• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

اخبار پلیس فارس – ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 36055
  • 27 اردیبهشت 1401 - 14:22
اخبار پلیس فارس – ۲۷   اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

شناسایی و دستگیری اعضای گروه  گشت ارواح  در شیراز معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: اعضای یک گروه موسوم به گشت ارواح که در شهر شیراز باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ کاووس محمدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار […]

شناسایی و دستگیری اعضای گروه  گشت ارواح  در شیراز

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: اعضای یک گروه موسوم به گشت ارواح که در شهر شیراز باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ کاووس محمدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی مطالبات مردمی و همچنین انتشار یک فیلم در فضای مجازی مبنی بر اینکه افرادی موسوم به “گشت ارواح” در ساعت های پایانی شب با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان در شیراز شده و متواری می شوند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اعضای این گروه ضمن پوشاندن سر و صورت خود با پارچه های سفید رنگ و حضور در خیابان های شهر شیراز، باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان و ایجاد بی نظمی در سطح شهر شیراز شده بودند، افزود: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مأموران گشت امنیت اخلاقی هر ۳ متهم را شناسایی و آن ها را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: متهمان در تحقیقات به جرم خود اقرار و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی، به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ محمدی گفت: امنیت، آرامش و آسایش مردم خط قرمز پلیس است و کارکنان فراجا با هر گونه فعالیت افراد مخل نظم و امنیت برخورد قاطع و قانونی خواهند داشت.

توقیف کامیون حامل گازوئیل قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: با توقیف یک دستگاه کامیون در محور شیراز-بندرعباس، ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

سرهنگ ابراهیم یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت‌زنی و کنترل محور “بندرعباس-شیراز” به یک دستگاه کامیون حامل سوخت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد این کامیون حامل ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل می‌باشد که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

در گله دانی احشام قاچاق دپو بود

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۱۲ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز در بازرسی از یک گله‌دانی خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: مأموران انتظامی “داراب” با اقدامات فنی و تخصصی از دپو احشام قاچاق در یک گله‌دانی واقع در اطراف یکی از روستاهای این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۱۲ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش گوسفندهای مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ “نوشاد” از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در زمینه قاچاق را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

واژگونی پژو پارس با یک کشته و ۳ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: در پی واژگونی سواری پژو پارس در محور مواصلاتی “خفر-کوار” یک نفر فوت و ۳ سرنشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی “خفر-کوار”، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی عنوان داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد سواری پژو حامل ۴ سرنشین به دلیل عدم توجه به جلو از سوی راننده از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه یک نفر فوت و ۳ سرنشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، تصریح کرد: به رانندگان توصیه می‌کنیم هنگام رانندگی ضمن هوشیاری کامل و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از عجله و شتاب بی مورد نیز پرهیز کنند تا شاهد حوادث اینچنین دلخراشی نباشیم.

کشف انبار احتکار درلارستان

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف انبار احتکار کالاهای اساسی  در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در راستای مبارزه با پدیده شوم احتکار، ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات همه جانبه نسبت به شناسایی انبار احتکار ارزاق عمومی در شهرستان لارستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی پس از هماهنگی با مقام قضایی به همراه نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی، صمت و سپاه به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار یک هزار و ۸۴۰ کیلوگرم برنج، ۴۰۰ کیلوگرم روغن خوراکی، ۲۶۷ کیلوگرم شکر و ۱۴۴کیلوگرم عدس را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با اشاره به دستگیری یک نفر محتکر در این رابطه، اظهار داشت: انبار مذکور پلمب و کارشناسان ارزش کالاهای احتکار شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “یوسفی” با قدردانی از همکاری آگاهانه مردم با پلیس، از شهروندان وظیفه شناس خواست در صورت کسب هرگونه اطلاعاتی در رابطه با احتکار کالا و لوازم اساسی مورد نیاز، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا پیگیری و اقدام‌های قانونی در این رابطه به عمل آید.

دستگیری سارق ساختمان‎های نیمه کاره در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” گفت: سارق ساختمان‌های نیمه‌کاره دستگیر و به ۱۲ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در سطح شهر، به فردی که ادوات و آهن آلات خاصی به همراه داشت مشکوک و با هماهنگی قضائی وی را جهت تحقیقات بیشتر به اداره پلیس انتقال دادند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد فرد دستگیر شده سابقه‌دار و آلات همراه وی نیز سرقتی است.

سرهنگ “قسام” از اعتراف متهم به ۱۲ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و معرفی وی به مراجع قضائی خبر داد و گفت: در بازرسی از مخفیگاه وی نیز مقادیری اموال مسروقه به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال نیز کشف شد.

