• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8
رئیس سازمان صمت فارس تاکید کرد:

حل مشکلات شهرک صنعتی و کارگاهی شهید دستغیب شیراز

  • کد خبر : 36787
  • 08 خرداد 1401 - 13:59
حل مشکلات شهرک صنعتی و کارگاهی شهید دستغیب شیراز
رئیس سازمان صمت فارس گفت: شهرک صنعتی و کارگاهی شهيد دستغيب شيراز رونق می گيرد، مشکلات واحد های شهرک صنعتی ، صنفی شهید دستغیب با محوریت فرمانداری شیراز سامان می گیرد.

به گزارش سحاب پرس، یکشنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۱ ، چهارصد و چهل و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقاء توان تولید اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار فارس ، با دبیری سازمان صمت و حضور اعضاء کارگروه و دستگاههای اجرایی ذی ربط به صورت میدانی در شهرک صنعتی ، صنفی و کارگاهی شهید دستغیب شیراز تشکیل و دراستای رفع موانع زیرساختی این منطقه بازدید بعمل آمد ، مسایل ، مشکلات و موضوعات زیرساختها مورد بحث ، تبادل نظر و ارائه راهکار جهت رفع موانع فرا روی این شهرک مورد بررسی قرار گرفت .

در ابتدای این جلسه هیات امنا شهرک صنعتی ، صنفی شهید دستغیب شیراز با بیان چالش های موجود در جهت اشتغال پایدار ، عدم نقدینگی ، بالا بودن سود تسهیلات، مشکل برق، تلفن و اینترنت، افزایش قیمت مواد اولیه را از مهم ترین دغدغه های این شهرک عنوان کردند و خواستار رفع موارد و مشکلات مطرح شده در این شهرک شدند.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس در نشست بررسی راهکارهای رفع مشکلات شهرک صنعتی و کارگاهی شهید دستغیب شیراز گفت: بحث شناسایی و ساماندهی کارگاهای تولیدی در دستور کار قرار گرفته که با توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل امکانات و همکاری سایر دستگاه های ذی ربط فعالیت واحدهای تولیدی در این شهرک رونق می گیرد.

حمید رضا ایزدی با اشاره به اهمیت بررسی مشکلات کارگاه های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شهید دستغیب شیراز افزود: صنعتگران و تولید کنندگان در این شهرک صنعتی مسایل و مشکلاتی دارند، بسیاری از زیرساخت های این شهرک به دلایل زیادی آماده نیست به همین سبب مشکلات را بررسی و طبقه بندی نموده و با توجه به ضرورت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال برای کاهش بیکاری، حمایت ازصنعتگران و تولید کنندگان در دستور کار این سازمان قرار دارد .

ایزدی اظهار کرد: ضرورت دارد؛ برای رفع موانع و مشکلات کارگاه های صنعتی و تولیدی در این شهرک و نیز ساماندهی آنها ، دستگاه های اجرایی ذی ربط تلاش کنند تا برای واگذاری انشعاب و خطوط تلفن ثابت، آب و گاز، تقویت شبکه برق‌رسانی و روشنایی معابر، و اصلاح تعرفه‌های عوارض و مالیات و احداث واحدهای تولیدی و کارگاهی موانع و کمبودها برطرف شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت:این شهرک دارای ظرفیت خوبی است که می‌تواند در اشتغالزایی نقش زیادی داشته باشد همچنان که کارگاه های کنونی دراین شهرک با فعالیت خود، تعداد زیادی فرصت شغلی ایجاد کردند و در سخت ترین شرایط کار و تولید می کنند تا در چرخه اقتصادی و تولید این استان نقش داشته باشند.

وی تصریح کرد: حضور واحدهای صنعتی با فعالیت مشترک در یک مکان ویژه می‌تواند منجر به فعالیت‌های مشترکی مانند خرید مواد اولیه به‌طور مشترک، بازاریابی و بازارسازی مشترک، رفع مشکلات با همفکری یکدیگر و ایجاد رقابت سالم شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: در این ناحیه از لحاظ تولیدات واشتغالزایی تعداد ۹۲۵ واحد صنفی ، صنعتی و نمایشگاهی و اشتغال بیش از ۴۰۰۰ نفردر بحث درودگری ، مبل سازی و نئوپان و… اقدامات خوبی صورت گرفته است اما از این لحاظ که متولی مشخصی فعالیت این شهرک را زیر نظر نداشته است، هنوز کمبود‌ها و نیازمندی های زیادی وجود دارد که با برطرف شدن مشکلات در احداث و راه اندازی واحدهای جدید رونق بیشتری ایجاد می شود.

ایزدی اضافه کرد : صرف نظر از تعداد اندکی از کارگاه های شهرک صنعتی شهید دستغیب که از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس مجوز گرفتند، بیشتر کارگاه ها متولی ندارند و در چند سال گذشته، شهرداری برای آنها مجوز احداث کارگاهی و انبار صادر کرده است.

ایزدی گفت : با هدف بررسی مشکلات شهر و پالایش واحدهای تولیدی ، تعیین محدوده شهرک صنعتی شهید دستغیب از سوی شهرداری منطقه۵ ، تهیه اطلاعات جامع وکامل صنفی یا صنعتی از واحدهای موجود ، شناسایی کارگاهای مزاحم و معرفی آنها به سازمان صنعت ، معدن و تجارت فارس، صدور پروانه های صنفی یا صنعتی با توجه به شرایط زیست محیطی از سوی سازمان صمت ، از جمله مصوبات این نشست بود.

در این نشست که در محل شهرک صنعتی شهید دستغیب شیراز برگزار شد، زیرساخت های نامناسب شهرک (آب، برق و تلفن و…)، بازار فروش، مسائل مرتبط با مالیات، فضاسازی، زیباسازی و نصب تابلوهای راهنما، جاده دسترسی و مشکلات همپوشانی جاده موجود با مناطق مسکونی و جمع آوری زباله از جمله مشکلات مطرح شده از سوی صنعتگران بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36787

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.