• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

بازار کار استاد کاران صنایع دستی شهر شیراز باید گسترش پیدا کند

  • کد خبر : 37393
  • 23 خرداد 1401 - 18:20
بازار کار استاد کاران صنایع دستی شهر شیراز باید گسترش پیدا کند
رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت و گردشگری و زیارت گفت: باغ هنر واقع در بلوار بعثت را در اختیار استادکاران قرار دهد چرا که برخی از هنرهای این استادکاران منحصر به فرد است و اگر از ایشان حمایت نشود و انتقال هنر و تجربه‌شان به خوبی صورت نگیرد، این هنرهای خاص در شهر شیراز از بین خواهد رفت.

به گزارش سحاب پرس، مهندس رضا محمدیان عصر امروز در شصت و چهارمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: در راستای تقویت صنایع دستی شهر شیراز در وهله اول شهرداری شیراز مکلف گردید در جهت حمایت از هنرمندان شیرازی در تهیه هدایای مورد نیاز برای همایش‌ها، بزرگداشت‌ها و غیره از آثار هنرمندان و صنایع دستی شهر شیراز استفاده و خریداری کنند.

وی اضافه کرد: در وهله دوم شهرداری ملزم است ظرف مدت دو ماه بسته حمایتی خود را از استادکاران صنایع دستی شیراز به نحوی که حمایت اقتصادی و انتقال هنر و تجربه هنرمندان را به دنبال داشته باشد، به شورا ارائه دهد.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت و گردشگری و زیارت ضمن اشاره به مصوبه بازارچه هنر یادآور شد: در آن مصوبه نیز مقرر شد شهرداری در همین قالب اعلام نظر کند و باغ هنر واقع در بلوار بعثت را در اختیار استادکاران قرار دهد چرا که برخی از هنرهای این استادکاران منحصر به فرد است و اگر از ایشان حمایت نشود و انتقال هنر و تجربه‌شان به خوبی صورت نگیرد، این هنرهای خاص در شهر شیراز از بین خواهد رفت.

مهندس محمدیان خاطرنشان کرد: همان گونه که در روند اتمام ساختمان و پایان کار الزاماتی وجود دارد می‌توان با همکاری معاونت شهرسازی ساختمان‌ها را ملزم کرد که قبل از اخذ پایان کار تابلوی معرفی خود شامل اسم پروژه و غیره را با استفاده از یکی از هنرهای همین استادکاران مانند کاشی هفت رنگ، خاتم کاری، مس‌گری و … طراحی و اجرا کنند.

وی ادامه داد: این اقدام می‌تواند در راستای حمایت از استادکاران صنایع دستی شهر شیراز مفید واقع شود و ابعاد شغلی و اقتصادی آنان را تقویت کرده و جذب بیشتر هنرآموزان را به دنبال داشته باشد.

این عضو شورا ابراز تاسف کرد: دغدغه کنونی برخی از هنرمندان، فروش محصولات هنری‌شان است در حالی که بایستی از آنان حمایت کرد و بازار کارشان را گسترش داد تا بتوانند از لحاظ اقتصادی تقویت شوند و شاگردان خوبی را برای آینده شهر تربیت نمایند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37393

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.