• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

نوزدهمین جلسه شورای معادن استان فارس برگزار شد

  • کد خبر : 37177
  • 16 خرداد 1401 - 13:30
نوزدهمین جلسه شورای معادن استان فارس برگزار شد
رییس سازمان صمت استان فارس گفت: شورای معادن زمینه‌ساز توسعه معادن و صنایع معدنی ، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی است.

به گزارش سحاب پرس، نوزدهمین جلسه شورای معادن استان فارس در راستای اجرای ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی  و فرهنگی و ( دومین  جلسه در سال ۱۴۰۱ )  با ۲ دستور کار به ریاست استاندار فارس و دبیری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مجموعه‌های مرتبط با این حوزه در محل استانداری فارس برگزار شد.

رییس سازمان صمت استان فارس گفت: درسال گذشته تعداد ۴ جلسه برگزار شد که ۶۷ مصوبه داشته که از این تعداد ۵۹ مصوبه اجرایی و ۸ مصوبه در حال پی گیری می با شد.

حمد رضا ایزدی با تاکید بر اینکه بسیاری از مسیرهای رشد و توسعه معادن و صنایع معدنی از طریق این شورا می تواند اتفاق بیفتد افزود: لذا در این جلسه ضمن ارائه گزارش از جز ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم  نیز واگذاری معدن سنگ مرمریت  جنوب باقر آباد نی ریز مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه معدن یک فعالیت اقتصادی و به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه در کشور به شمار می رود، اضافه کرد: معادن در استان فارس از اصلی ترین محورهای توسعه بوده و از جایگاه ممتازی برخوردار هستند و امیدواریم با کمک فعالان، دست اندرکاران و سرمایه گذاران این بخش بتوانیم اقتصاد استان را نیز با تحرکی پویا تر همراه سازیم که دراین فضای خوب  بخش معدن و فعالین آن حداکثر بهره‌وری را در  توسعه فعالیت‌های اقتصادی داشته باشند.

ایزدی با اشاره به اینکه همکاری و تعامل اعضای جلسه زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت معادن و صنایع معدنی در راستای تولید، فرآوری، صادرات محصولات بخش معدن ، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی استان است تصریح کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار، تسریع در انجام امور و حمایت و توسعه معادن، شورای معادن استان فارس،  به عنوان یکی از استان های پیشرو در تشکیل شورای معادن استانی در کشور می باشد.

ترکیب اعضای این شورا متشکل از استاندار، معاون امور عمرانی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر، مدیران کل منابع طبیعی، محیط زیست، رئیس  سازمان جهاد کشاورزی،  مدیریت زمین شناسی، یک نفراز اساتید دانشگاه، یک نفر از قضات دادگستری، فرمانده نیروی انتظامی، رؤسای اتاق‎های بازرگانی، تعاون و نظام مهندسی و دو نفر از نمایندگان مجلس استان می باشد .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37177

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.