• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۲۵   اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 35362
  • 25 اردیبهشت 1401 - 14:01
اخبار پلیس فارس – ۲۵   اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

سواری پژو پر از شیشه بود فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری پژو و کشف ۴۹ کیلو و ۴۰۰ گرم شیشه در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌ بوشهر و فارس خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، شب […]

سواری پژو پر از شیشه بود

فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری پژو و کشف ۴۹ کیلو و ۴۰۰ گرم شیشه در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌ بوشهر و فارس خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، شب گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “بوشهر” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری پژو پارس در محور “جهرم-شیراز” در حال انتقال یک محموله شیشه است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگی با مقام قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند سواری پژو را در ورودی شیراز شناسایی و دستور ایست صادر کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه راننده خودرو را رها و متواری شد، تصریح کرد: در بازرسی از این سواری ۴۹ کیلو و ۴۰۰ گرم شیشه کشف شد.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد، گفت: مواد مخدر مکشوفه از مرزهای شرقی وارد کشور شده است.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه مبارزه با حمل و سوء مصرف مواد مخدر وظیفه همگانی است از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را سریعا به سامانه فوریت‌های ۱۱۰ اطلاع و پلیس را در مبارزه با سوداگران مرگ یاری رسانند.

کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در “داراب”

فرمانده انتظامی شهرستان “داراب” از کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی داراب با همکاری کارکنان یگان تکاوری استان حین گشت‌زنی و کنترل محور مواصلاتی “بندرعباس-شیراز” به یک دستگاه کامیون حامل سوخت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های لازم مشخص شد این خودرو حامل ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع می‌باشد که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به معرفی راننده به مرجع قضائی، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه ۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۵۷۵ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق در “استهبان”

فرمانده انتظامی شهرستان “استهبان” از کشف ۵۷۵ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق از نوع آویشن خبر داد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران یگان امداد استهبان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۵۷۵ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق از نوع آویشن کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “استهبان” با بیان اینکه کارشناسان ارزش گیاهان دارویی کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و اموال مکشوفه تحویل اداره منابع طبیعی گردید.

تعامل انتظامی و سپاه ضامن حفظ امنیت جامعه است

فرمانده انتظامی پاسارگاد در جلسه تعاملی با فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج، گفت: خدمت به مردم و حفظ رضایت‌مندی آنان در جامعه از اهداف مشترک نیروهای مسلح بوده و نیروی انتظامی با سپاه مکمل یکدیگر در حفظ و ارتقاء امنیت هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مصطفی توکلی” در این دیدار بیان کرد: تعامل نیروی انتظامی، سپاه و بسیج تضمین‌کننده امنیت در جامعه است و مجموعه پلیس کماکان و همچون گذشته آماده هرگونه تعامل و همکاری با این مجموعه برای حفظ امنیت و مقابله با  معضلات فرهنگی و اجتماعی است.

وی بسیج را سرمایه عظیم و حافظ نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: هرچه تعامل و همکاری پلیس و بسیج بیشتر باشد، خدمت‌رسانی به مردم بهتر و آسان‌تر محقق خواهد شد؛ چرا که عملکرد پلیس و بسیج لازم و ملزوم یکدیگر است.

در ادامه فرمانده سپاه پاسارگاد ایجاد فاصله بین حاکمیت و مردم را از شگردهای مهم دشمن برای ضربه زدن به‌ نظام و ولایت نام برد و ابراز کرد: اصلی‌ترین رسالت ناجا، بسیج و سپاه و سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی این است که با همه توان در مقابل توطئه‌های دشمن بایستند و بدون شک تعامل سازنده نقش مهمی در خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن خواهد داشت.

گفتنی است جلسه تعامل سپاه انتظامی شهرستان پاسارگاد در راستای قرارگاه امام علی با حضور فرمانده انتظامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، و جمعی از معاونین سپاه و فراجا در ستاد فرماندهی انتظامی پاسارگاد برگزار شد.

برگزاری جلسه توجیهی با صنف طلافروشان در “سروستان”

جلسه توجیهی و پیشگیری از سرقت با حضور فرمانده انتظامی و اعضای صنف طلافروشان در ستاد فرماندهی شهرستان “سروستان” برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “آرش بخشایی‌مطلق” در این جلسه ضمن قدردانی از تعامل گسترده صنف طلافروشان با مجموعه انتظامی، بیان کرد: اصناف و پلیس سهم بزرگی در تولید امنیت جامعه داشته و می‌توانند نقش مهمی نیز در کاهش جرایم داشته باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان “سروستان” تصریح کرد: امنیت تضمین کننده بهبود محیط کسب و کار است و اصناف و بازاریان در برقراری امنیت در سطح جامعه نقش مؤثری داشته و تعامل و ارتباط اصناف با پلیس می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.

سرهنگ “بخشایی‌مطلق” با قدردانی از بازاریان و کسبه‌هایی که در بحث پیشگیری از سرقت با پلیس همکاری لازم را داشته‌اند، تاکید کرد: تمام واحدهای صنفی ضمن رعایت موارد ایمنی می‌بایست به سیستم‌های الکترونیکی ضد سرقت مجهز بوده و در تامین امنیت جامعه بیشتر سهیم باشند.

