ملی خود را ثبت کنند چرا که تا زمانی که این اراضی ثبت نشده باشد مورد تعرض و تصرف قرار می گیرد.
وی گفت: هنوز یک میلیون هکتار از اراضی ملی استان ثبت نشده و اداره کل ثبت اسناد استان برای ثبت و صدور اسناد این اراضی آمادگی دارد تا از تصرف در امان بماند.

صدور احکام جایگزین حبس
رئیس کل دادگستری استان فارس، جدیت دستگاه قضا در صدور احکام جایگزین حبس گفت: پارسال به حدود هشت هزار و ۵۰۰ نفر به جای زندان احکام جایگزین حبس دادیم و امسال هم بنا داریم تا ۴۰ درصد پرونده های کیفری که قابلیت دارند را جایگزین حبس کنیم.
وی افزود: قضات در مواردی که امکان دارد مانند مهریه و نفقه از صدور حکم زندان خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37647

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.