• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
رئیس کل دادگستری فارس گفت:

آمادگی همکاری کارگروه حقوقی قضایی تحقق شعار سال در داگستری با سایر دستگاه های اجرایی استان

  • کد خبر : 34366
  • 07 اردیبهشت 1401 - 16:37
آمادگی همکاری کارگروه حقوقی قضایی تحقق شعار سال در داگستری با سایر دستگاه های اجرایی استان
کارگروه حقوقی قضایی تشکیل شده در راستای اجرایی کردن شعار سال در دادگستری استان فارس آماده همکاری و تعامل با سایر دستگاه و نهاد ها است.

به گزارش سحاب پرس، رئیس کل دادگستری استان فارس در جلسه ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان دادگستری استان فارس که با حضور استاندار فارس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی برگزار شد با اعلام اینکه برنامه ریزی در راستای تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب از جمله دغدغه و اولویت های ما در دستگاه قضایی است گفت: پس از تشکیل کارگروه ویژه در مجموعه قضایی فارس جهت تدوین برنامه های محوری شعار سال این کارگروه آماده همکاری و تعامل بین بخشی با سایر دستگاه ها و نهاد های استان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در جمع مدیران دولتی و بخش خصوصی با بیان اینکه تصدی گری بانک ها در واحد های تولیدی، باعث خروج واحد ها از چرخه تولید و در نتیجه بیکاری کارگران می شود گفت: در این خصوص ما در دستگاه قضایی و در راستای وظایف ذاتی و قانونی خود تلاش خواهیم کرد ضمن حفظ حقوق بانک ها از تعطیلی واحد های تولیدی جلوگیری کنیم.

نمانیده عالی قوه قضائیه در استان فارس با تأکید بر اینکه در راستای رفع موانع تولید در سال گذشته تلاش های خوبی از سوی مجموعه قضایی استان انجام شد و همین روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت گفت: امروز لازم است هر مسئولی در حیطه وظایف خود در راستای تحقق شعار سال تصمیمات شجاعانه اتخاذ کند.

وی افزود: دادگستری فارس روند توجه به نخبگان و شرکت های دانش بنیان را از سالهای گذشته آغاز کرده است و امسال نیز این اقدامات با توان و تمرکز بیشتر در دستور کار قرار دارد.

معاون قضایی دادگستری فارس نیز در این جلسه با ارائه اقدامات دادگستری فارس از ابلاغ دستورالعمل به کلیه ادارات، دستگاه های اجرایی، سازمانها و نهادهای مختلف استانی در قالب بخشنامه با هدف جلب همکاری و کمک به امنیت سرمایه گذاری ، رفع موانع حقوقی ـ قضایی ، تولید و اشتغال و مبارزه با فساد اقتصادی خبر داد و تصریح کرد: مسئولین کلیه واحدهای قضائی استان ملزم شده اند از توقیف اموال شرکت ها و واحدهای تولیدی و توقیف حسابهای ادارات و دستگاه های دولتی و دیگر نهادها و واحدهای تولیدی توسط دوایر اجرای احکام مدنی و قضات شعب دادگاه ها در راستای تامین خواسته پرهیز نمایند و در صورت لزوم تصمیم نهایی در این خصوص پس از بررسی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان و نظر مستقیم رئیس کل دادگستری استان اتخاذ شود.

وی بیان داشت : تأمین امنیت سرمایه گذاری در استان در همه بخشها و فراهم کردن محیط سالم و امن کسب و کار به وسیله قوه قضاییه و ورود دستگاه قضایی به فعالیت های ناسالم اقتصادی از جمله قاچاق کالا که امر تولید را از مسیر صحیح خود خارج می کند همواره مورد تأکید مدیریت ارشد قضایی استان است که در همین راستا برخورد قاطع و قانونی با متخلفان و مفسدان اقتصادی در این حوزه با جدیت در دستور قرار دارد.

معاون قضایی دادگستری فارس اختصاص شعبه های ویژه جهت رسیدگی و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی ، اقدامات نظارتی بر عملکرد سایر دستگاه ها و استفاده از ظرفیت های فرهنگی در جهت بی اثر کردن تبلیغات سوء را از دیگر اقدامات انجام شده خواند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=34366

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.