• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
فرمانده سپاه فجر در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تاکید کرد:

کارنامۀ فارس در دوران دفاع مقدس درخشان است

  • کد خبر : 3722
  • 30 اردیبهشت 1399 - 17:36
کارنامۀ فارس در دوران دفاع مقدس درخشان است
سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر با اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی سپاه فجر،فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه دفاع مقدس مجموعه ای گرانبها از تجربیات و یک دائره المعارف جامع از حماسه آفرینی رزمندگان اسلام است، گفت: این مجموعه عظیم دارای پتانسیل بسیار بالایی برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه های برنامه سازی، تالیف کتاب، فیلمسازی و مستندسازی است که باید بیش از پیش مورد توجه اصحاب هنر و رسانه قرار بگیرد.
وی خطاب به مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس گفت: این استان یکی از استان های فعال با کارنامه ای درخشان در دوران دفاع مقدس است و لازم است حماسه آفرینی رزمندگان استان فارس در دوران دفاع مقدس بیش از پیش به جامعه جوان استان معرفی و سَبکِ زندگی سرداران شهید فارس بعنوان شهدای شاخص و الگوی زندگی برای نسل نوجوان و جوان تبیین شود.
سردار غیاثی با تاکید بر لزوم حفظ و بازسازی تصاویر شهدا و بازنشر هنری فرهنگ جهاد و شهادت در نقاط مختلف شهرها، گفت: در شهر شیراز و سایر شهرهای فارس زمینه برای فضاسازی شهری با موضوع دفاع مقدس مهیاست و مسئله اِلِمان سازی در حوزۀ دفاع مقدس باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان بنیاد و مدیران شهری قرار داشته باشد.
وی با اشاره به تحول ابزارهای اطلاع رسانی و سهولت ارتباطات و ارسال پیام های فرهنگی در عصر حاضر، گفت: در تولید آثار فرهنگی و هنری مرتبط با دفاع مقدس باید مولفۀ ” فاخر بودن و مخاطب پسند بودن ” بیش از پیش مورد توجه قرار داشته باشد و نباید در تولید آثار فرهنگی و هنری از جزئیات مهم چشم پوشی کرد.
فرمانده سپاه فجر با تاکید بر اینکه حفظ حقایق دفاع مقدس و جلوگیری از خدشه بر پیکره مفاهیم این رخداد مهم تاریخی رسالت مهم مسئولان بنیاد حفظ آثار است، گفت: گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس که پس از چهل سالگی انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم بهترین فرصت برای معرفی و بازخوانی زوایای ناشناخته و کمتر دیده شده این رخداد برجسته است که توسط جوانان و تربیت شدگان مکتب انقلاب اسلامی بعنوان نقطۀ عطفی در تاریخ یران اسلامی ثبت شده است.
وی با بیان اینکه مبانی ” مدیریت جهادی و بسیجی ” در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، گفت: بدون شک یکی از عوامل مهم موفقیت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس مولفه مدیریت جهادی و بسیجی بود و امروز نیز راه حل موثر مشکلات جامعه و کشور بهره گیری از همین مولفه های مهم در سطوح مختلف اجرایی است.
سردار غیاثی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس نمونه های عینی جوانان مومن و انقلابی هستند، گفت: جامعه نوجوان و جوان کشور امروز به الگوهای جامع و کاملی برای سَبکِ زندگی ایرانی – اسلامی نیازمند است که بهترین نمونه و شاخص این نوع سَبکِ زندگی شهدای نوجوان و جوان دفاع مقدس هستند.
وی با بیان اینکه مجموعه خاطرات و حقایق دوران افتخارآمیز دفاع مقدس یک ثروت ملی برای کشور است، گفت: شکل گیری ” فرهنگ جهاد، ایثار و و شهادت ” بزرگ ترین و ارزشمندترین دستاورد دفاع مقدس است که بر معادلات ملی و بین المللی اثرگذار بوده و امروز این فرهنگ که برگرفته از مبانی حسینی و عاشورایی است مورد توجه و علاقه ملت های مظلوم جهان قرار دارد.
فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه مجموعه سپاه و بسیج فارس برای برگزاری باشکوه برنامه های مرتبط با چهلمین سالگرد دفاع مقدس آمادگی کامل دارد، گفت: تمام سازمان ها و نهادهای استان فارس نیز در یک بستر هدفمند باید آماده هم افزایی و تعامل با مسئولان این ستاد باشند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3722

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.