• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

آغاز بخش رقابتی رویداد مد و لباس دیبا

  • کد خبر : 35785
  • 26 اردیبهشت 1401 - 20:36
آغاز بخش رقابتی رویداد مد و لباس دیبا
رویدادهای مد و لباس دیبا استان فارس در بخش رقابتی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش سحاب پرس، سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین آغاز این رویداد با اشاره به شعار سال، تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، گفت: همگانی بودن، فراگیری و گستردگی مد و لباس آن را به یکی از دغدغه‌های جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبدیل کرده است.

موسوی‌نژادیان با اشاره به دگرگونی‌های فرهنگی به ویژه در زمینه پوشش، پویایی و بالندگی فرهنگ پوشش ایرانی و اسلامی را از کارکردهای فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و ادامه داد: برگزاری چنین رویدادهایی افزون بر آن که به درخشندگی، بالندگی، پیشرفت و اعتلای فرهنگ خودمان یاری می‌رساند، می‌تواند بسترساز شکوفایی هنرمندان مد و لباس سرزمین‌مان باشد که با شناخته شدن ایده‌ها و طرح‌های آنان، زمینه سرمایه‌گذاری برای تولیدشان فراهم خواهد شد.

محمدحسین شاکری‌زاده، مدیر اجرایی این رویداد گفت: از انگیزه‌های برگزاری چنین رویدادهایی بسترسازی برای شکوفایی و بالندگی توانمندی‌های آشکار ‌و پنهان هنرمندان ما در زمینه پوشاک ایرانی و اسلامی با رویکرد کاربردی طرح‌هایی مناسب برای همگان است.

وی افزود: برآنیم تا با هماهنگی‌های انجام شده با تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، ایده‌ها و طرح‌های برتر را به بازار و مخاطب هدف بشناسانیم.

منا چارلنگی، کارشناس مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: کارگروه مد و لباس استان بر آن شد تا با برگزاری پیوسته رویدادهای آموزشی و رقابتی دیبا، انگیزه و پویایی بیشتری را به هنرمندان این رشته هنری دهد.

چارلنگی افزود: در راستای آفرینش‌های هنری فاخر و کشش مردم و تولیدکنندگان پوشاک، با موضوع طراحی لباس مانتو بانوان و پیراهن مردانه تابستان با نگاهی به گل‌های تابستانه برگزار شد.

وی ادامه داد: این مسابقه به صورت هم‌زمان در سه شهرستان شیراز، لارستان و خنج با حضور بیش از ۷۰ هنرمند و طراح مد و لباس در حال برگزاری است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=35785

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.