• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 35774
  • 26 اردیبهشت 1401 - 13:23
اخبار پلیس فارس – ۲۶   اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

انبار احتکار لوازم یدکی درشیراز لو رفت  فرمانده انتظامی استان از شناسایی یک انبار و کشف ۶ هزار قطعه انواع لوازم یدکی احتکار به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در یکی از خیابان‌های شهرستان شیراز خبر داد. سردار رهام‌بخش حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با احتکار و […]

انبار احتکار لوازم یدکی درشیراز لو رفت 

فرمانده انتظامی استان از شناسایی یک انبار و کشف ۶ هزار قطعه انواع لوازم یدکی احتکار به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در یکی از خیابان‌های شهرستان شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با احتکار و اخلال‌گران اقتصادی، روز گذشته ماموران پلیس امنیت عمومی استان از وجود انبار احتکار لوازم یدکی خودرو در یکی از خیابان‌های شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق به کشف ۶ هزار قطعه انواع لوازم یدکی احتکار شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش کالاهای احتکار شده برابر نظر کارشناسان ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص مالک برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

پیام فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی را به تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:

در عصر حاضر ، ارتباطات به عنوان یکی از پایه های اساسی پیشرفت و توسعه به شمار می رود و نقش روابط عمومی ها در انعکاس ظرفیت های کیفی سازمان ها و کمک به فعالیت های حرفه ای علمی ارتباطات دارای اهمیت است .

۲۷ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده و این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی به‌ عنوان هنر هشتم بیشتر شناخته شود.

نامگذاری ۲۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، نشان از جایگاه مهم موضوع ارتباطات و اهمیت هنر و حرفه روابط عمومی در برقراری ارتباط در جامعه دارد؛ یک سازمان برای پیشرفت خود نیاز به حضور یک روابط عمومی فعال داشته تا با شناخت اهداف سازمان خود نسبت به پاسخگویی به مطالبات مردم اقدام نماید.

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است، دو چندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان ها ، ادارات و شرکت ها و دوامشان در عرصه ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی های آن ها وابسته است .

اینجانب فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی دست اندرکاران عرصه ارتباطات و روابط عمومی ها به ویژه مسئولان روابط عمومی‌ ادارات و نهادهای دولتی استان فارس تبریک عرض نموده و از خداوند متعال سرافرازی و سربلندی همه آنان را مسئلت دارم.

کشف احشام قاچاق در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۱۴۷ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان خرامه هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام  مشکوک و آن را برای برسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو ۱۴۷ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشت کشف کنند.

فرمانده انتظامی “خرامه” با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده و سرنشین برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی با هوشیاری پلیس آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و  ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی آباده حین ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۳۰۰ عدد تاچ ال سی دی و ۱۰۰ دستگاه برد گیرنده تلویزیون خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف گازوئیل قاچاق در فارس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۲۶ هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت‌زنی و کنترل محور مواصلاتی “بندرعباس-شیراز” به یک دستگاه کامیون حامل سوخت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های لازم مشخص شد این کامیون حامل ۲۶ هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل می‌باشد که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به معرفی راننده و سرنشین به مرجع قضائی، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

ژنراتور قاچاق در توقیف پلیس “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف یک دستگاه ژنراتور تولید برق خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی لارستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل ژنراتور تولید برق مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی مدارک ارائه شده توسط راننده مشخص شد محموله ذکر شده ساخت یکی از کشورهای شرق آسیا و فاقد مدارک گمرکی و قانونی است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه بنا به نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه راننده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “یوسفی” از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا و ارز و وقوع جرایم دیگر آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

زانتیا مسروقه در نی‌ریز توقیف شد

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” گفت: سواری زانتیا با سابقه سرقت از شیراز در این شهرستان توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی “قطرویه” حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری در محور “سیرجان-شیراز” به یک سواری زانتیا مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با به کارگیری قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” با بیان اینکه در بررسی اولیه از شماره و بدنه موتور و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو زانتیا مسروقه و سابقه سرقت از شیراز دارد، گفت: پلاک نصب شده بر روی سواری نیز از شهرستان جیرفت سرقت شده بود.

سرهنگ “کرمی” با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: برخورد با سارقان و هنجارشکنان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در کازرون

فرمانده انتظامی “کازرون” گفت: طرح پاکسازی محلات جرم‌خیز از لوث وجود فروشندگان موادمخدر طی یک ماه گذشته در این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای ارتقاء احساس امنیت اجتماعی و تشدید برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، طرح پاکسازی نقاط آلوده در این شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: در این طرح از ۱۸ باب منزل و پاتوق فروش مواد مخدر با هماهنگی مقام قضائی بازرسی به عمل آمد که ۴۳ نفر خرده فروش شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به کشف ۲۱ کیلو و ۲۰۰ گرم انواع مواد و آلات و ادوات استعمال مخدر در اجرای این طرح، بیان کرد: هدف اصلی اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز و برقراری نظم و امنیت عمومی است که این امر مهم با جدیت و به صورت روزانه و مستمر توسط این فرماندهی پیگیری می‌شود.

