• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۲۲   اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 35142
  • 22 اردیبهشت 1401 - 14:00
اخبار پلیس فارس – ۲۲   اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

دیدار با اعضای وابسته (بازنشستگان) ضایعه نخاعی در شیراز معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان با اعضای وابسته (بازنشستگان) دارای مشکلات ضایعه نخاعی دیدار کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای مساعدت ویژه به اعضای وابسته ضایعه نخاعی و رفع مشکلات معیشتی و پزشکی آنان، سرهنگ “کورش سالمی” معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی […]

دیدار با اعضای وابسته (بازنشستگان) ضایعه نخاعی در شیراز

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان با اعضای وابسته (بازنشستگان) دارای مشکلات ضایعه نخاعی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای مساعدت ویژه به اعضای وابسته ضایعه نخاعی و رفع مشکلات معیشتی و پزشکی آنان، سرهنگ “کورش سالمی” معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان فارس به همراه سرهنگ “علیرضا عاجی” معاون نیروی انسانی و هیأت همراه با ۳ تن از این عزیزان دیدار و به مشکلات آن ها رسیدگی کرد.

در این دیدارها، هدایایی برای رفع قسمتی از مشکلات معیشتی اعضای وابسته دارای مشکلات ضایعه نخاعی اهدا گردید.

ناکامی قاچاقچی احشام در”خرامه”

فرمانده انتظامی “خرامه” از کشف ۱۰۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران انتظامی زرین‌دشت حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این کامیون موفق شدند ۱۰۵ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “خرامه” با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سارق احشام با ۲۶ فقره سرقت در “کازرون” به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی سارق احشام با ۲۶ فقره سرقت دستگیر و روانه زندان شد

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،ْ در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران تحقیقات گسترده خود را به صورت محسوس و نامحسوس انجام و موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی”کازرون” با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه با دلایل و مستندات پلیس به ۲۶ فقره سرقت احشام اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ”زراعتیان” با توصیه به شهروندان در خصوص رعایت نکات پیشگیرانه، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعا موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

توقیف پژو ۴۰۵ حامل کالای قاچاق

فرمانده انتظامی “سپیدان” از کشف سیگار و نوشیدنی خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی سپیدان حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از ابن خودرو ۱۳ هزار و ۸۶۰ پاکت انواع سیگار و ۴۸ قوطی نوشابه انرژی‌زا خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد، تصریح کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با بیان اینکه ارزش کالاهای مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده و برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی با مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

کشف ۱۶ تن چوب قاچاق در”داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف ۱۶ تن چوب قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی پاسگاه “پاسخن” داراب حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل بار چوب مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۱۶ تن چوب قاچاق کشف و راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش چوب‌های مکشوفه را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

لو رفتن انبار احتکار روغن در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف ۳ تن و ۲۳۶ کیلوگرم روغن نباتی احتکار شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سید رحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مبارزه با احتکار و قاچاق کالا را یکی از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی در برخورد با مفسدان اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به احتکار روغن نباتی در انبار یک فروشگاه کرده است که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناس اداره صمت به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار ۳ تن و ۲۳۶ کیلوگرم روغن نباتی احتکار را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، عنوان کرد: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

بازنشستگان آینه تمام نمای تجارب و اندوخته های گران بها به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

فرمانده انتظامی شهرستان “سروستان” گفت: دانش و تجربه همکاران بازنشسته اعتلای ماموریت‌های سازمان را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “آرش بخشایی مطلق” در دیدار با همکاران بازنشسته، اظهار داشت: بازنشستگان در دوران خدمت خود تجربیات گرانبهایی به دست آورده‌اند که باید ساز و کارهای استفاده از این تجربیات برای آینده سازمان، تهیه شود.

وی افزود: حفظ کرامت، عزت و تامین معیشت بازنشستگان ناجا و بهره گیری از نظرات و تجارب مفید آنها امری است که باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد.

فرمانده انتظامی سروستان با بیان اینکه استفاده از تجربه و دانش دیگران در راستای دستیابی به هدف و پیروزی بسیار موثر بوده و بر هیچ کسی پوشیده نیست، خاطر نشان کرد: بازنشستگان به عنوان آینه تمام نمای تجارب و اندوخته های گران بها در طول سی سال خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

گفتنی است در پایان به پاس زحمات این همکاران بازنشسته ، با تقدیم هدایایی از تلاش‌های آنان در طول خدمت قدردانی به عمل آمد.

