دکتر علی جمشیدی مدیر مؤسسه آموزش عالی ماد در حاشیه برگزاری برنامه آموزشی معرفی «سامانه مدیریت ارتباط با مشتری»، گفت: اخیرا سامانه مدیریت ارتباط با مشتری تحت عنوان CRM برای کسب و کارها طراحی کردهایم.
جمشیدی گفت: تکمیل این پروژه دو سال به طول انجامید و کاربرد این سامانه را بازاریابی و فروش است که این سامانه کمک میکند تا کسب و کارها بتوانند سیستم بازاریابی، انواع گزارش، سفر مشتری و تنظمیات خود را به روز کنند.
او گفت: CRM نرم افزاری کاملا اختصاصی برای هر کسب و کار است، متاسفانه همچنان کسب و کارهای مختلف به روش سنتی مدیریت دنبال میشود و فروش ضعیف است؛ مشتری هم اطلاعات زیادی راجع به محصولات و خدمات ندارد و از طرفی دیگر، شرکتها هم دسترسی به کالا و خدمات ندارند، لذا استفاده از این سامانه موجب میشود که فروش و بازاریابی شرکتها مدیریت شود.
جمشیدی گفت: سامانه مدیریت ارتباط با مشتری ماد، یک نرم افزار CRM است که برای کسب و کارها در بخش بازاریابی و فروش مورد استفاده قرار میگیرد و ویژه شرکتهایی طراحی شده که نیازمند شناسایی و جذب مشتری هستند.
مدیر مؤسسه آموزش عالی ماد گفت: به واسطه استفاده از این سامانه، شرکتها در حوزه بازاریابی و فروش سیستماتیکتر میشوند، بهره وری و دقت کار و کیفیت پیگیریها را هم افزایش میدهند.
به گفته جمشیدی، در دنیا نظیر این سامانه استفاده میشود، اما در ایران فراگیر نشده و ۹۵ درصد از شرکتها از این سامانه استفاده نمیکنند.
او عالیترین سطح یک سیستم را وجود ارزشها ذکر و گفت: ارزشهایی که براساس آن CRM را طراحی کردهایم، مشتری مداری، تجربه، ارتباطات داخلی و سفر مشتری است، به روزترین ارزشها و رویکردها را در این سامانه پیش بینی کردهایم که در آینده آنها را با هوشمند سازی فرآیندها توسعه میدهیم.
جمشیدی گفت: اساسا بازار تعریف سنتی خود را از دست داده است، شرکتها در گذشته فروش محور و امروز مشتری محور هستند و این سامانه طراحی شده تا دیدگاه مشتری محوری را جایگزین فروش محوری کند.
او گفت: براساس نیازها این سامانه طراحی شده و امروز پیش از برگزاری این دوره حدود ۲۰ مورد خرید از سامانه در شیراز داشتهایم و تصور میکنیم طی یکسال آینده استقبال خوبی از آن شود.
جمشیدی گفت: این سامانه با همکاری پارک علم و فناوری طراحی شده و با قیمت مطلوبی به فروش میرسد.
فرزانه دانشمند مؤسس و مدیرعامل شرکت دانش بنیان نیز گفت: پیاده سازی این سامانه با یک تیم کارشناسی ۱۱ نفره متشکل از برنامه نویس، تحلیل گر، مشاوره معماری و … مدت یکسال انجام شد.
او گفت: به لحاظ فنی چنین نرم افزاری مرتب در دنیا در حال توسعه است و تلاش ما توسعه هم گام با فناوریهای خارجی بوده است.
فرزانه گفت: ایجاد یک هسته مدیریت اطلاعات مشتریان و استفاده از فناوری هوش مصنوعی مدنظر ما در طراحی این سامانه بوده است.
مؤسسه آموزش عالی ماد از سال ۸۵ دورههای آموزشی در حوزه کسب و کار برگزار میکند.