روابط عمومی در کشور ما اکنون در حال گذار از مسیر سنتی به مدرنیته ای است که باید سالهای پیش رخ می داد .
متاسفانه ،ساختار اداری در گذشته نگاهی بلند مدت و همه جانبه به این حوزه مهم نداشته ،بنحویکه روابط عمومی در حد اقدامات مختصر تبلیغی و مناسبتی یا انعکاس چند خبر از عملکردها دیده شده است .
بنظر می رسد اکنون زمانی فرارسیده که ضرورت دارد درساختار سازمانی و تفکر مدیریتی روابط عمومی را با همه اقتضائات و ضرورتها درک کنند و پذیرای روابط عمومی مبتنی بر علم و روزآمدی باشند .
شکوفایی روابط عمومی نوین با حضور متخصصین پرورش یافته با تعهد و علاقه مندی محقق خواهد شد .
توسعه کشور در گرو ابعاد و جهات مختلف و گسترده می باشد که یکی از این ابعاد بالندگی و گسترش روابط عمومی است .شتاب توسعه و اقناع افکار عمومی مستلزم بهره گیری از ابزار و علوم ارتباطات در جامعه روابط عمومی هاست .
از جمله نکات با اهمیت برای کشور در فضای کنونی ،اعتماد عمومی و جلب افکار عمومی است . موضوعی است که نیازمند سرمایه گذاری دقیق دستگاهها و مراکز اطلاع رسانی بویژه روابط عمومی ها است .
اعتماد سازی بعنوان یک اصل و زیرساخت فعالیت روابط عمومی دستگاههای دولتی و خصوصی موضوعی است که به همکارانم توصیه می کنم تا نسبت به این مهم توجه کافی داشته باشند .
برای این منظور پاسخگویی به انتقادات ،توجه به نظرات و دیدگاههای مردم ،بهره گیری از مشاوران توانمند در حوزه رسانه و اطلاع رسانی می تواند موجبات موفقیت ادارات و شرکتها را فراهم نماید.
سمیه یگانه
-مسئول کمیته اجرایی و امور اعضاء شورای هماهنگی روابط عمومی های استان فارس
-عضو شورای اطلاعرسانی استان فارس
-معاون روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس