• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
فرماندار ممسنی :

احداث کتابخانه مرکزی مرکز شهرستان ممسنی در مرحله تعیین پیمانکار است

  • کد خبر : 3544
  • 22 اردیبهشت 1399 - 7:21
احداث کتابخانه مرکزی مرکز شهرستان ممسنی در مرحله تعیین پیمانکار است
داود ایوبی فرماندار ممسنی گفت :ساختمان کتابخانه شهرنوراباد مرکز شهرستان مستهلک و قابل استفاده نیست و با اعتبارات در نظر گرفته شده احداث ساختمان جدید در مرحله انتخاب پیمانکار است .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ممسنی ، وی که در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ممسنی صحبت می کرد افزود :با پیگیر های مستمر اداره کل کتابخانه های عمومی استان و مدیران شهرستانی کتابخانه جدید در محل کتابخانه قدیمی در پارک کتاب با زیربنای ۶۰۰متر مربع در دوطبقه با اعتبار اولیه ۱۲میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی توسط اداره کل راه و شهرسازی احداث خواهد شد .
رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ممسنی اضافه نمود :انس و الفت دیرینه مردم اصیل و نجیب شهرستان با کتاب و کنابخوانی ایجاب می کند کتابخانه هایی در خور و شایسته در جای جای شهرستان احداث شود .
ایوبی اظهار داشت :درحالی که شهرستان ممسنی به عنوان یک شهرستان نخبه پرور در سطح استان و کشور معرفی شده سرانه فضای کتابخانه ای آن متناسب با تعداد کتابخوانها نیست و ضرورت دارد خیرین برای جبران عقب ماندگی تاریخی این شهرستان به میدان بیایند .
وی بیان داشت :در تاریخ شهرستان بیشترین اثر توسعه ای را اهالی فرهنگ و هنر داشته اند ووجود بیش از ۶۰مولف با دهها اثر منتشرشده در بخش های مختلف گنجینه ی ارزشمندی برای شهرستان ایجاد کرده که ضرورت احداث کتابخانه را صد چندان کرده است .
وی گفت :با وجود تعداد کم کتابخانه در شهرستان کتابخانه های محدود شهرستان در سال های اخیر مقام برتر کشوری را بدست اورده اند ودرصورت تکمیل زیرساخت این روند جهش بیشتری پیدا خواهد کرد .
فرماندار ممسنی با بیان اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم برای تکمیل زیرساخت های فرهنگی شهرستان ممسنی اضافه نمود :ساختمان کتابخانه روستایی دشت رزم بخش مرکزی تکمیل شده و پیگیری لازم برای تحویل و تجهیز آن توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان در حال انجام است .
فرماندار ممسنی گفت :در شهر بابامنیر نیز به همت شهرداری و شورای شهر اقدامات خوبی برای راه اندازی کتابخانه انجام شده و نیروی مورد نیاز نیز جذب شده که امیدواریم در هفته دولت شاهد فعالیت این کتابخانه ها باشیم
ایوبی احداث خانه هنرمندان شهرستان را از دیگر پروژه های حوزه فرهنگی شهرستان عنوان کرد و گفت :این ساختمان نیز در دوطبقه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اجراست .
در این جلسه که امام جمعه محترم نیز حضور داشتند تصمیمات لازم برای مسابقه کتابخوانی رضوی و گسترش کتابخوانی در شهرستان اتخاذ گردید .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3544

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.