وی هوشیاری فروشندگان طلافروشی‌ها در شناسایی افراد مشکوک را اقدامی موثر در پیشگیری از وقوع سرقت دانست و گفت: به محض برخورد و یا شناسایی این افراد مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنید.

دستگیری سارقین و کشف ۱۴ فقره سرقت در “ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از شناسایی و دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت در شهرستان “ممسنی”، ماموران پلیس آگاهی با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی موفق شدند ۲ سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی آنان را دستگیر کنند.

وی افزود: در تحقیقات و بازجویی‌های فنی متهمان به ۱۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی، درون خودرو و تجیهزات و ادوات کشاورزی اقرار کردند.

سرهنگ “نیکبخت” با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: وسایط نقلیه خود را به تجهیزات بازدارنده و ایمنی مجهز کنند و از پارک خودرو و موتورسیکلت در مکان‌های پرت و خلوت که فاقد روشنایی کافی است جدا پرهیز کنند و در حفظ و نگهداری اموال خود همواره کوشا باشند.

کشف خودرو سرقتی و دستگیری سارق در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف پژو ۲۰۷ سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی “کنارتخته” با هوشیاری و تیزبینی حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۲۰۷ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از بررسی خودرو و استعلام به عمل آمده مشخص شد خودرو مورد نظر سابقه سرقت از شیراز دارد.

سرهنگ “زراعتیان” با بیان اینکه راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست ضمن مجهز کردن وسایط نقلیه خود به تجهیزات ایمنی و پیشگیری از سرقت؛ در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح برخورد با اصناف خبر داد.

وی افزود: به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با تخلفات صنوف گشت تلفیقی ماموران پلیس امنیت عمومی، بازرسان اتحادیه صنوف و صنعت، معدن و تجارت از ۴۰ واحد صنفی در نقاط مختلف این شهرستان بازدید کردند.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” بیان کرد :در این زمینه ۱۵ واحد صنفی به علت عدم رعایت ضوابط، نداشتن پروانه کسب و همچنین گرانفروشی پلمب و به ۲۰ واحد دیگر به علت نداشتن ضوابط لازم برگ اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی کوار ضمن تاکید بر ادامه طرح های نظارت بر اماکن و صنوف مختلف و قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس در اجرای این گونه طرح‌ها، از مردم خواست؛ در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف سواری پژو پارس و کشف انواع کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.  

 سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی لارستان حین کنترل خودروهای عبوری در محور بندرعباس-شیراز به یک خودرو پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی گفت: ماموران پس از بازرسی از این خودرو ۵۱۳ ثوب انواع حوله، ۲۷ هزار و ۱۲۷ عدد قرص ویتامین مو خارجی قاچاق و فاقد مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دیدار فرمانده انتظامی “زرین دشت” با خانواده شهید “عمران ظریفی”

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” به همراه  جمعی از کارکنان با حضور در منزل شهید “عمران ظریفی” با خانواده وی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فرد” در این دیدار بیان کرد: شهدا بهترین الگو برای جوانان جامعه ما هستند و صبر، استقامت و پایداری خانواده معظم آنان ستودنی و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه شهیدان با الگو گرفتن از انبیاء و اولیای الهی درس جهاد، ایثار و شجاعت را به همگان آموختند، گفت: شهداء بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه ما هستند.

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” ادامه داد: آرامش و امنیتی که امروز بر جامعه حاکم است ثمره فداکاری و از خودگذشتگی و خون پاک شهیدان است و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان باعث تداوم حرکت انقلاب اسلامی خواهد شد.

گفتنی است در پایان این دیدار با اهداء لوح تقدیر و هدایا از خانواده این شهید والا مقام تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است شهید “عمران ظریفی” از  پرسنل وظیفه نیروی انتظامی بوده که در سال ۱۳۸۸ در استان سیستان و بلوچستان حین اجرای عملیات و درگیری با اشرار و قاچاقچیان به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

دستگیری دو نفر با اعتراف به ۱۱ فقره سرقت

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” از دستگیری سارق و خریدار اموال مسروقه با اعتراف به ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت‌ در سطح شهرستان قیروکارزین، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی با مرجع قضائی با انجام اقدامات پلیسی یک نفر سارق به همراه خریدار اموال مسروقه را شناسایی و آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ “روستا” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۱فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، درون خودرو و … اعتراف کرد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف احتکار روغن در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف انبار روغن‌های احتکار و دستگیری یک نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق و احتکار، ماموران کلانتری ” ۲۲ آزادگان” با اقدامات پلیسی از دپو مقادیر قابل توجهی انواع روغن مایع خوراکی در منزل فردی به هویت معلوم مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل یک هزار و ۴۹۴ بطری روغن مایع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش اقلام کشف شده ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال (با در نظر گرفتن نرخ نامه جدید) برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

                                                                          

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=35362

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.