• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
8
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

پی گیر فرایند ضد عفونی و آماده سازی مدراس فارس برای بازگشایی در ۲۷ اردیبهشت ماه هستیم

  • کد خبر : 3513
  • 26 اردیبهشت 1399 - 11:08
پی گیر فرایند ضد عفونی و آماده سازی مدراس فارس برای بازگشایی در ۲۷ اردیبهشت ماه هستیم
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: فرایند ضد عفونی مدارس فارس در حال انجام است و مدارس را برای بازگشایی در 27 اردیبهشت 99 آماده می کنیم.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد علی زارعی گفت: با توجه به تصمیم وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه جاری و لزوم حفظ سلامت دانش آموزانی که به منظور رفع اشکال در زمینه دروس خود به مدرسه مراجعه می کنند، طبق پروتکل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضد عفونی اماکن آموزشی و پرورشی استان درحال انجام است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت : بر اساس دستورالعمل وزارت متبوع ،همه مدارس موظف به ضدعفونی هستند و هیچ مدرسه ای نباید در این مسئله سهل انگاری کند و بر همین اساس اعتبار این موضوع نیز به حساب مدارس استان واریز شده است که مشمول تمام مدارس می شود.

زارعی با اشاره به اینکه همه مدارس جز مدارس شبانه‌روزی و استثنایی بازگشایی می‌شوند، تصریح کرد: دستورات لازم برای رعایت موارد بهداشتی، پیش، در حین حضور و پس از تعطیلی مدارس به این مکان ها ارسال شده است و مدیران موظف‌اند بر مبنای آن عمل کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست و مراقبان سلامت در مدارس باید آموزش‌ها و تذکرات لازم در خصوص نحوه حضور در مدرسه و جلوگیری از دست‌دادن و روبوسی‌کردن، همچنین رعایت تمام موراد پیشگیری را به دانش‌آموزان آموزش دهند.

زارعی افزود: مدارس باید در امر ضدعفونی به شیوه‌نامه‌های ارائه شده توجه کنند و بر همین اساس استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده نباید به صورت خودسرانه انجام شود چراکه ممکن است باعث بروز بیماری‌های تنفسی و حساسیت در دانش‌آموزان شود.

وی  بهره‌گیری از شرکت‌های خصوصی برای ضدعفونی را منوط به استعلام از حراست و اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان دانست و اضافه کرد: مقابله با شیوع بیماری کرونا باید به‌ صورت زنجیروار در تمام ارکان جامعه انجام شود ،زیرا این اقدام همدلانه و همه‌ جانبه موجب کنترل بیماری می شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: دستورالعمل بازگشایی مدارس و نحوه برگزاری امتحانات پایان سال ، روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۹ به ادارات آموزش‌ و پرورش سراسر استان  ابلاغ شده است.

 بر این اساس با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت و کنترل بیماری کرونا، تمام مدارس ابتدایی و متوسطه به‌ جز مدارس استثنایی با هدف رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش‌آموزانی که به هر دلیلی موفق به دریافت آموزش‌های درسی غیرحضوری نشده‌اند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۲۷ اردیبهشت به مدت یک ماه دایر می‌شوند.

انجام تمهیدات لازم برای ضدعفونی، آماده‌سازی مدارس قبل از بازگشایی، رعایت فاصله اجتماعی، حضور مدیران، عوامل اجرایی و آموزشی بر اساس برنامه هفتگی در هفته اول بازگشایی، استمرار آموزش‌های غیرحضوری، بررسی وضعیت تحصیلی و یادگیری دانش آموزان توسط معلمان از جمله مواردی است که در این دستورالعمل ذکر شده است.

زارعی با بیان اینکه ” این موارد برای همه دوره هیا تحصیلی مشترک است” افزود:  ارزشیابی غیرحضوری از درس تربیت‌بدنی، تشکیل شورای مدرسه با هدف بررسی وضعیت موجود دانش آموزان و تعیین نحوه ارائه آموزش‌ها در موارد لازمه و تصمیم‌گیری در خصوص ارزشیابی پایانی و بررسی اعتراضات دانش آموزان به ارزشیابی پایانی و تصمیم‌گیری در خصوص سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان، از دیگر موارد مندرج در این دستورالعمل است که باید در مدارس اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3513

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.