• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
4
مدیر روابط عمومی برق منطقه‌ای فارس:

مصرف بهینه به عنوان ارزش اجتماعی ترویج داده شود

  • کد خبر : 36282
  • 01 خرداد 1401 - 19:35
مصرف بهینه به عنوان ارزش اجتماعی ترویج داده شود
مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر با اشاره به اهمیت پرداختن به مقوله مصرف انرژی در سال تولید دانش بنیان و اشتغالزایی، تاکید کرد که مصرف بهینه در همه حوزه‌ها به ویژه انرژی باید به عنوان یک ارزش اجتماعی ترویج داده شود.

به گزارش سحاب پرس، محسن جوادی آزاد، ضمن یادآوری اینکه اول خرداد به عنوان روز بهره وری و مصرف بهینه نامگذاری شده است، به ایسنا گفت: بهره وری ارتباط معناداری با مصرف بهینه داشته و دارد.

او خاطرنشان کرد: بهینه‌سازی مصرف به معنای استفاده درست و به اندازه، با مفهوم بهره وری با معنای استفاده مطلوب، موثر و بهینه از تمام وقت، امکانات، ظرفیت، پتانسیل، سرمایه، نیرو و منابعی که به انسان برای رسیدن به رشد و شکوفایی همه جانبه کمک می کند قرابت دارد.

جوادی‌آزاد اضافه کرد: در سالی که تولید دانش بنیان و اشتغالزایی سر لوحه ی همه فعالیت های اقتصادی و برنامه ریزی های ملی ماست، باید مصرف بهینه نیز در اولویت های اول ما قرار گیرد.

او با بیان اینکه در مقوله مصرف انرژی و به ویژه مصرف برق، امسال نیازمند ترویج بیشتر یک ارزش اجتماعی تحت عنوان مصرف بهینه هستیم، گفت: امسال ناترازی تولید و گذر از اوج مصرف برق در تابستان، ما را در شرایط ویژه‌ای قرار داده که عبور از آن با همراهی ۲ گروه توانمند امکان‌پذیر است.

این مدرس دانشگاه ضمن بیان اینکه مسئولان دولتی در سطح وزارت نیرو، توانیر و شرکت‌های برق، اعم از منطقه‌ای، تولید و توزیع، یکی از این ارکان است، گفت: اقدامات شایسته‌ای برای حل مسئله ناترازی و گذر مناسب از ایام پیک مصرف انرژی برق در دست انجام است.

مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس ادامه داد: تدوین صد برنامه اقدام جامع در زنجیره تولید، انتقال و توزیع برق به صورت نظام‌مند و هدفمند، یکی از اقدامات در این حوزه بوده که توجه و تمرکز تمام ارکان صنعت برق را برای تأمین برق مستمر و پایدار در ایران سرافراز مصروف کرده است.

جوادی‌آزاد با بیان اینکه رکن دوم در مسیر حل مشکل ناترازی و گذر از پیک مصرف، مردم هستند، گفت: مردم ایران، به حق جزو شایسته‌ترین ملت‌ها قرار دارند، کسانیکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، دست در دست هم از فراز و نشیب‌های متعددی عبور و اثبات کرده‌اند که در همه سختی‌ها مقاوم و همراه هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: مردم می دانند و به خوبی آگاهند که مسئولیت اجتماعی و تعهد اخلاقی به آنها انگیزه فراتر از تصور خواهد بخشید تا با اقداماتی جزیی که همگی شدنی‌ست، قادر به بهینه‌سازی مصرف انرژی خصوصا برق هستند.

جوادی‌آزاد با بیان اینکه در بحث مصرف بهینه، نه تنها رفاه تحت الشعاع قرار نمی‌گیرد بلکه منجر به صرف هزینه‌ها در بخش‌های اثرگذارتری خواهد شد، گفت: این موضوع منجر به کاهش هزینه مادی و معنوی از یک سو و برخورداری از مشوق‌هایی نیز خواهد بود.

مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس با تاکید بر اینکه برای عبور از گلوگاه ناترازی برق، باید هر ۲ رکن همراه شده و از جان و دل تلاش کنند، افزود: امیدوار هستیم که امسال علیرغم همه دشواری‌ها، شرایط برای شهروندان به تدریج مطلوبتر شود.

جوادی‌آزاد یادآور شد که راهکارهای ساده و قابل دسترسی برای مدیریت مصرف انرژی و رسیدن به سطحی بهینه در این زمینه، وجود دارد که شهروندان می‌توانند ضمن مراجعه به سایت شرکت توانیر، از آنها مطلع و بهره مند شوند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36282

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.