• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6
نماینده ولی فقیه در استان فارس؛

امکانات دستگاه‌های فرهنگی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست

  • کد خبر : 34446
  • 09 اردیبهشت 1401 - 13:29
امکانات دستگاه‌های فرهنگی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه امکانات دستگاه‌های فرهنگی مانند ارشاد و حوزه هنری پاسخگوی نیازهای جامعه نیست، بر ضرورت همراهی مدیریت شهری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری تأکید کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، ۸ اردیبهشت در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در استان گفت: تلاش‌های انجام شده برای رساندن شیراز به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) آغازی برای یک حرکت طولانی است که بحمد الهی این حرکت شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در این مسیر کارهای خوبی انجام شده است، افزود: این اقدامات می‌تواند ما در عرصه فرهنگ و هنر به جایگاه روشنی برای نسل جوان و نوجوان برساند.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: حقیقت این است که مجموعه‌های فرهنگی و هنری که نام‌های متعددی هم دارند، از حمایت و پشتیبانی و امکان خوبی بهره نمی‌برند البته این مسئله تنها در شیراز نیست بلکه در تمام نقاط کشور همینطور است و در سطح ملی وزارت ارشاد هم از نظر بودجه و امکانات چیز زیادی در اختیار ندارد که بخواهد به استان‌ها تزریق کند.

امام جمعه شیراز از شهرداری درخواست کرد تا مسئولیت فرهنگی خود را جدی‌تر گرفته و کاستی‌های این عرصه را جبران کند و افزود: در دوره‌های قبل وضع سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برای یک کلان شهر کارهای بایسته‌ای انجام نمی‌داده است اما در دوره جدید افراد با نگاه جدید در این سازمان حضور یافته‌اند.

وی همچنین بر لزوم حمایت شورای اسلامی شهر شیراز از مجموعه‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: گاهی اشتباه محاسباتی رخ می‌دهد که مسئول حیطه فرهنگ را ارشاد اسلامی یا حوزه هنری می‌دانند اما امکاناتی که این ادارات دارند اصلاً پاسخگوی نیازهای فرهنگی جامعه نیستند

آیت‌الله دژکام ادامه داد: اگر بخواهیم ایده‌ها و طرح‌های فاخر هنری و فرهنگی را حمایت کنیم، نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلفی نظیر شهرداری و شورای شهر از این عرصه داریم تا تمام دستگاه‌ها در کنار هم تشکیل یک مجموعه قوی دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید تلاش کرد تا جبران کمبود امکانات در سطح شهر و استان از جاهای دیگر تأمین شود، خصوصاً شهرداری شیراز در این زمینه می‌تواند یاری‌رسان خوبی باشد.

وی یادآور شد: تاکنون رویکرد شهرداری شیراز در بودجه خوب بوده است اما حمایت در طول سال برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری لازم است تا بتوانیم پیام انقلاب اسلامی را به وسیله ابزار هنر به دنیا صادر کنیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=34446

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.