• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3
رئیس سازمان صمت استان فارس خبر داد:

برگزاری اولین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان در تاریخ ۳۱ خرداد ماه

  • کد خبر : 36793
  • 08 خرداد 1401 - 14:06
برگزاری اولین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان در تاریخ ۳۱ خرداد ماه
رئیس سازمان صمت استان فارس گفت: معرفی توانمندی‌ها و بهره مندی از همه ظرفیت های تولیدی صنایع قطعات الکترونیک شیراز وگروه فاتح صنعت ضرورت دارد، اولین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان در تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ تا ۳ تیرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی فارس برگزار می شود.

به گزارش سحاب پرس، یک شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید جلسه استاندار فارس و دستگاههای ذی ربط از صنایع قطعات الکترونیک شیراز جهت معرفی توانمندی‌های صنایع قطعات الکترونیک شیراز و گروه فاتح صنعت واقع در شهرک صنعتی بزرک شیراز با هدف ارتباط صنعت و دانشگاههای مختلف استان و ارائه راهکارهای علمی و عملی تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت : امسال سال « تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین » به عنوان شعار محوری توسط مقام معظم رهبری تعیین و ابلاغ شده بنابراین شرایط اشتغال، تولید و ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی استان و کشور ایجاب می‌کند برای رسیدن به شرایط مطلوب ، از تمامی قابلیت‌ها و توانمندی‌های صنایع بزرگ به بهترین وجه ممکن استفاده شود.

حمید رضا ایزدی با اشاره به اینکه ظرفیت ها، قابلیت ها و توانمندیهای زیادی در صنایع قطعات الکترونیک شیراز و فاتح صنعت وجود دارد، گفت: رشد ، توسعه و بهره وری از میزان تولیدات این ۲ مجموعه بزرگ تخصصی موجب افزایش نرخ اشتغال و درآمد و کاهش بیکاری می شود. ایزدی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اینکه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی موجب پیشرفت اقتصادی خواهد بود یادآور شد: در این راستا اولین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان در تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ تا ۳ تیرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی فارس برگزار می شود.

ایزدی درادامه افزود : صنایع قطعات الکترونیک به عنوان یکی از شرکت‌های تخصصی صا ایران در زمینه انجام تحقیقات، طراحی، تولید و تأمین محصولات ، خدمات و قطعات در حوزه‌های مختلف فناوری الکترونیک ، و فاتح صنعت بعنوان یکی از گروه‌های صنعتی برتر کشور فعالیت در زمینه طراحی ، تولید ، نصب ، راه اندازی و مهندسی ، صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع معدنی با تکیه بر پتانسیل‌های درونی و فرصت‌های محیطی و با مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی در سطح ملی و فرا ملی خود پیشگام هستند.
وی اضافه کرد : توجه به تولید محصولات و تجهیزات دانش بنیان و استفاده از جدیدترین و به روز‌ترین فناوری‌های روز دنیا در حوزه‌های مختلف طراحی و ساخت تجهیزات، ازمهمترین نقاط قوت این مجموعه های صنعتی در استان است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس ، با تاکید بر لزوم توجه به مقوله کیفی سازی کالا و محصولات در این استان ، اظهار داشت: افزایش تولید، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، فراهم آوردن سیستم استاندارد در تولید تجهیزات و توجه به امر تحقیق و توسعه در کنترل کمی و کیفی محصولات از جمله موفقیت‌های این ۲ واحد صنعتی است.
ایزدی گفت: حفظ واحدهای موجود، توسعه شرکت‌های صنعتی، حمایت از صنایع دانش بنیان، بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات خط تولید ، توجه به سرمایه‌گذاری در صنایع مادر، کیفی سازی محصولات بومی و تقویت صادرات از مهمترین و محوری‌ترین رویکردهای این سازمان در بخش صنعت است.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی هم‌افزایی با تشکل‌های بخش خصوصی، همکاری و هماهنگی مدیران ملی و استانی، سیاستگذاران، صنعتگران و کارآفرینان ، مراکز علمی و دانشگاهی و دانشگاهیان بهره‌مندی از دانش روز توام با فناوری‌های برتر دنیا، حضور در نمایشگاه‌های خارجی، تلاش در امر برندسازی در سطح بین‌المللی و شناساندن قابلیت‌ها، افزایش تولید، استفاده بهینه ازظرفیت ها، فراهم آوردن سیستم استاندارد در تولید تجهیزات، توجه به امر R&D در کنترل کمی و کیفی محصولات اهمیت بسزایی در توسعه اقتصادی دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36793

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.