• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۲۱   اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 35038
  • 21 اردیبهشت 1401 - 14:50
اخبار پلیس فارس – ۲۱   اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

پدر و پسر قاچاقچی سلاح‌های شکاری روانه دادسرا شدند فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” از کشف ۱۰ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و دستگیری ۲ قاچاقچی (پدر و پسر) خبر داد. سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: افسران پلیس امنیت عمومی شهرستان فسا با اقدامات فنی و […]

پدر و پسر قاچاقچی سلاح‌های شکاری روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” از کشف ۱۰ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و دستگیری ۲ قاچاقچی (پدر و پسر) خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: افسران پلیس امنیت عمومی شهرستان فسا با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی به همراه پدرش با یک سواری پراید قصد انتقال تعدادی سلاح غیرمجاز را به یکی از استان‌های جنوبی کشور دارند که رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند سواری پراید در یکی از محله‌های شهرستان فسا (جلو درب منزل) توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” ادامه داد: در بازدید از سواری پراید ۴ قبضه و همچنین در بازرسی از منزل ۶ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و قاچاق کشف شد.

سرهنگ “قسام” با اشاره به اینکه در این ماموریت در مجموع ۱۰ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف و ۲ نفر متهم (پدر و پسر) دستگیر شدند، گفت: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

واژگونی پژو با ۵ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: در پی واژگونی سواری پژو ۴۰۵ در محور مواصلاتی “استهبان” ۵ سرنشین مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به جرح در محور مواصلاتی “استهبان”، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی عنوان داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد سواری پژو حامل ۶ سرنشین به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه ۵ نفر از سرنشینان مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی‌مورد پرهیز کرده و از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی نیز جداً خودداری کنند.

مزاحم دختران دانش‌آموز در کازرون دستگیر شد

فرمانده انتظامی “کازرون” از دستگیری فردی خبر داد که روز گذشته با پلاستیک حاوی آب برای دختران دانش‌آموز ایجاد مزاحمت کرده بود.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر مزاحمت راکب و ترک‌نشین یک دستگاه موتورسیکلت برای دختران دانش‌آموز در یکی از محله‌های کازرون، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت راکب موتورسیکلت را دستگیر و تحویل مراجع قضائی دهند، افزود: تلاش برای دستگیری ترک‌نشین با جدیت ادامه دارد.

فرمانده انتظامی “کازرون” با اشاره به اینکه در فضای مجازی مطالبی منتشر که افراد مزاحم اقدام به اسید پاشی کرده‌اند ضمن تکذیب این موارد، از شهروندان خواست از انتشار مطالب کذب در شبکه‌های اجتماعی خودداری و هرگونه اخبار دقیق و مهم را از سایت‌های معتبر دنبال کنند.

تعامل پلیس با معتمدین و علمای دینی باعث ارتقاء امنیت اجتماعی می شود

فرمانده انتظامی “لارستان” در دیدار با امام جمعه اهل سنت شهر لطیفی این شهرستان، تعامل پلیس با علمای دینی و سران طوایف و ریش سفیدان را موجب ارتقاء امنیت اجتماعی درجامعه دانست.                                 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سید محمد یوسفی” در دیدار با شیخ “سلام عالیان” بیان کرد: از آنجا که یکی از وظایف خطیر پلیس تامین امنیت در جامعه می‌باشد لذا همراهی و همکاری علمای دینی، بزرگان طوایف و معتمدین با پلیس در ارتقاء امنیت نقش به سزایی دارد و این عامل خود یکی از اصلی ترین عوامل اثرگذار در تامین و حفظ امنیت درسطح شهرستان است.

وی افزود: شهروندان باید در تامین امنیت پلیس را همراهی کنند؛ زیرا تعامل و همبستگی باعث کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از جرایم می شود و فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب می کند.

فرمانده انتظامی لارستان تصریح کرد: با توجه به اینکه از افتخارات پلیس اسلامی مردمی بودن آن می‌باشد و مردم نیز پلیس را پناهگاه و امین خود می‌دانند؛ لذا پلیس همیشه در کنار و همراه آنان می‌باشد و ما امیدواریم که بتوانیم وظیفه خود که خدمت‌رسانی به تمام آحاد جامعه است را به نحو احسن انجام دهیم.