دیدار اعضای صنف طلافروشان با فرمانده انتظامی “زرین دشت”

روز گذشته اعضای صنف طلافروشان “زرین‌دشت” با فرمانده انتظامی این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این نشست سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” با اشاره به اینکه امروزه رویکرد پلیس رویکردی اجتماعی و جامعه محور بوده و تعامل و مشارکت اقشار اجتماع و جامعه در بحث ارتقاء امنیت ضرورت دارد، موارد ایمنی و امنیتی جهت پیشگیری از وقوع جرائم علی الخصوص سرقت از واحدهای صنفی طلا فروشان را مطرح کرد.

وی پوشش انتظامی و تامین امنیت طلافروشان را یک ضرورت دانست و استفاده از شرکت‌های امنیتی را امری مفید برشمرد.

فرمانده انتظامی زرین دشت هوشیاری فروشندگان طلافروشی‌ها در شناسایی افراد مشکوک را اقدامی موثر در پیشگیری از وقوع سرقت دانست و گفت: به محض برخورد و یا شناسایی این افراد مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

در ادامه این جلسه رئیس اتحادیه و اعضای صنف طلافروشان “زرین‌دشت” با قدردانی از تلاش‌های فرمانده انتظامی این شهرستان در تامین امنیت این صنف، توجه به هشدارهای پلیس را تضمین کننده امنیت آنان دانست و بر تعامل هرچه بیشتر تاکید کرد.

تقدیر فرماندار خرامه از عمکلرد مطلوب پلیس

فرماندار خرامه در دیدار با فرمانده و کارکنان انتظامی این شهرستان از تلاش‌های شبانه روزی پلیس در راستای تامین نظم و امنیت شهروندان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آقای “حامد رستمی” در این دیدار اظهار داشت: مجموعه انتظامی بر مبنای رسالت ذاتی و انقلابی خود به عنوان حافظان امنیت، نقش و جایگاه برجسته‌ای در عرصه تأمین امنیت دارد.

وی خاطر نشان کرد: نگاه اجتماعی پلیس به امنیت در بسیاری از بزنگاه ها کار ساز بوده و بحمدالله موضوعات با گفتمان در عین اقتدار پلیس مرتفع گردیده است.

فرماندار شهرستان خرامه با اشاره به اینکه پلیس بیش‌ترین ارتباط را با قشرهای مختلف مردم دارد، یادآور شد: اقدامات موفقیت آمیز و حضور مقتدرانه پلیس در مأموریت‌های مختلف، از جمله پیشگیری از جرائم و  آسیب های اجتماعی سطح جامعه افتخاری است که تنها در سایه الطاف الهی و اخلاص این مجموعه پرتلاش رقم خورده است.

رئیس شورای تامین شهرستان ضمن تقدیر از اهتمام، تلاش و جدیت فرمانده انتظامی و همکاران زیر مجموعه در برقراری امنیت، خاطر نشان کرد: کارکنان انتظامی در حین قدرت و اقتدار؛ شان و مقام مردم را حفظ کرده و بی شک توانمندی های انتظامی بر کسی پوشیده نیست.

گفتنی است در پایان مراسم فرماندار خرامه از فرمانده انتظامی این شهرستان و فرمانده پاسگاه سلطان شهر با اهداء لوح تقدیر تجلیل کرد.

توقیف سواری پژو و کشف کالای قاچاق در “کوار

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف سواری پژو ۴۰۵ و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی بخش “طسوج”  هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۵۶۰ قوطی انواع نوشیدنی، ۹۰۰ عدد کاپوچینو و ۶۴ عدد روغن خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف کالاهای احتکارشده در “اقلید

فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف میلیاردی کالاهای احتکار شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر کالای احتکار شده برخی اقلام مصرفی توسط عده ای افراد سودجو و فرصت طلب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن انبار‌ها ۶۲۴ بطری روغن مایع، ۶۴۴ حلب روغن جامد، ۲۹۴بسته ماکارونی، ۲۰۰ کیلوگرم قند و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم برنج کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه انبارهای مورد نظر پلمب شد، گفت: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در”کوه چنار

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی کوه‌چنار حین گشت‌زنی در شهر “قائمیه” به یک سواری پژو پارس حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از آن خودرو ۶۰۰ جفت دستکش نخی، ۱۲ رول شیشه دودی، ۵۰۰ عدد آفتاب گیر، ۶۵۰جعبه ۴ تایی شمع و ۵۰ عدد بوق خودرو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دیدار چهره به چهره فرمانده انتظامی کازرون” با کسبه و بازاریان

