• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
مدیرعامل شرکت گاز فارس:

اتاق عملیات ویژه در فارس راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 36287
  • 01 خرداد 1401 - 19:39
اتاق عملیات ویژه در فارس راه‌اندازی می‌شود
مدیرعامل شرکت گاز فارس از تشکیل اتاق عملیات ویژه به منظور تسریع عملیات بلوک بندی و ایزولاسیون شبکه خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، علی‌اکبر میدان‌شاهی یکشنبه یکم خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع که قدمت تاسیسات و شبکه‌های گازرسانی کلان شهر شیراز به عنوان اولین شهر گازدار کشور به شصت سال می‌رسد، اظهار کرد: رشد و توسعه شهری سبب شده شبکه‌های گازرسانی شهر بسیار پیچیده و در هم تنیده شود و در این راستا اقدامات مقاوم سازی و تقویت تاسیسات ضروری به نظر می‌رسد.

او افزود: تراکم جمعیتی کلان شهر شیراز به واسطه سیر رشد طبیعی جمعیت و مهاجرت از شهرهای جنوبی رو به افزایش است و این مسئله اهمیت اجرای پروژه‌های ایمن سازی را دوچندان می‌کند.

مدیرعامل شرکت فارس به وجود گسل‌های فعال زاگرس در شهر و زلزله خیز بودن استان اشاره و اضافه کرد: جاری شدن سیلاب‌های فصلی در بستر مسیل‌های خشک اهمیت اقدامات مقاوم سازی و تقویت تاسیسات و شبکه‌های گازرسانی را آشکار می کند.

میدانشاهی از تخصیص اعتبار بودجه چند برابری به کمیته مقاوم سازی شرکت گاز استان فارس خبر داد و افزود: عملیات بلوک بندی با تشکیل اتاق عملیات ویژه سریع تر اجرایی خواهد شد و عملیات ایزولاسیون شبکه‌های شهر شیراز و استان در اولویت است. با بهره گیری از روش‌های مقاوم سازی و پایدارسازی شبکه گام بلندی در راستای پیشگیری از خطرات و خسارت‌های اولیه و ثانویه ناشی از زلزله و سایر بلاهای طبیعی بر می‌داریم.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: با استفاده از سیستم‌های مدیریتی و کنترلی نوین برای کنترل بحران و با به کار گیری متدهای پیشرفته تکنولوژی اطلاعات در بستر GIS، در شهرهای شیراز و صدرا، تعداد ۶۹ بلوک TIS ایجاد و مرزبندی شد و با تشکیل اتاق عملیات و ستاد مدیریت، در ۳ فاز عملیات تعریف شد که در فاز اول ۴۲ بلوک ایزوله و عملیاتی شده و عملیات ایزولاسیون سایر بلوک‌ها نیز به همین منوال در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در ادامه با بیان این که در سال ۱۴۰۱ در سایر حوزه‌ها موارد مقاوم سازی متعددی هدف گذاری شده، خاطرنشان کرد: نصب و تجهیز ایستگاه‌های تقلیل فشار TBS شهر شیراز به سامانه اضطراری قطع خودکار جریان گاز مجهز به سیستم شتاب‌ نگاری و لرزه نگاری و همچنین متصل به نرم افزارهای جمع آوری و پردازش اطلاعات که دارای اکچویتر و سیستم برق پشتیبان باشند از اهم این اقدامات است.

میدان‌شاهی در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر بازسازی‌های متعدد در ابنیه ایستگاه‌های تقلیل فشار استان، مطالعه و طراحی مقاوم سازی ابنیه تعداد ۱۵ ایستگاه تقلیل فشار TBS و CGSانجام شده و شروع عملیات در شهر شیراز و سطح استان در سال جاری در برنامه قرار دارد و هم زمان مطالعه و انجام آزمایشات و گمانه زنی و طراحی ۱۶ ایستگاه تقلیل فشار دیگر نیز در حال انجام است.

او با بیان این که مطالعه و طراحی مقاوم سازی ۸ ساختمان اداری انجام شده، اظهار کرد: طرح مطالعه و انجام آزمایشات و گمانه زنی و طراحی ۵ ساختمان اداری در حال انجام است. همچنین در کنار مقاوم سازی ابنیه ایستگاه‌ها، مطالعه و طراحی مقاوم سازی مکانیکال تاسیسات با بهره گیری از ارتقا تجهیزات در دستور کار قرار دارد.

میدانشاهی در ادامه افزود: بستر مطالعات میکروژئودزی با روشهای نوین تکتونیکی با نصب ۴ سکوی پیلار در چهار گوشه شهر، برای بررسی حرکت جانبی و نشست زمین در ایستگاه‌های شیراز فراهم شده و در حال حاضر با انجام اندازه گیری‌های مستمر درصدد رفتارسنجی و تعیین نرخ حرکت زمین در ایستگاههای شهر شیراز به جهت بهره گیری علمی برای مقاوم سازی موثرتر در برنامه قرار دارد.

او بیان کرد: مطالعه و امکان سنجی ساختمان کنترل مرکزی شبکه‌های گازرسانی ساختمان مرکزی بحران در شهر شیراز انجام شده و طراحی و ساخت در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر رایزنیهای لازم با شورای تامین امنیت استان و استانداری فارس به جهت بهره گیری از ظرفیت حداکثری شهر شیراز و دستگاه‌های اجرایی استان در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در پایان گفت: با دلسوزی و روحیه همدلی کارکنان این شرکت، امید است علاوه بر خلق آثار ماندگار در مقوله مقاوم سازی و مدیریت بحران برای آیندگان، بتوانیم به سبب بهره مندی از قدمت این سازمان و شبکه‌ها و تاسیسات گازرسانی، آموخته‌ها و تجارب کاربردی خود را در اختیار سایر شرکت‌های گاز استانی قرار دهیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36287

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.