• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 35005
  • 20 اردیبهشت 1401 - 19:31
اخبار پلیس فارس – ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

دیدار فرمانده انتظامی استان فارس با مدیر کل آموزش و پرورش در دیدار فرمانده انتظامی استان با مدیر کل آموزش و پرورش بر لزوم تشکیل کارگروه های ویژه در جهت افزایش بیش از پیش تعامل و همکاری های دوجانبه تأکید شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، سردار “رهام بخش […]

دیدار فرمانده انتظامی استان فارس با مدیر کل آموزش و پرورش

در دیدار فرمانده انتظامی استان با مدیر کل آموزش و پرورش بر لزوم تشکیل کارگروه های ویژه در جهت افزایش بیش از پیش تعامل و همکاری های دوجانبه تأکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس و هیأت همراه با حضور در اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، با “محمد خلیل عسکری” دیدار و گفت و گو کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس در این دیدار ضمن تبریک هفته معلم، اظهار داشت: در دین مبین اسلام، مقام و جایگاه ویژه ای برای معلم در نظر گرفته شده است و همه باید احترام خاصی برای این جایگاه قائل باشند.

سردار حبیبی بر لزوم تشکیل کارگروه های ویژه در جهت افزایش بیش از پیش تعامل و همکاری های دو جانبه پلیس و آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: در یک جامعه، محور باید آموزش و پرورش باشد تا به دنبال آن پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی محقق شود.

در ادامه، “محمد خلیل عسکری” مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: به وجود نیروهای ارزشمند انتظامی و رویکرد فرهنگی آنان در جامعه در راستای برقراری نظم و امنیت افتخار می کنم.

وی با بیان اینکه کار پلیس و آموزش و پرورش به نوعی مکمل یکدیگر هستند، افزود: در این خصوص باید با استفاده از ظرفیت های انتظامی از جمله معاونت اجتماعی و پلیس فتا یک منشور و تفاهم نامه مشترک تنظیم و بر اساس آن آموزش های مدون را ارائه دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش در پایان از حضور فرمانده انتظامی استان فارس و هیأت همراه در این مجموعه و همچنین تلاش های مجموعه انتظامی استان در راستای برقراری نظم وامنیت جامعه تقدیر و تشکر به عمل آورد.

برگزاری آئین تجلیل از اعضای فعال شورای معتمد پلیس شیراز

فرمانده انتظامی استان در آئین تجلیل از اعضای فعال شورای معتمد پلیس شیراز، گفت: اعضای شورای معتمد پلیس، نقش بسیار موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آئین تجلیل از اعضای فعال شورای معتمد پلیس شیراز با حضور سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس و اعضای این شورا در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

دراین مراسم، فرمانده انتظامی استان فارس طی سخنانی اظهار داشت: شما عزیزان به عنوان کسانی که آرامش و امنیت مردم برایشان اهمیت دارد، در حال انجام وظیفه هستید و این هنر شاخص شما است.

سردار حبیبی افزود: همراهی و همکاری اعضای شورای معتمد پلیس با مجموعه انتظامی ، آرامش و امنیت را برای مردم به ارمغان می آورد که این موضوع بسیار ارزشمند است.

فرمانده انتظامی استان فارس حمایت، همراهی و همکاری اعضای شورای معتمد پلیس را پشتوانه ای محکم برای مجموعه انتظامی عنوان کرد و گفت: اعضای شورای معتمد پلیس می توانند به عنوان همیاران پلیس، نقش بسیار مهمی در توسعه نظم و امنیت اجتماعی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم و پشتیبانی آن ها از مجموعه انتظامی بزرگترین سرمایه محسوب می شود، افزود: دراین راستا پلیس نیز در سال های اخیر با رویکرد مردم داری، به سمت ارتقاء تعامل و همکاری با آحاد جامعه قدم برداشته است.

در ادامه، اعضای شورای معتمد پلیس به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پیرامون تعامل و همکاری با مجموعه انتظامی پرداخته و در پایان با اهدا لوح تقدیر، از اعضای فعال شورای معتمد پلیس تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

رسیدگی به مسائل و مشکلات کارکنان انتظامی استان فارس در سامانه ۱۴۷

سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان با حضور در سامانه ۱۴۷ به صورت چهره به چهره با کارکنان دیدار و به مسائل و مشکلات آنان رسیدگی کرد.

