• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
2

پژوهش‌های دامپزشکی به دانشگاه های فارس واگذار شود/تاکید بر توجه بیشتر در ارائه خدمات دامی به عشایر

  • کد خبر : 36379
  • 03 خرداد 1401 - 12:41
پژوهش‌های دامپزشکی به دانشگاه های فارس واگذار شود/تاکید بر توجه بیشتر در ارائه خدمات دامی به عشایر
در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با دکتر ایمانیه، استاندار فارس با اشاره به وجود پتانسیل علمی قوی در استان بر واگذاری پژوهش های حوزه دام‌پزشکی در زمینه های دام، طیور و ژنتیک حیوانات به دانشگاه های استان تاکید کرد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر سیدمحمد آقامیری معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با دکتر محمد هادی ایمانیه دیدار کرد.

دکتر ایمانیه در این دیدار، فعالسازی مرغداری های راکد کشور را به نفع روستایی ها و بنگاه های خرد دانست و تاکید کرد: این کار باعث رشد و پویایی اشتغال خواهد شد.

استاندار فارس در ادامه از معاون وزیر کشاورزی خواست که در صادرات مرغ، گوشت و مواد پروتئینی این استان به کشور های همسایه به ویژه قطر و عمان مساعدت لازم انجام شود.

دکتر ایمانیه با اشاره به وجود پتانسیل علمی قوی در استان فارس بر واگذاری پژوهش های سازمان دام‌پزشکی در حوزه های مختلف دام، طیور و ژنتیک حیوانات به دانشگاه های استان واگذار شود.

استاندار فارس با بیان اینکه بیشترین عشایر کشور در استان فارس حضور دارند، گفت: رفع مشکلات عشایر در مواردی مانند واکسیناسیون دام باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه عشایر تولید گوشت قرمز کشور را برعهده دارند.

در ادامه آقا میری، از ارائه «خدمات رایگان دام» به عشایر کل کشور خبر داد و گفت: خدمات رایگان دام با همکاری نهاد هایی نظیر سپاه، کمیته امداد و… در قالب جهاد دام پزشکی به عشایر کل کشور ارائه می شود.

رئیس دامپزشکی کشور انتقال بسیاری از بیماری ها نظیر تب کریمه کنگو به واسطه کشتار غیر مجاز را مورد اشاره قرار داد و نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز است، راه اندازی «کلینیک سیار جهادی دامپزشکی» را برای بررسی کشتارگاه ها و محل های کشتار غیرمجاز دام پیشنهاد داد.

استاندار فارس برای همکاری با سازمان دامپزشکی در حوزه های علمی، پژوهشی و جهادی اعلام آمادگی کرد.

آموزش و تبیین بیماری های دام به عشایر یکی از مباحث مطرح شده در این دیدار بود که استاندار فارس پیشنهاد داد که با انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دامپزشکی از ظرفیت بهداشت کار های عشایر برای آموزش بیماری های دام و طیور نیز استفاده شود.

صادرات و واردات محصولات دامی، راه اندازی واحد های مرغداری غیرفعال و هدف مند سازی یارانه ها در محصولات پروتئینی از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36379

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.