کشف احشام قاچاق در “استهبان”

فرمانده انتظامی “استهبان” از کشف ۵۴ راس احشام قاچاق در بازرسی از دو دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به دو دستگاه وانت نیسان حامل بار احشام مشکوک و‌ آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها ۵۴ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف و رانندگان روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال  برآورد کرده‌اند.

اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در”جهرم”

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر طی دو هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان و تنگ نمودن عرصه بر خرده فروشان مواد مخدر طی دو هفته گذشته در سطح شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان، موفق به کشف ۲۸ کیلو و۸۵۰ گرم انواع مواد مخدر شدند.

سرهنگ “رزمجویی” با بیان اینکه در این طرح‌ها ۹ خرده فروش و ۲ قاچاقچی نیز دستگیر شدند، تصریح کرد: در این خصوص ۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متعلق به خرده‌فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند نیز توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

رئیس پلیس شهرستان جهرم در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی، گفت: برخورد قاطع با کسانی که آرامش و امنیت شهروندان را بر هم می زنند از انتظارات به حق مردم است و پلیس جهرم برای پیگیری این مطالبات از همه ظرفیت های خود استفاده خواهد کرد.

کشف کالای احتکار شده در شیراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف آرد و ماکارونی احتکار شده در بازرسی از دو انبار در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود مقادیری آرد و ماکارونی احتکار در دو انبار در شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌‌های از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۴ هزار و ۶۴۸ کیلوگرم ماکارونی و ۴۴۰ کیسه آرد ۴۰ کیلویی که احتکار شده بود کشف کنند.

سرهنگ “یگانه” خاطر نشان کرد: در این خصوص ۴ نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف روغن احتکار در”ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از کشف یک تن روغن احتکار شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و احتکار، ماموران پلیس امینت عمومی ممسنی از  احتکار مقادیری کالای خوراکی قاچاق در یک انبار مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام در بازرسی از آن انبار یک تن روغن خوراکی احتکار کشف کردند.

سرهنگ “نیکبخت” با اشاره به اینکه ارزش کالاهای کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص مالک برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

موتورسیکلت توقیفی سرقتی بود

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت با سابقه سرقت از استان یزد در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: افسران پلیس آگاهی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و با اقدامات فنی آن را توقیف کردند.

وی افزود: در بررسی انجام شده توسط کارشناس پلیس مشخص شد شماره درج شده بر روی بدنه موتورسیکلت مخدوش و سابقه سرقت از استان یزد دارد.

فرمانده انتظامی “فسا” خاطر نشان کرد: موتورسیکلت مکشوفه جهت تحویل به مالباخته روانه پارکینگ و راکب با پرونده متشکله روانه دادسرا شد.

دستگیری ۷۸ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری ۷۸ متهم و محکوم تحت تعقیب طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجارشکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کارهای فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه موفق شدند ۷۸ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کنند، گفت: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

بهداشت روان

سلامت روان عبارت از رفتار موزون و هماهنگ با جامعه،شناخت و پذیرش واقعیت های اجتماعی و قدرت سازگاری با آنها و ارضا کننده نیاز های خویشتن به طور متعادل و شکوفایی استعداد فطری خویش می باشد.

فردی از سلامت روان برخوردار است که قادر باشد تا عقده های درونی خود را حل و فصل کند و با تغییرات مقتضیات محیط طبیعی و اجتماعی خویش سازگار باشد و تلاش کند تا تندرستی و نشاط برای خود و دیگران فراهم سازد زیرا سلامت روان حالتی مساعد برای رشد و نمو از جهت بدنی،عاطفی و شعوری بدون ایجاد مزاحت برای دیگران است.

بهداشت روان علمی است برای بهتر زیستن رفاه اجتماعی که تمام زوایای زندگی از اولین لحظات حیات جنین تا مرگ اعم از زندگی جنینی،نوزادی،کودکی تا نوجوانی و بزرگسالی و پیری را در بر می گیرد.

بهداشت روان،دانش و هنر است که به افراد کمک می کند تا با ایجاد روش هایی صحیح از لحاظ روانی وعاطفی بتوانند با محیط خود سازگاری نموده و راه حل های مطلوب تری را برای حل مشکلاتشان انتخاب نمایند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=35142

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.