کشف موتورسیکلت چهار چرخ قاچاق

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت چهار‌چرخ خارجی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه “چهار برکه” حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “بندرعباس-لارستان” به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو یک دستگاه موتورسیکلت چهارچرخ خارجی قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص، اظهار داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت قاچاق مکشوفه ۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ “یوسفی” تصریح کرد: برخورد با کالاهای قاچاق به صورت جدی در دستور کار این فرماندهی است و از مردم تقاضا می‌شود موارد مشکوک را در کمترین فرصت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

پلمپ ۱۶  واحد صنفی متخلف در “پاسارگاد”

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از پلمب ۱۶ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: طی هفته گذشته طرح بازدید و نظارت بر واحدهای صنفی توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی و کارکنان اداره صمت در سطح شهرستان به اجرا در آمد.

وی با اشاره به بازدید از ۶۳ واحد صنفی طی هفته گذشته، تصریح کرد: در این طرح ۱۶ واحد صنفی نیز به دلیل عدم توجه به اخطارهای داده شده پلمب و به ۲۵ واحد صنفی متخلف نیز اخطار داده شد.

فرمانده انتظامی پاسارگاد ضمن تقدیر از همکاری خوب شهروندان به خصوص اصناف و بازاریان با پلیس، از همه صنوف خواست با رعایت قانون و احترام به حقوق شهروندان و مصرف کنندگان، پلیس را در برقراری امنیت اقتصادی جامعه یاری کنند.

دستگیری سارق انبار منازل با ۱۱ فقره سرقت در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از شناسایی و دستگیری سارق انبار منازل مسکونی با ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از انبار منازل در محدوده شمال شرق “شیراز”، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی گفت: در همین راستا ماموران کلانتری “۱۹ بوستان” با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص یک نفر سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت از انبار منازل اقرار کرد، گفت: در بازرسی از محل مورد نظر، مقادیری اموال مسروقه از نوع درب فلزی، دوچرخه، کولر، ماشین لباسشویی، خشک کن و … کشف شد.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم‌ زنندگان نظم و امنیت عمومی و افراد مشکوک را از طریق تماس با مرکز ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۰ تن آرد قاچاق در “بختگان”

فرمانده انتظامی “بختگان” از کشف ۲۰ تن آرد قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “احمد رحمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی بختگان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این کامیون ۲۰ تن آرد قاچاق و خارج از توزیع شبکه را کشف کنند.

سرهنگ “رحمانی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش آردهای مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دیدار فرمانده انتظامی “مرودشت” با رئیس  جمعیت هلال احمر

فرمانده انتظامی “مرودشت” به اتفاق هیئت همراه با رئیس جمعیت هلال احمر این شهرستان دیدار و هفته هلال احمر را به امدادگران و کارکنان آن مجموعه تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرشید زینلی” در این دیدار از همکاری خوب مجموعه هلال احمر با نیروی انتظامی این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات جمعیت هلال احمر رابطه نزدیکی با ماموریت‌ها و اقدامات پلیسی دارد، گفت: تعامل و همکاری این دو مجموعه باعث برقراری امنیت بیشتر در سطح شهرستان می‌شود.

در ادامه “محمد رفیعی” رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان نیروی انتظامی، آمادگی هلال احمر را در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی  و کلاس‌های آموزشی امداد و نجات برای کارکنان در راستای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اعلام کردند.

گفتنی است در پایان این دیدار توسط فرمانده انتظامی با اهداء لوح تقدیر و گل از رئیس جمعیت اداره هلال احمر این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف در”نی‌ریز”

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” گفت: طرح انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها و برخورد با راکبان متخلف توسط پلیس این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ “عظیم‌اله  کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: به منظور ارتقاء نظم و امنیت عمومی، طرح برخورد با راکبان موتورسیکلت‌سوار متخلف طی هفته گذشته در شهرستان “نی‌ریز” اجرا شد.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند در اجرای این طرح ۶۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف که اقدام به حرکت خلاف در معابر، تردد در پیاده‌روها، مخدوش و پوشاندن پلاک و ایجاد آلودگی صوتی و همچنین مزاحمت برای شهروندان کرده بودند را توقیف کنند.

دستگیری متهمان نزاع دسته جمعی در”اقلید”

فرمانده انتظامی شهرستان “اقلید” گفت: ۶ نفر از متهمان نزاع و درگیری دسته جمعی دستگیر و روانه دادسرا شدند.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری دسته جمعی در منطقه “چاوش” بلافاصله ماموران انتظامی شهرستان اقلید برای بررسی موضوع به محل مذکور اعزام شدند.