سرهنگ “زراعتیان” با تشکر از همکاری مردم در ارائه گزارش به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، تصریح کرد: متهمان پس از تحقیقات تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

ایجاد صفحه جعلی کارمند اخراجی در اینستاگرام با انگیزه انتقام جویی

فرمانده انتظامی “مرودشت” از دستگیری خانمی خبر داد که با ایجاد صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث هتک حیثیت چند نفر از کارمندان یک شرکت در این شهرستان شده بود.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده قضائی به پلیس فتا با موضوع ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت علیه چند نفر از کارمندان یک شرکت خصوصی، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم که خانمی ۳۵ ساله و کارمند اخراجی همان شرکت خصوصی بود را شناسایی و آن را به پلیس فتا احضار کنند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با شاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه انگیزه خود را انتقام جویی عنوان کرد، گفت: وی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “زینلی” تصریح کرد: تهدید و هتک حیثیت در فضای مجازی خط قرمز پلیس فتا است و شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند موضوع را از  طریق سایت به ادرس www.cyberpolice.ir (بخش فوریت‌های سایبری)  با ما در میان بگذارند.

کشف احتکار روغن و شکر در منزل مسکونی

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف روغن و شکر احتکار شده به ارزش ۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر احتکار روغن و شکر توسط دو نفر سودجو در یکی از محلات شهرستان فسا، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی بخش “ششده و قره بلاغ” قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی قضائی افسران پلیس به همراه نماینده اداره صنعت و معدن، ۲ منزل مسکونی از قبل شناسایی شده را مورد بازرسی قرار دادند و موفق شدند ۴ تن و ۵۷۲ کیلوگرم روغن جامد و ۸۵۰ کیلوگرم شکر کشف کنند.

فرمانده انتظامی “فسا” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اقلام احتکار شده را ۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال (به نرخ جدید) برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص دو نفر با پرونده متشکله روانه دادسرا و اقلام مشکوفه جهت برگشت به چرخه توزیع، تحویل اداره صنعت و معدن این شهرستان شد.

کشف  روغن احتکار میلیاردی در شهرستان “مهر”

فرمانده انتظامی “مهر” از کشف ۴ هزار و ۳۶۲ قوطی روغن مایع احتکار در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و مقابله با پدیده شوم احتکار و همچنین مبارزه بی امان و مقتدرانه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی، ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی از خبری مبنی بر احتکار کالاهای اساسی و مصرفی در انباری در این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار ۴ هزار و ۳۶۲ قوطی روغن مایع خوراکی احتکار را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” با اشاره به اینکه مالک کالاها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: کارشناسان ارزش روغن‌های احتکار را ۵ میلیارد و۲۳۰ میلیون ریال (با در نظر گرفتن نرخنامه جدید) برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “رزمجویی” با بیان اینکه برابر دستور مقام قضائی مقرر شد اموال کشف شده با قیمت مصوب در بین شهروندان توزیع شود، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

 کشف سیگار قاچاق از سواری شوتی در “خنج”

فرمانده انتظامی “خنج” از کشف سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد بردبار” در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی هنگام گشت‌زنی در محور”خنج- قیروکارزین” به یک سواری پژو شوتی مشکوک و به راننده دستور ایست دادند.

وی ادامه داد: راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “خنج” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۷۳ هزار و ۶۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

بهداشت روان در حاشیه است !

امروزه افراد جامعه به بهداشت جسمانی به طور ویژه توجه دارند و می کوشند با رعایت آن، بیماری های جسمانی را از خود و خانواده شان دور کنند، اما بهداشت روانی کمتر در کانون توجهات قرار دارد؛ در حالیکه اهمیت بهداشت روان از بهداشت جسمانی کمتر نیست.

بهداشت روان یا سلامت روان به معنی داشتن احساس آرامش و امنیت درون و به دور از اضطراب ،افسردگی و تعارض های مزمن روانی است؛ به معنی سلامت هیجانی و روانشناختی به آن شکلی که فرد بتواند از تفکر و توانایی های خود استفاده کند و در جامعه عملکرد مطلوبی داشته و نیازهای معمول زندگی خود را برآورده سازد.

فردی که بتواند بر فشارهای معمول زندگی روزمره غلبه کند و زندگی مستقل داشته باشد را می توان به عنوان یک فرد دارای سلامت روان  معرفی کرد.

بهداشت روان تنها به تشریح علت اختلال ها نمی پردازد،بلکه پیشگیری از ناراحتی روانی به معنای وسیع آن با هدف جلوگیری از بروز بیماری های شدید روانی را نیز دنبال می کند.

امروزه افراد جامعه به بهداشت جسمانی به طور ویژه توجه دارند و می کوشند با رعایت آن، بیماری های جسمانی را از خود و خانواده شان دور کنند، اما بهداشت روانی کمتر در کانون توجهات قرار دارد؛ در حالیکه اهمیت بهداشت روان از بهداشت جسمانی کمتر نیست. امروزه اغلب بیماریهای جسمانی و روانی قابل درمان و کنترل شدنی اند.

یکی از فایده های بهداشت روانی، کمک به تامین سلامت جسمانی، روانی، عاطفی، اجتماعی و اخلاقی اعضای خانواده و به تعبیر دیگر، سالم سازی محیط فردی و اجتماعی است؛ هرچه از سلامت روانی بیشتری برخوردار باشیم، آسیب پذیری ما کمتر خواهد بود.

افرادی که بهداشت روانی را رعایت می کنند، اغلب اعتماد و عزت نفس بالایی در جامعه دارند و ارتباط آنها با اعضای خانواده و در محیط تحصیلی و شغلی صمیمانه تر است.

در حقیقت در پرتو سلامت و اعتدال روان، زندگی لذت بخش و شادی آور می شود و آرامش باطنی به همراه دارد.

در مکتب متعالی اسلام، آموزه هایی را می یابیم که در رسیدن به این هدف می تواند بسیار موثر باشد، برای نمونه یاد و ذکر خدا فرد را از امیال و تکانش هایی که برای او اضطراب و فشار روانی ایجاد می کند، باز می دارد؛ آموزه هایی چون صبر و توکل که سلامت روانی و آرامش فرد دیندار را تضمین می کند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=35774

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.