• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
رئیس کل دادگستری فارس در نشست شوراي سياست گذاري شوراي حل اختلاف استان:

مهمترین وظایف شورای حل اختلاف گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است

  • کد خبر : 3472
  • 24 اردیبهشت 1399 - 22:09
مهمترین وظایف شورای حل اختلاف گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ابتداي اين نشست يكي از مهمترين وظايف شورای حل اختلاف در جامعه را گسترش فرهنگ مصالحه بیان کرد و صلح و سازش را مسیری دانست که حرکت در آن دارای ارزش اخروي بسیار و اهمیت بسزایی است.

رئیس کل دادگستری استان با قدردانی از زحمات حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی رییس سابق شوراهای حل اختلاف و خدمات ارزنده وی در راستای ارتقاء صلح و سازش در استان تاکیدکرد وگفت: یکی از مهمترین وظایف شورای حل اختلاف گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.
این مقام عالی قضایی اثر صلح و سازش را بسیار سازنده و دارای دامنه وسیع با شعاع گسترده در سطح اجتماع دانست و افزود: با توجه به بخشنامه اخیر ریاست معظم قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی در خصوص ارجاع پرونده های دادگاه و دادسرا به شوراهای حل اختلاف باید تلاش همه جانبه ای در جهت مصالحه پرونده های ارجاعی از طرف شوراهای حل اختلاف صورت گیرد .
حجت الاسلام والمسلمین موسوی از سازش بیش از ۹۰ درصد پرونده های ارجاعی از دادگاه ویژه تصادفات به شورا های حل اختلاف خبر داد و خواستار شناسایی و تشویق شعب برتر در امر صلح و سازش درسطح استان شد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی در این نشست از هیات بازرسی خواست در بازرسی های خود از مجتمع ها و حوزه های قضایی در فرم های مربوطه درصد ارجاع پرونده های دادگاه و دادسرا به شورا لحاظ شود.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در خصوص آموزش مجموعه شوراهای حل اختلاف گفت: آموزش اعضای شورای حل اختلاف بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است از ظرفیت قضات دادگستری بیش از بیش در این زمینه استفاده شود.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی ازمعاونت منابع انسانی دادگستری فارس خواست تا دوره‌های ویژه مهارت گفتگو ویژه اعضای شوراهای حل اختلاف و با بهره گیری از ظرفیت اساتید مجرب برگزار کند.
وی در ادامه افزود: حفاظت واطلاعات نیز یکی از ارکان مهم در شورای حل اختلاف است که با جدیت مورد توجه قرار داشته و لازم است حفاظت و اطلاعات شوراهای حل اختلاف بر عملکرد قضات ، اعضا و کارکنان دفتری شعب نظارت ویژه داشته باشد .
رئیس دادگستری فارس از معاون دادستان مرکز استان نیز خواست که در جلسه ای با حضور سرپرستان مجتمع ها و قضات در خصوص ساماندهی سیل پرونده های اجاره بها برگزار کنند و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با تاکید بر لزوم شناسایی ریش سفیدان و متنفذین محلی و ساماندهی آن ها تحت عنوان مصلحین قرآنی گفت : مصلحین قرآنی کارشان سازش است و شامل نیروهای اداری بازنشسته و سایر متنفذین محلی می شود.
وی در پایان با تاکید بر نقش شوراهای حل اختلاف در کاهش پرونده های قضایی از روسای دادگستری شهرستان های استان خواست تا از ظرفیت شوراها به طور شایسته استفاده نمایند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین توانی بلیانی معاون دادستان شیراز و دبیر جلسه گزارشی از عملکرد شوراهای حل اختلاف ارائه نمود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3472

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.