وی فزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که تعدادی افراد به دلیل اختلاف ملکی با یکدیگر درگیر و در این خصوص ۲ نفر بوسیله سلاح سرد به شدت مجروح شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان “اقلید” تصریح کرد: ماموران سریعا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۶ نفر از عاملان نزاع و درگیری را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

سرهنگ “صارمی” با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، از قاطعیت ماموران انتظامی که با اقدام به موقع از افزایش دامنه نزاع جلوگیری به عمل آوردند تشکر کرد و به بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی هشدار داد؛ سلب آسایش شهروندان و ایجاد نزاع و درگیری در سطح جامعه خط قرمز پلیس بوده و مجموعه انتظامی اقلید با همکاری مقام قضائی به شدت با مخلان نظم و امنیت عمومی که موجب سلب آسایش شهروندان شوند قاطعانه برخورد خواهند کرد.

دیدار فرمانده انتظامی داراب با رئیس بیمارستان   

روز گذشته فرمانده انتظامی “داراب” با رئیس بیمارستان امام حسن محتبی (ع) این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به مناسبت هفته سلامت روز گذشته سرهنگ “علیرضا نوشاد” به همراه جمعی از کارکنان با حضور در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان ضمن تبریک هفته سلامت، از تلاش‌های خستگی ناپذیر کادر درمان در مبارزه با بیماری کرونا تقدیر و تشکرد کرد.

دستگیری سارق با ۱۱ فقره سرقت در”آباده”

جانشین انتظامی “آباده” از دستگیری سارق سابقه‌دار با ۱۱ فقره انواع سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت‌ منزل، مغازه، مزارع و باغات، معابر و قطعات خودرو در برخی از محله‌های شهرستان آباده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز تحقیقات پلیس سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

جانشین انتظامی شهرستان آباده تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارق ۷ دستگاه موتورسیکلت، گریس پمپ خودرو، سم‌پاش کشاورزی، فرز، دینام، چراغ نورافکن، دوربین مداربسته، تعدادی شیرآلات، چادرخودرو، پل فلزی معابر، نردبان ، قیچی بزرگ، ابزارآلات کشاورزی و…..مسروقه کشف شد.

سرهنگ “محمدی” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت منزل، مغازه، مزارع و باغات، معابر و قطعات خودرو اقرار کرد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به معرفی سارق به مراجع قضائی، بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان تاکید و از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

تصادف سمند با موتورسیکلت یک کشته و۴ مصدوم برجای گذاشت

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” گفت: تصادف سمند با موتورسیکلت در بلوار مادر یک کشته و ۴ مصدوم بر جای گذاشت.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در بلوار مادر شهرستان جهرم ، بلافاصله ماموران پلیس و نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بررسی به عمل آمده مشخص شد یک سواری سمند با ۳ سرنشین با یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ راکب و ترک‌نشین به شدت برخورد کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” با بیان اینکه در این حادثه متاسفانه ترک‌نشین موتورسیکلت بر اثر شدت جراحات وارده فوت و  راکب  و ۳ سرنشین خودرو نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند، افزود: کارشناسان پلیس راهور علت حادثه را عدم توجه به جلو از جانب راننده سمند اعلام کردند.

سرهنگ “رزمجویی” با بیان اینکه رعایت قوانین و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی نقش مهمی در پیشگیری از تصادفات دارد، از رانندگان خواست با پرهیز از هرگونه تخلف حین رانندگی سفری ایمن و خوشی را برای خود و همسفران مهیا کنند.

توصیه های فرمانده انتظامی ممسنی در خصوص پیشگیری از سرقت اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی “ممسنی” گفت: پیشگیری و توجه به هشدارهای پلیس بهترین راه جلوگیری از سرقت می‌باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد نیکبخت” توصیه‌های ذیل را در جهت پیشگیری از سرقت به شهروندان ارائه کرد.

۱- در زمان خرید منزل جدید حتما توپی قفل‌های درب منزل تعویض شود.

۲- در مجتمع‌های مسکونی در زمان به کارگیری نیروی خدماتی ضمن تحقیق درباره فرد از شرکت های معتبر، نیرو درخواست شود.

۳- از نگهداری وجوه و طلاجات به مقدار زیاد در منزل خودداری شود.

۴- از روشن گذاشتن لامپ‌ها به مدت طولانی خودداری و از لامپ های تایمر‌دار استفاده شود.

