• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

تلاش برای عملیاتی کردن نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی/ اتوبوس‌های برقی با عمر مفید ۲۰ ساله خریداری می‌شود

  • کد خبر : 35110
  • 22 اردیبهشت 1401 - 17:44
تلاش برای عملیاتی کردن نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی/ اتوبوس‌های برقی با عمر مفید ۲۰ ساله خریداری می‌شود
رئیس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات گفت: ارتقای ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌صورت کیفی و کمی باید دنبال شود، چرا که تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی با کاهش آلایندگی هوا، تعداد سفرهای تک نفره، ترافیک و تسهیل عبور و مرور خواهد بود.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مهدی نصیری با بیان اینکه حمل‌ونقل از دغدغه‌های بسیار مهم و اصلی کلان‌شهرهای کشور از جمله شیراز است، اظهار داشت: ارتقای ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌صورت کیفی و کمی باید دنبال شود، چرا که تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی با کاهش آلایندگی هوا، تعداد سفرهای تک نفره، ترافیک و تسهیل عبور و مرور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های گازوئیلی فقط ۱۰ سال عمر مفید دارند، گفت: در تلاشیم هرچه زودتر اتوبوس‌های برقی با عمر مفید ۲۰ ساله خریداری شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات تصریح کرد: توجه به اتوبوس برقی علاوه بر عمر مفید بیشتری که دارد باعث می‌شود آلاینده کمتری نیز تولید شود ضمن اینکه سیستم سرمایش و گرمایش آن نیز نسبت به اتوبوس‌های دیزلی بهتر است که مسافران و شهروندان راحت تر جابجا شوند.

عضو. و ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با بیان اینکه داده‌های این اتوبوس‌ها به صورت بر خط به مرکز مانیتورینگ یا پایش اتوبوس منتقل می‌‌‌شود که باعث مدیریت بهتر سفر می‌شود، افزود: در موضوع حمل و نقل و ترافیک در شیراز اگر کنترل، مراقبت و اقدامات لازم صورت نگیرد، با این افزایش تعداد خودروهای شخصی آلودگی هوا به حد بحرانی خواهد رسید و وجود داده سنسورها بصورت برخط حرکت به سمت سازمان داده محور در حوزه حمل و نقل تسهیل می‌شود.

نصیری با بیان اینکه به‌جای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تلاش خواهیم کرد که نوسازی ناوگان عملیاتی شود، گفت: نمونه اتوبوس برقی ۱۲ متری شرکت شتاب طی تفاهم نامه چهار جانبه شهرداری شیراز، شرکت مپنا، شرکت ماهان و شرکت شتاب برای مدت یک ماه به‌صورت آزمایشی در شهر شیراز تردد خواهد داشت تا تست‌های لازم را گذارنده و درصورت موفقیت نتایج حاصله طی تشریفات قانونی قراردادی در این خصوص منعقد خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=35110

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.