• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت:

نقش اصناف در کاهش التهاب بازار؛ تشکیل  بیش از ۱۹۰۰ پرونده تخلف در ۸ روز

  • کد خبر : 35778
  • 26 اردیبهشت 1401 - 20:29
نقش اصناف در کاهش التهاب بازار؛ تشکیل  بیش از ۱۹۰۰ پرونده تخلف در ۸ روز
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس در دومين اجلاس عمومي اتاق اصناف مرکز استان گفت: بیش از ۱۹۰۰ پرونده تخلف در ۸ روز اخير تشکیل شده است، اصناف نقش موثری در كاهش التهاب بازار دارند.

به گزارش سحاب پرس، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس از فعالیت ۱۶۷ هزار و ۷۳۲ صنوف دارای جواز کسب خبرداد و گفت : در این واحدهای صنفی به طور مستقیم  برای حدود ۴۲۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

حمیدرضا ایزدی در دومین اجلاس عمومی اتاق اصناف مرکز استان در سال ۱۴۰۱ که با حضور فرماندار شیراز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان ، روسای بسیج اصناف و بسیج اقشار سپاه فجر فارس ، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه ۳ و روسای اتحادیه های اصناف  برگزار شد افزود: اصناف نقش مهمی در فرایند توزیع عادلانه کالا در سطح جامعه بر عهده دارند و در بحران های مختلف به کمک بخش دولت و مردم شتافته اند و این موضوع  در خور تحسین است.

وی افزود: در ۴ سال گذشته و علیرغم وجود مسائل و مشکلاتی نظیر کرونا و …  ،اصناف با تعهد مثال زدنی پای کار بودند و با وجود سختی ها و مشکلات اجازه ندادند مردم با کمترین مشکلی در تامین و توزیع کا لا مواجه شوند .

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اضافه کرد: در شرایط فعلی نیز که هدفمندی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی در دستور کار دولت قرار گرفته است ، اصناف نقش مهمی برای نقش آفرینی در ثبات بازار بر عهده دارند .

ایزدی همچنین بر تشدید  نظارت ها بر بازار تاکید کرد و گفت : ۴۵۸ بازرس به همراه ۲۲۹ گروه بر بازار نظارت می کنند و در ۸ روز گذشته نظارت و بازرسیها در استان فارس فقط یک هزار و ۹۳۷ پرونده تخلف تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس بر همراهی اصناف در اجرای برنامه های دولت تاکید کرد و گفت: این سازمان نیز حمایت های لازم از اصناف را انجام خواهد داد.

وی انصاف و مشتری مداری را از ویژگی های بارز اصناف بیان کرد و گفت : اصناف متولی اصلی ساماندهی نظام توزیع در کشور و استان محسوب می‌شود لذا نقش آنها در تامین نیازمندی‌های تولید، بخش خدمات، بازرگانی و توزیع حیاتی است همچنانکه اصناف با توزیع به موقع کالا در جلوگیری از التهابات بازار نقش موثری برعهده دارند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس اعلام نمود : سازمان صمت استان فارس همیشه در کنار اصناف بوده و با تشکیل جلسات تخصصی در پی رفع موانع  و مشکلات اصناف می باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=35778

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.