۶- به موارد ایمنی و حفاظتی ساختمان به اندازه زیبایی آن توجه شود.

۷- به افراد خانواده خود آموزش دهید قبل از شناسایی فرد مراجعه کننده، از باز کردن درب خودداری کنند.

۸- در زمان مسافرت های طولانی منزل خود را به افراد مطمئن بسپارند.

۹- در صورت مفقودی دسته کلید قفل‌ها را حتما تعویض کنید.

۱۰  نسبت به ایمن سازی دیوارها و بالکن های مشرف به گذر با حفاظ مناسب، اقدام کنید.

۱۱- نسبت به نصب دوربین مدابسته و دزدگیر اقدام کنید.

آسیب های فضای مجازی

گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی در تعاملات روزمره منجر به ایجاد تغییر در زندگی روزمره افراد مخصوصا قشرجوان شده است.

جاذبه های این فضا منجر شده افراد ساعت های زیادی از روز خود را در این فضا گذرانده و تعاملات در این فضا را جایگزین تعاملات با اعضای خانواده و همسالان خود کنند، این موضوع صدمات جبران ناپذیری را به رشد اجتماعی افراد وارد کرده و ساختار زندگی اجتماعی آنان را تغییر داده است .

استفاده از فضای مجازی نه تنها باعث تغییر شکل روابط میان اعضای خانواده شده ، بلکه سطح توقع از زندگی مشترک را نیز تغییر داده است . فرزندان به جای برقراری ارتباط با والدین ، سرگرم ارتباطات مجازی و سرگرمی های این فضا شده و از ارتباطات واقعی و آموزش های مورد نیازشان دور شده اند .

زوجین این فضا را محلی برای اختلاف خانوادگی شان قرار داده اند و به جای استفاده از نظرات کارشناسان ، خود را در معرض راهنمایی های غلط مطرح شده در این فضا قرار می دهند ، این فضا حتی زمینه را برای روابط نامشروع و خیانت های میان زوجین باز کرده است . این موارد باعث زمینه ساز آسیب های فضای مجازی شده اند .

 تاثیر شبکه های مجازی بر دختران نوجوان بیش از پسران نوجوان است . دختران روحیه  حساس تر و لطیف تری نسبت به پسران نوجوان دارند، بنابراین بیشتر در معرض خطر هستند . دختران نوجوان ممکن است از لحاظ روانی مورد سوء استفاده و زورگیری فضای مجازی قرار بگیرند که متاسفانه در جامعه کنونی موارد بسیار زیادی را می بینیم و دختران به نوعی قربانی فضای مجازی می شوند .

همچنین تحقیقاتی در زمینه اعتیاد اینترنت انجام شده است که نتایج آن نشان داده که جوانان در ایران ۳۵% به دنبال چت ، ۲۸% بازی اینترنتی ، ۳۰% پست الکترونیکی و ۲۵% به دنبال جست و جوی مطالب هستند . اگر فردی نتواند یک ماه دوری از اینترنت را تحمل کند ، در معرض اعتیاد به این فضاست .

استفاده غیرکاری و غیرضروری از  فضای سایبری براساس معیار سازمان بهداشت جهانی اگر در هفته بیش از ۱۴ ساعت شود فرد معتاد به این معناست .براساس تحقیقات ۳۸% از جوانان ما ، دختران بیش از پسران در معرض این اعتیاد هستند .

یکی دیگر از آسیب های مجازی تصعیف کردن باورهای دینی و مذهبی افراد می باشد .به این صورت که افراد بخصوص جوانان و نوجوانان ساعت زیادی را صرف گشت و جست و جوی اینترنتی می کنند از این رو در فضای مجازی و برنامه های پیام رسانی با غرقه و گروه های زیادی آشنا می شوند که این امکان را به آن ها می دهد که نسبت به ادیان دیگر جذب شوند و در مقابل نسبت به رکن های مذهبی و معنوی دین خود دورتر می شوند .

نتیجه گیری :

فرهنگ سازی در سطح جامعه در خصوص استفاده درست از فضای مجازی و آگاه کردن خانواده ها و خود نوجوان و جوان امری مهم بوده که قطعا نقش رسانه ها در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، باید در جامعه به گونه ای عمل کنیم که شناخت دقیق از فضای مجازی تبدیل به یک دغدغه برای والدین شده و راحت از کنار آن نگذرند . اگر این گونه شد دیگر شاهد اتفاقات و مشکلات ناشی از فضای مجازی برای فرزندان و خانواده خود نخواهیم بود .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=35005

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.