• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
رییس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز خبر داد؛

میزبانی شیراز از نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

  • کد خبر : 35096
  • 22 اردیبهشت 1401 - 10:42
میزبانی شیراز از نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
«قائدی» گفت: شیراز چهارم خرداد برای نخستین بار در کشور میزبان همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

«محمد‌رضا قائدی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در نشست خبری که روز گذشته ۲۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد اظهار داشت: همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نخستین بار در کشور با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس برگزار می‌شود.

قائدی با ابراز امیدواری از اینکه خروجی این همایش به عنوان فتح بابی در گام دوم انقلاب و به چشم‌انداز و سندی راهبردی تبدیل شود افزود: این همایش در سه بخش افتتاحیه و سخنرانی، سخنران کلیدی، ارایه مقالات برتر و همچنین نشست تخصصی برگزار خواهد شد.

وی در تکمیل صحبت‌های خود ضمن تشکر از پیگیری‌های سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: در این همایش از متخصصان حوزه فرهنگ ایثار و شهادت به صورت استانی و ملی جهت سخنرانی دعوت شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با تاکید بر اینکه ما در حوزه انتقال بسیاری از مفاهیم کلیدی انقلاب و دفاع مقدس ضعف رسانه داریم افزود: در آمریکا از سربازان ارتش متجاوز خود با ساخت فیلم و هزینه بسیار قهرمان می‌سازند اما ما موفق به معرفی قهرمانان واقعی خود نشده‌ایم و دانشگاه نیز وظیفه دارد در این حیطه  یعنی ارایه علمی این فرهنگ اقدام کند.

قائدی متذکر شد: مردم، مسئولان و نخبگان ما باید از فرهنگ ایثار و شهادت تاثیر بپذیرند و به پیروی از اتفاقات بزرگی که در تاریخ گذشته ایران به ویژه هشت سال دفاع مقدس رقم خورده باید این نقش و جایگاه را به صورتی علمی نیز برای همگان تبیین کنند.

نقش مدیران و گروه‌های جهادی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تاثیر دروس دفاع مقدس بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش ایثار مدافعان سلامت بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تأثیر المان‌های شهری، موزه‌ها و بناهای یادبود بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نقش وصیت‌نامه شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بخشی از محورهای نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

نقش رسانه‌های جمعی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کاربردهای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جایگاه مکتب شهید سلیمانی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش نهادهای آموزشی تربیتی و فرهنگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کارکرد مولفه‌های اساسی فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن، جهانی شدن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در نهج‌البلاغه و جایگاه نهضت عاشورا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر محورهای این همایش است.

از دیگر محورهای این همایش نیز می‌توان به راهبردهای سیاسی تقویت و گسترش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رسالت‌ها و الگوهای تربیتی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نوجوانان و جوانان و بایسته های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جایگاه هنرهای ۹ گانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شیوه های عملیاتی سازی بیانیه گام دوم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گسترده سازی جغرافیای سیاسی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جایگاه شهدای مدافع حرم و خانواده آنها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نقش جغرافیای سیاسی منطقه غرب آسیا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد.

این همایش در سه بخش سخنرانی، برگزاری نشست تخصصی و همچنین ارائه منتخبی از ۲۱۲ مقاله‌ برتر ارسالی به دبیرخانه، چهارم خرداد سال جاری در دانشگاه آزاد شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=35096

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.