سرهنگ “یوسفی” مقوله امنیت را تولید اجتماعی دانست و گفت: امروز افراد معتمد پشتوانه و قوت معنوی پلیس در اجرای ماموریت‌ها هستند و با حمایت خود از مجموعه انتظامی قادر خواهند بود پلیس را در تحقق امنیت پایدار بیش از گذشته یاری کنند.

در ادامه شیخ “سلام عالیان” امام جمعه شهر لطیفی از اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه انتظامی شهرستان لارستان در راستای برقراری نظم و امنیت تقدیر و تشکر کرد.

کشف روغن‌های خوراکی قاچاق در”نی‌ریز “

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از کشف روغن خوراکی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.   

سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی ایست و بازرسی قطرویه هنگام گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون یک هزار و ۳۷۶ قوطی روغن جامد خوراکی قاچاق و خارج از توزیع شبکه و همچنین فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز با بیان اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

توقیف کامیون حامل گاو قاچاق

فرمانده انتظامی “بوانات” گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون ۶ راس گاو قاچاق کشف شد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی بوانات حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو ۶راس گاو قاچاق کشف و راننده نیز روانه دادسرا شد، تصریح کرد: ارزش احشام مشکوفه برابر نظر کارشناسان ۲ میلیارد ریال برآورده شده است.

جمع آوری ۲۶ معتاد متجاهر در “ممسنی “

فرمانده انتظامی “ممسنی” گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ۲۶ معتاد متجاهر و پرخطر در این شهرستان جمع آوری و به مراکز بازپروری معرفی شدند.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری معتادان پرخطر به مدت ۴۸ ساعت در سطح شهرستان ممسنی اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی پس از شناسایی مناطق آلوده طی چند عملیات ضمن جمع آوری ۲۶ معتاد متجاهر و پرخطر، مقادیر کمی مواد مخدر صنعتی و سنتی نیز کشف کردند.

فرمانده انتظامی “ممسنی” با اشاره به استمرار طرح‌های پاکسازی در سطح شهرستان و تقدیر از همکاری خوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست تا هرگونه موارد مشکوک در خصوص خرید، فروش و توزیع مواد مخدر و تجمع معتادان در پاتوق‌ها، نقاط آلوده و جرم‌خیز را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

پلیس افتخاری  بازوی توانمند و قابل اطمینان ناجا در انجام ماموریت‌ها

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” در نشست تخصصی با اعضای پلیس افتخاری،  آنان را بازوی توانمند و قابل اطمینان ناجا در انجام ماموریت‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهدی جوکار” در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اعضای پلیس افتخاری در یاری و کمک‌رسانی به مجموعه ناجا و انجام خوب ماموریت‌ها، اظهار داشت: راه اندازی پلیس افتخاری از بهترین برنامه‌ها و اقدامات نیروی انتظامی در جلب مشارکتهای مردمی و ارتقاء سرمایه اجتماعی پلیس است که به لطف الهی این امر مهم در این شهرستان به خوبی قابل مشاهده می‌باشد.

سرهنگ “جوکار” خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی این شهرستان از تمام قدرت و توان اعضای پلیس افتخاری در ماموریت‌ها  استفاده خواهد کرد و به کمک و همکاری آنان نسبت به ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با هرگونه هنجارشکنی و قانون گریزی اقدام خواهد کرد تا ان‌شاءالله جامعه‌ای امن و ایمن را شاهد باشیم.

در پایان این نشست با اهداء هدیه به اعضای پلیس افتخاری از زحمات آنان تقدیر یه عمل آمد.

کشف موتور سیکلت قاچاق در زرین دشت

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ ملیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی زرین‌دشت در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق، حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین فاقد پلاک مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که موتورسیکلت مذکور قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی “زرین دشت” خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف انبار احتکار روغن‌های خوراکی در”ارسنجان”

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از کشف انبار روغن‌های خوراکی احتکار به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: مأموران پلیس امنیت عمومی ارسنجان با اقدامات فنی از خبری مبنی بر احتکار روغن در یک انبار مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک هزار و ۵۰۰ بطری روغن مایع و ۵۰۰ عدد روغن جامد ۵ کیلویی احتکار شده را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “ارسنجان” با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در “اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف یک میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران کلانتری دژکرد این شهرستان حین گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف ۱۱۵ عدد انواع اسباب بازی‌ و ۳ دستگاه کولرگازی، اتوبرقی و چای‌ساز خارجی قاچاق کشف کردند.

سرهنگ “صارمی” با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=35038

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.