• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

عزیزی مطرح کرد؛ احساس مسئولیت متقابل دانشگاه و مدیران ابزاری برای حل مشکلات

  • کد خبر : 35512
  • 25 اردیبهشت 1401 - 22:37
عزیزی مطرح کرد؛ احساس مسئولیت متقابل دانشگاه و مدیران ابزاری برای حل مشکلات
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، احساس مسئولیت متقابل دانشگاه و مدیران استان را ابزاری قوی برای حل مشکلات استان فارس دانست.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی واحد شیراز، ابراهیم عزیزی در جمع هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری که راه نجات کشور را بازسازی مدیریتی عقلانی و انقلابی دانسته‌اند، اظهار کرد: قطعا مدیریت عقلانی را نمی‌توان از مدیریت علمی جدا کرد؛ زیرا مهم‌ترین رکن مدیریت عقلانی مدیریت علمی و تخصصی است و دانشگاه‌های سراسر کشور و به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی نقش پررنگ و برجسته‌ای در ایجاد مدیریت علمی جامعه دارند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید این باور را ایجاد و تقویت کرد که دانشگاه فقط نقش مدیریتی درونی خودش را به عهده ندارد؛ بلکه نقش مدیریتی بیرون از دانشگاهی آن باید پررنگ‌تر باشد و این وظیفه‌ای است که رهبری نظام و اسناد بالادستی سیاست‌گذاری برای دانشگاه تعیین کرده‌اند و این مهم مستلزم همکاری و کمک دانشگاه در مدیریت علمی سازوکارهای کشور است.

عزیزی حوزه نخبگانی جامعه را در قبال پیشرفت کشور مستدل دانست و گفت: باید این احساس مسئولیت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های متراکم، معتقد و پایبند به اصل نظام که در دانشگاه وجود دارند، برانگیخته شود.

وی نگاه جزیره‌ای را موجب محدودشدن توان کشور برشمرد و احساس مسئولیت متقابل میان مسئولان استان و دانشگاه را به عنوان ابزار قوی برای حل مشکلات و پیشبرد امور ذکر کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درک مشکلات مشترک در استان می‌تواند با نگاه فراجزیره‌ای به حل مشترک مسائل منجر شود و این با استفاده از نیروهای توانمند دانشگاهی در مدیریت استان محقق می‌شود.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های نظام سلطه و دشمنان ایران اشاره کرد و گفت: در راهبرد عملی برای مقابله با اقدام دشمنان، دانشگاه‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور با انواع تلاش‌های کینه‌توزانه و اقدامات خصمانه مواجه بوده و تنها دلیل این مقابله‌ها هم این است که ملت می‌خواهند به شعار اصلی انقلاب یعنی نه‌شرقی نه‌غربی پایبند باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی رفتار پیچیده نظام سلطه در مقابل ایران اسلامی را در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی؛ رفتاری پیچیده و دارای سه رویکرد برشمرد و افزود: رویکرد نخست دشمنان پشیمان کردن ملت ایران از گذشته خویش است که در این راه از نیروهای مختلف و فشارهای گوناگون خارجی و حتی پیاده‌نظام سست عنصر داخلی هم استفاده می‌کند تا القا کند که مردم از راه ۴۴ ساله خود پشیمان هستند.

عزیزی رویکرد دوم دشمنان را آشفته‌سازی حال دانست و به تبیین تلاش‌های رخ داده برای آشفته‌سازی امور اقتصادی، فرهنگی، علمی و توسط عناصر نظام سلطه پرداخت و رخدادهایی مانند حمله سایبری اخیر را در راستای شعار دشمن برای مرگ تدریجی همراه با جراحت برشمرد.

وی سومین رویکرد دشمنان را ناامیدی نسبت به آینده خواند و گفت: در این فقره دشمن به هیچ یک از جریانات سیاسی کشور رحم نمی‌کند و در تمام دوره‌های مدیریتی و در تمام جریانات سیاسی به ایجاد موج ناامیدی از آینده دست می‌زند.

دکتر محمدرضا قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم در این جلسه با اشاره به اشراف نمایندگان شیراز بر مسائل دانشگاه آزاد اسلامی شیراز از رهنمودها و توصیه‌های گذشته ابراهیم عزیزی قدردانی و اظهار کرد: این دانشگاه با تمام توان در خدمت مجموعه مدیریتی انقلابی شیراز است.

دکتر قائدی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، خواستار همراهی نمایندگان مجلس برای ایجاد رشته‌های علوم پزشکی و توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی شد و وجود استادان توانمند و کارکنان با تحصیلات عالی در این واحد دانشگاهی را از موارد حایز اهمیت در این واحد برای مشارکت در مدیریت مجموعه‌های شهر و استان بیان کرد.

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=35512

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.