• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

وثیقه‌گیری سهام برای دریافت وام در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عملیاتی می‌شود

  • کد خبر : 35030
  • 20 اردیبهشت 1401 - 14:32
وثیقه‌گیری سهام برای دریافت وام در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عملیاتی می‌شود
برای اولین بار در نظام بانکی کشور، طرح وثیقه‌گیری سهام جهت دریافت وام در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عملیاتی می‌شود.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «محمد حسنلو» معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: وثیقه قرار دادن دارایی سهام افراد برای دریافت وام با همکاری ۲ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و ملی عملیاتی می‌شود.
حسنلو گفت: در تلاش هستیم زیر ساخت وثیقه قرار گرفتن همه نمادها یا همه سهام سهامداران را آماده کنیم و به صورت الکترونیکی در اختیار بانک‌ها قرار دهیم تا آن‌ها بتوانند به پشتوانه وثیقه سهام به سهامداران تسهیلات ارائه دهند.
وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک ملی در این زمینه پیشتاز هستند و به زودی با فراهم شدن بسترهای قانونی، این دو بانک ارائه تسهیلات را آغاز خواهند کرد.
حسنلو اضافه کرد: آن چیزی که برای شرکت سپرده‌گذاری مهم است احراز هویت سهامداران است که به صورت کاملاً الکترونیکی انجام خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود.
معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: همه کسانی که می‌خواهند از این تسهیلات استفاده کنند حتماً باید در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند.
وی افزود: در جریان اجرای این طرح، مشتری می‌تواند آن سهامی که می‌خواهد وثیقه شود و تعداد آنها را از طریق سامانه انتخاب کند و ما این درخواست را به بانک ارسال می‌کنیم تا بقیه مراحل وثیقه سهام انجام شود.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای الکترونیکی کردن فرآیندهای خود، خدمات مختلفی از جمله پیشخوان مجازی، افتتاح حساب آنلاین، درخواست تسهیلات آنلاین، کارت هدیه آنلاین و… را راه‌اندازی کرده است. این بانک نخستین بانک کشور بود که احراز هویت سجام را به‌صورت غیرحضوری ارائه کرد. همچنین سفته الکترونیکی نیز به‌زودی از سوی این بانک ارائه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=35030

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.