• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس:

۴۵۸ بازرس با ۲۲۹ گروه مجزا بر بازار استان نظارت می کنند

  • کد خبر : 35246
  • 24 اردیبهشت 1401 - 19:01
۴۵۸ بازرس با ۲۲۹ گروه مجزا بر بازار استان نظارت می کنند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از 11 هزار بازرسی در طرح رزمایش نظارت بر بازار استان فارس توسط ۴۵۸ بازرس با ۲۲۹ گروه مجزا خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس در حاشیه بازدید میدانی مانور عملیات بازرسی و فرآیند نظارت بر بازار در شیراز و سایر شهرستانهای استان از حضورمستمر و حداکثری بازرسان این سازمان در بازار خبر داد و گفت: از ابتدای این تصمیم مهم و سرنوشت ساز دولت، بازرسان صنعت، معدن و تجارت و دستگاههای ذی ربط به صورت شبانه روزی و مستمر در بازار حضور دارند.
حمید رضا ایزدی تصریح کرد: از ساعت آغازین طرح پایش و بازرسی بازار، به اتفاق، معاونین و همکاران تا پایان وقت فعالیت کلیه صنوف بازار با همراهی تیم های بازرسی و نظارت حضور مداوم داشته و بصورت میدانی از سطح بازار اطلاعات لازم اخذ،تجزیه و تحلیل های لازم جهت جمع بندی به وزارت متبوع وسازمان حمایت انعکاس می‌گردد.
ایزدی ادامه داد: همزمان با سراسر کشور طرح رزمایش گشت‌های ویژه نظارت ، پایش و بازرسی بر بازار در سطوح ( انبار، سردخانه، عمده فروش و خرده فروش ) در استان فارس با اهداف رصد و مدیریت نظارت بر فرآیند تعیین و نحوه قیمت گذاری بر روی کالا توسط فروشندگان به منظور ایجاد تعادل در بازار و خرید آسان شهروندان در حال انجام است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه ۴۵۸ بازرس با ۲۲۹ گروه مجزا بر بازار استان نظارت می کنند ‌اظهار داشت : از ابتدای طرح رزمایش شنبه هیجدهم اردیبهشت ماه تا کنون تعداد ۱۱ هزار و ۱۴۵ بازرسی انجام که تعداد ۱۷۵۱ پرونده تشکیل و به تعزیزات حکومتی مرکز استان ارجاع شد.
ایزدی با تاکید برتعامل و هم افزایی وبهره مندی از ظرفیت دستگاههای نظارتی با سازمان صمت فارس تصریح کرد: با تمهیدات و تدابیر اندیشیده شده تیم‌های نظارتی سازمان با حضور بسیج اصناف، تعزیرات ، اتاق اصناف، شرکت شهرکهای صنعتی، جهاد کشاورزی و ناظران افتخاری مردمی به صورت صبح و بعداز ظهر در بازار حضور یافته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با تشکیل پرونده، متصدی واحد صنفی را برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات معرفی خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه نظارت بر توزیع موادغذایی و کالاهای اساسی، میوه و تره بار، عمده و خرده فروشی ها، انبارها ، سوپر مارکت ها، و واحد‌های عرضه محصولات کشاورزی درطول سال مستمرا انجام می شود اضافه کرد : در این طرح ضمن تشدید نظارت بر زنجیره تامین، توزیع و عرضه کالاهای اساسی به منظور حفظ آرامش و ثبات بازار، هرگونه تخلفات گران‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه، تقلب، عدم صدور صورت‌حساب، کم‌فروشی و عدم درج قیمت بر روی کالا، افزایش غیرقانونی قیمت، و ایجاد التهاب در بازار تحت رصد مستمر بازرسان قرار دارد که با سرعت و اولویت پیگیری و با جدیت با این موارد برخورد می‌شود.
وی از شهروندان خواست جهت کمک به مدیریت تنظیم‌ بازار ، کنترل و تعادل قیمت ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ به همکاران اعلام که در اسرع وقت کارکنان بازرسی حضور یافته و به شکایات رسیدگی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=35246

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.