• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

راه اندازی  و بهره برداری مجدد  از مجتمع معادن دهبید

  • کد خبر : 37288
  • 21 خرداد 1401 - 12:53
راه اندازی  و بهره برداری مجدد  از مجتمع معادن دهبید
رئیس سازمان صمت‌استان  فارس گفت: آغاز به کار دوباره مجتمع معادن دهبید در شهرستان خرم بید استان فارس ، موجب اشتغالزایی ۷۲۰ نفر شد.

به گزارش سحاب پرس، سفرشهرستانی استاندار فارس ، به اتفاق رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، نماینده مردم شهرستانهای آباده ، خرم بید ، بوانات و سرچهان فرماندار شهرستان و جمعی از روسای دستگاه های اجرایی استان و شهرستان خرمبید ،  فعالین اقتصادی ، کار آفرینان و سرمایه گذاران ، تشکلهای بخش خصوصی انجام شد، همچنین استاندارفارس ضمن  بهره برداری و بازدید از مجتمع معادن دهبید و واحدهای تولیدی سنگ های تزئینی ، از نزدیک در جریان روند فعالیت، مشکلات، نیازها و ظرفیت‌های این معدن و واحدهای  صنعتی و تولیدی قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اینکه استان فارس و منطقه خرم‌بید دارای معادن غنی کانی‌های فلزی و غیرفلزی ازجمله سنگ‌های تزئینی است گفت: فعالیت مجتمع معادن دهبید (معدن چاه مرغی)  شهرستان خرم بید به عنوان بزرگترین معدن سنگ مرمریت کشور از سر گرفته شد تا با ظرفیت استخراج اسمی سالانه ۲۰۰  هزار تن، زمینه بازگشت تعداد ۷۲۰ نفر را به فعالیت و عرصه استخراج و فرآوری این مواد معدنی فراهم شود.

حمید رضا ایزدی  با اشاره به ذخیره قطعی بیش از  ۱۷ میلیون تن ماده معدنی  در مجتمع معادن دهبید اظهار کرد: از سرگیری فعالیت این معدن در عرصه کارآفرینی و اشتغال ، شکوفایی اقتصادی منطقه نیز ارز آوری و صادرات محصولات ، اثرات مثبتی بر اقتصاد منطقه و کشور خواهد داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد:  تعداد  ۱۸۵ کارخانه سنگبری در حوزه سنگ تزئینی و نما با اشتعال بالغ بر ۴۰۰۰ نفر در دو بخش معدن و صنایع معدنی در خرم بید فعال است.

افتتاح ۱  واحد تولیدی سنگ های ساختمانی تزئینی  با حضور استاندار و برخی مسئولان استان درشهرستان خرمبید

ایزدی‌افزود : ۱ واحد تولیدی سنگ‌های ساختمانی تزئینی با سرمایه گذاری بالغ بر ۹۰۰  میلیارد ریال و تولید سالانه ۱۵ هزارتن انواع سنگ‌های ساختمانی تژئینی اسلب و ایجاد اشتغال برای تعداد ۳۰ نفر توسط بخش خصوصی و ماشین آلات و تجهیزات ساخت داخل در شهرستان خرمبید به بهره برداری رسید.

وی با تاکید بر ضرورت به روز رسانی تکنولوژی سنگ‌بری‌ها تصریح کرد : استان فارس در تولید سنگ تزئینی رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است ، دراین راستا  تبدیل ارزش افزوده مواد معدنی در استان و برطرف کردن نیاز صنایع داخلی از جمله سیاست گذاری‌های سازمان و وزارت صمت است.

شهرستان خرم بید با داشتن گنجینه‌ای از معادن سنگ‌های مرمریت تزئینی، ساختمانی و نما به رنگ های کرم، مشکی، طوسی و … به عنوان پایتخت سنگ های تزئینی ایران مشهور است و در زمینه سرمایه‌گذاری به منظور فرآوری و برش انواع سنگ‌های تزئینی و ساختمانی شهرستانی مستعد و فعال می باشد این شهرستان داری تعداد ۳۸ معدن با اشتغال ۱۵۰۰ نفر  و استخراج  سالیانه ۱.۴ میلیون تن  با ذخیره قطعی  ۱۴۲ میلیون تن  فعال است. شهرستان خرم بید به مرکزیت صفاشهر در ۱۷۸ کیلومتری شمال استان فارس و شیراز واقع شده و از شهرستان های فعال معدنی، صنعتی استان فارس محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37288

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.