فرمانده انتظامی “کازرون” به همراه جمعی از مسئولان انتظامی به منظور سنجش میزان رضایت‌مندی اصناف و بازاریان از امنیت موجود، ضمن حضور در بازار از نزدیک با تعدادی از شهروندان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” ضمن گفتگو با شهروندان طی سخنانی خواستار تعامل و همکاری بیشتر اصناف و بازاریان با پلیس شد و گفت: پیشگیری از جرایم به خصوص سرقت به مراتب آسان تر و کم هزینه تر است و اصناف باید با مشارکت بیشتر با پلیس و عمل به توصیه های کارشناسان نیروی انتظامی، زمینه سرقت از صنوف را به حداقل ممکن برسانند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در بخشی از صحبت‌های خود، ارتقاء احساس امنیت در بازار را نتیجه مشارکت اصناف و بازاریان با پلیس عنوان کرد و تصرح کرد: حفظ و تامین امنیت در بازار با مشارکت و همکاری اصناف و بازاریان با حافظان امنیت به مراتب اثربخش تر و بسیار مطلوب تر خواهد بود.

گفتنی است در این دیدار ، کسبه و بازاریان کازرون ضمن بیان مشکلات و درخواست های خود، از فرمانده انتظامی این شهرستان به جهت فراهم نمودن دیدار مستقیم و بی واسطه با آنها تشکر کردند.

اهمیت سلامت روان

سلامت روان به اندازه سلامت جسم و حتی شاید بیشتر از آن در حفظ سلامت عمومی افراد نقش دارد.

سلامت روان درست در زمانی تامین می شود که فرد از نظر جسمی و روانی در آرامش کامل به سر می برد. یکی از راههای سلامت روان، دوری از استرس های روزمره است، هر چند سلامت روان خیلی از ما تحت تاثیر استرس قرار دارد، اما یک ترفند و تکنیک ساده برای رسیدن به آرامش سلامت روان، دوری از استرس، کنار گذاشتن تلفن همراه، حداقل در زمان استراحت یا بودن در کنار خانواده است و یکی از مهم ترین راههای رسیدن به سلامت روان، حمایت عاطفی اعضای خانواده از یکدیگر است.

اگر اعضای خانواده بتوانند در برابر مشکلات زندگی در کنار هم باشند، می توانند تا حد قابل قبولی باعث آرامش در خانه و حفظ سلامت روان تک تک اعضای خانواده خود باشند.

بی خوابی های مدام، تأثیری به شدت منفی بر سلامت روان افراد می گذارد و فرد را از نظر خلقی دچار اضطراب و استرس عصبانیت و خستگی می کند. انجام تمام سرگرمی های مورد علاقه خود مانند؛ مطالعه کردن، مسافرت، دوچرخه سواری، کوهنوردی و….که از انجام آنها کاملاً لذت می برید، می تواند استرس و تنش را از شما دور نگه دارد. بنابراین سلامت روان به معنی آرامش فیزیکی و کمبود سر و صدا نیست بلکه معنای کلی تری دارد و کیفیت زندگی بر آن تاثیر می گذارد.

سلامت روان روی طرز فکر، احساس و رفتار روزانه ما تاثیر دارد و همچنین روی توانایی ما در برابر استرس، غلبه بر چالش های زندگی، ساخت روابط اجتماعی تاثیر می گذارد. کارها و فعالیتهایی را انجام می دهید که شما را به چالش می کشد و باعث افزایش خلاقیت، احساس شادابی و نشاط در زندگی شما می شوند.

کارهایی مثل باغبانی، نقاشی کشیدن، نواختن آلات موسیقی و… باعث افزایش سلامت روان در شما می شود. مراقبت کردن از یک فرد سالخورده یا مریض نیز می تواند زندگی را به شما معنی ببخشد و همچنین می تواند عشق و وفاداری و مهربانی را در شما افزایش دهد. به همین دلیل زوج هایی که فرزند دارند، روحیه شادتری دارند واین فعالیت ‌ها تاثیر مستقیم روی سلامت روان شما دارد.

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که سلامت جسم و روان با همدیگر رابطه متقابل دارند و برهم تاثیر می گذارند. افراد با سلامت روان، کنترل بهتری روی احساسات و هیجانات خود دارند و مثبت نگر هستند و از هوش هیجانی خوبی برخوردارند و دارای عزت نفس، توانایی مقابله با استرس، حس رضایت و خرسندی، توانایی انعطاف در یادگیری مهارتهای جدید و توانایی تغییر و همچنین از روابط اجتماعی خوبی برخوردارند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36055

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.