• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

برگزاری آزمون نیازسنجی و تعیین سطح اپراتوری برق منطقه ای فارس

  • کد خبر : 35354
  • 25 اردیبهشت 1401 - 13:35
برگزاری آزمون نیازسنجی و تعیین سطح اپراتوری برق منطقه ای فارس
دفتر برنامه ریزی و منابع انسانی و آموزش شرکت برق منطقه ای استان فارس ، آزمون نیازسنجی و تعیین سطح اپراتوری را بصورت حضوری در 20 حوزه برگزار کرد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، این آزمون در تاریخ های ۲۳ و ۳۰ فروردین ماه با هدف نیازسنجی سطح آموزشی و سطح بندی آنها برگزار شد.
مشاغل اپراتوری در پست ها و ایستگاههای فوق توزیع از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است و به عنوان مشاغل تخصصی وزارت نیرو تلقی می شود از این رو برگزاری آزمون های تعیین سطح برای اپراتورها الزام آور است .
اپراتور تنها نیروی انسانی است که با انجام عملیات و بهره برداری از دستگاههای تحت کنترل خود با توجه به مقررات ایمنی و حفاظت خویش و ممانعت از بروز صدمات، به ایستگاه های برق خدمات مورد نیاز را عرضه می‌کند.
جهت عرضه کردن این خدمت تجهیزاتی که با میلیون‌ها ریال ثروت مملکت تهیه شده در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد. سپس بر هر اپراتوری فرض است که آشنایی به تمام دستگاههای مورد عمل خویش داشته و چگونگی عمل و کار دستگاه‌ها را فرا گیرد. این آشنایی یک ضروریات مسلم حرفه اپراتور بوده و می‌بایست قادر به انجام عملیات سریع بر روی دستگاه‌ها باشد.
در برخی از مواقع در فرایند بهره برداری شرایط بحرانی حادث می شود که اپراتور می بایست معلومات و کفایت خود را در آن به ظهور برساند، در این مواقع اپراتور بایستی با ورزیدگی و خونسردی کامل هر چه زودتر بدون فوت وقت شرایط را به حالت عادی، برگرداند ، لذا ضرورت دارد که اپراتورها دستورالعمل های صادره را هر چند وقت یک‌بار مطالعه کرده تا بتوانند مفاد آن را در موقع اضطراری که فرصت برای مطالعه مجدد نیست سریعاً بکار برند. شرکت در این آزمون ها بازخورد لازم را در خصوص میزان تسلط اپراتورها به دستورالعمل های مربوطه نشان خواهد داد .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=35354

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.