• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
رئیس کل دادگستری استان فارس:

کیفرخواست مدیران سابق شرکت عمران صدرا در دادسرای شیراز صادر شد

  • کد خبر : 34991
  • 19 اردیبهشت 1401 - 12:20
کیفرخواست مدیران سابق شرکت عمران صدرا در دادسرای شیراز صادر شد
رئیس کل دادگستری استان فارس از صدور کیفر خواست متهمین پرونده فساد مالی مسئولان سابق شرکت عمران صدرا در دادسرای جنائی و جرائم امنیتی شیراز خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه پرونده فساد مالی در شرکت عمران صدرا در سال گذشته و بر اساس گزارش نهاد های امنیتی استان و گروه های جهادی امر به معروف و نهی از منکر تشکیل گردید گفت: این پرونده دارای ۱۳ متهم است که هر کدام از متهمان این پرونده با اتهامات گوناگونی روبرو می باشند.
وی اتهامات وارده به متهم اصلی و ردیف اول این پرونده را ۵۸ فقره اهمال در انجام وظایف، منتهی به تضییع بیت المال، ۴۶ فقره تبانی و تدلیس در معاملات دولتی، ۶ فقره ارتشاء، ۵ فقره پول شویی ، اختلاس و تحصیل مال از طریق نامشروع عنوان کرد و افزود: ۱۲ متهم دیگر پرونده نیز با اتهامات مشابه و دریافت یا پرداخت رشوه مواجه می باشند .
رئیس شورای قضایی استان فارس با تأکید بر این که در این کیفرخواست ۶۴ صفحه ای به اعترافات و اظهارات همه متهمین و نحوه ارتکاب جرائم و تبانی های صورت گرفته و اخذ و پرداخت رشوه و سایر بزه ها اشاره شده است گفت: کارشناسی های دقیقی در خصوص محاسبه تضییع بیت المال، حیف و میل اموال عمومی، محاسبه رشوه های پرداخت شده و اخذ شده توسط مسئولین وقت این شرکت و اموال نامشروع تحصیل شده انجام شده است.
این مقام ارشد قضایی استان در تشریح اقدامات خلاف قانون متهمین مستند به اعترافات آنان بیان داشت: مدیر عامل و برخی از اعضای هیأت مدیره شرکت عمران صدرا ، ضمن تبانی با تعدادی از پیمانکاران و دلالان شهر صدرا اقدام به واگذاری اراضی دولتی به قیمت پایین از ازرش واقعی نموده و قسمت های زیادی از اراضی فضای سبز شهر صدار را نیز به صورت غیر قانونی به باغ مسکونی ، تجاری ، اداری و مسکونی تغییر کاربری داده و به افراد و پیمانکاران خاصی واگذار کرده اند.
رئیس کل دادگستری فارس افزود: علاوه بر کسب منافع کلان و پولشویی خسارتهای گسترده مالی به اموال عمومی و بیت المال وارد و حقوق عمومی مورد تضییع قرار گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه در این پرونده پس از گزارش اولیه ضابطین شکایتی نیز از سوی شهرداری صدرا مبنی بر تغییر کاربری غیر مجاز اراضی فضای سبز بدون اخذ رضایت و پرداخت حق و حقوق قانونی همراه با ارائه مستنداتی به مرجع قضایی واصل شده است گفت: در راستای روشن شدن همه ابعاد موضوع و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و همچنین اقناع وجدان قضایی و رعایت حقوق متهمین، کارشناسی های متعددی انجام و پس از اخذ نظر کارشناسی ۹ نفره میزان ضرر و زیان وارده به بیت المال و وجوه نامشروع حاصله به میزان ۱۲۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون و ۹۱۵ تومان برآورد گردید.
وی در ادامه با تأکید مجدد بر اراده دستگاه قضایی در برخورد با فساد گفت: مبارزه با فساد در همه ابعاد آن از وظایف ذاتی و تکالیف قانونی دستگاه قضایی است و در دوران تحول و تعالی قوه قضائیه نیز این موضوع مهم از جمله اولویت های ماست و روند برخورد جدی با فساد های مالی و اقتصادی و قصورات مدیران و مسئولان که در سال گذشته به بهترین نحو انجام شد؛ در سال جاری نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.
گفتنی است پرونده این فساد مالی پس از صدور کیفر خواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ۲ شیراز ارسال گردید و دادگاه این متهمان به زودی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=34991

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.