• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
فرماندار ممسنی :

از قابلیت های کشاورزی شهرستان ممسنی به خوبی برای تولید ثروت استفاده نمی شود

  • کد خبر : 3539
  • 26 اردیبهشت 1399 - 11:50
از قابلیت های کشاورزی شهرستان ممسنی به خوبی برای تولید ثروت استفاده نمی شود
داود ایوبی گفت :علیرغم پتانسیل های بسیار بالای شهرستان در بحث آب و خاک روند ثروت آفرینی کشاورزان از این منابع خدادادی مطلوب نیست .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ممسنی ، وی که در جلسه هماهنگی احداث شهرک گلخانه ای در شهرستان ممسنی صحبت می کرد افزود :انتظار این بود که با جذب بیش از ۴۵کارشناس کشاورزی در مدیریت جهاد کشاورزی جهشی علمی در افزایش سطع علمی کشاورزان و مکانیزه شده بهتر و ثروت افرینی بیشتری از منابع موجود صورت گیرد که بررسی ها نشان می دهد این اتفاق نیفتاده است .
رییس کارگروه کشاورزی شهرستان ممسنی اظهار داشت :در حالی که در همه مجامع و محافل شهرستان را به کشاورزی و دامداری می شناسند ولی این بخش نیازمند توجه بیشتری از مسولان مربوطه است .
ایوبی گفت :ترویج فعالیت های علمی در بخش کشاورزی همراه با تقویت اموزش و حضور کارشناسان در کنار انها در مزارع و بهره گیری از شیوه های علمی در مراحل مختلف کشاورزی حداقل انتظاری است که در سال جهش تولید از متولیان و کشاورزان وجود دارد .
ایوبی با اشاره به ترویج اجاره دادن زمین های مرغوب شهرستان به کشت محصولات اب بر و حراج منابع اب زیر زمینی شهرستان به بهای اندک به مستاجرین که غالبا از دیگر نقاط کشور می باشند مرغوبیت خاک مزارع و استفاده بهینه از آب را خدشه دار کرده است .
وی افزود :گرچه بسنده کردن مالکین به بهای اندک اجاره بها زمین های مرغوب کشاورزی انها را از تولید ثروت بالا محروم کرده ولی موقوفه بودن اراضی و منازل قسمت هایی از شهرستان و سخت گیری های بی مورد در اعطای تسهیلات به مانعی بزرگ برای سرمایه گذاری در این بخش اصلی اقتصاد شهرستان شده است .
نماینده عالی دولت در شهرستان ممسنی اظهار داشت ؛ترغیب مردم به کشت های گلخانه ای نیز از اولویت های شهرستان در سال جاری است که می بایست به صورت ویژه توسط مسولان مربوطه پیگیری گردد .
مدیرعامل شرکت شهرک های گلخانه ای استان فارس نیز طی سخنانی گفت :شهرستان ممسنی از مناطق بسیار مستعد استان در بحث کشاورزی و گلخانه ای است که در صورت حمایت و همراهی جدی کشاورزان و علاقهمندان حمایت های ویژه ای از انها خواهد شد .
در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر اعضا تصمیمات لازم برای تامین خدمات مورد نیاز شهرک گلخانه ای چمگل در مساحتی به وسعت ۶هکتار اتخاذ گردید .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3539

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.