• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
​رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز اعلام کرد

انجام تست غربالگری کرونا از رانندگان تاکسی و اتوبوس شیراز

  • کد خبر : 3433
  • 23 اردیبهشت 1399 - 17:11
انجام تست غربالگری کرونا از رانندگان تاکسی و اتوبوس شیراز
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز از انجام تست غربالگری کرونا از بیش از ۱۵ هزار نفر از رانندگان تاکسی و اتوبوس شیراز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مسعود حسن شاهی افزود: برای نخستین بار در کشور، طرح غربالگری و تست رایگان کرونا برای ١٧هزار راننده تاکسی و اتوبوس درون شهری شیراز در پایانه مرحوم زهتاب‌زاده این شهر آغاز شده است.
رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز، اضافه کرد: در مرحله نخست این طرح که از چند روز قبل شروع شده، رانندگان اتوبوس مورد غربالگری قرار گرفتند زیرا آنها برای ادامه همکاری ملزم به انجام تست کرونا هستند اما در مورد رانندگان تاکسی این الزام وجود ندارد و این در حالی است که آزمایش کرونا آنها به صورت رایگان است و تمام هزینه‌های آن توسط شهرداری پرداخت شده است.
حسن شاهی، با اشاره به اجرای پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه بیان داشت: ظرف مدت یاد شده، متاسفانه نتیجه آزمایش کرونا یک و دو دهم درصد از رانندگان اتوبوسرانی شیراز یعنی ۲۱ نفر مثبت اعلام شده که این زنگ خطری برای آغاز فعالیت اتوبوس‌ها در این کلانشهر است.
به گفته وی، رانندگان اتوبوس‌های درون شهری شیراز که مبتلا به کرونا هستند هم اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و نکته مهم در این زمینه آن است که هیچ یک از آنها با وجود ناقل بودن هیچگونه علائم خاصی نداشتند.
حسن شاهی، با اشاره به آغاز تست کرونا برای ١۵هزار راننده تاکسی در شیراز افزود: در حال حاضر روزانه آزمایش کرونا برای۴٠٠ نفر از رانندگان تاکسی انجام می‌شود و برای رعایت فاصله‌گذاری و جلوگیری از تجمع در این محل نیز اقداماتی اندیشیده شده و تا مشخص شدن نتیجه آزمایش تمام رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهری شیراز، حدود یک ماه زمان می‌برد.
رئیس سازمان حمل ونقل مسافر شهرداری شیراز گفت: مدیریت شهری شیراز، تکلیفی برای انجام تست کرونا از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر ندارد اما برای ارتقای سطح سلامت شهروندان، مبادرت به انجام این کار کرده است.
ناوگان اتوبوسرانی شیراز تا اعلام وضعیت سفید، همچنان تعطیل است
حسن شاهی بیان کرد: بحث غربالگری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از نگرانی‌های فعلی در شرایط شیوع کروناست و تا زمان وضعیت عادی یا همان وضعیت سفید، ناوگان اتوبوسرانی شیراز همچنان تعطیل خواهد بود.
رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیرازی ادامه داد: در حال حاضر حدود ١٧هزار راننده در حوزه حمل و نقل عمومی این شهر فعالیت دارند که از این تعداد ۲ هزار نفر راننده اتوبوس و مابقی راننده تاکسی هستند.
حسن شاهی همچنین گفت: از ۱۲هزار دستگاه تاکسی موجود در شهر شیراز، ۲ هزار دستگاه آن به دلیل فرسودگی از رده خارج شده و این در حالی است که باتوجه به اعمال محدودیت سوار شدن سه مسافر در تاکسی‌ها به دلیل شیوع کرونا، عملا یک چهارم از درآمد آنها کم شده و به همین دلیل ما تمهیداتی را به صورت یارانه نقدی و غیر نقدی برای آنان در نظر گرفتیم.
وی با اشاره به ارائه نرخ جدید کرایه تاکسی به شورای اسلامی شهر شیراز و احتمال افزایش آن اظهار داشت: با توجه به کاهش درآمد رانندگان تاکسی به دلیل کم شدن سفرهای درون شهری به سبب شیوع کرونا و همچنین افزایش هزینه‌های نگهداری خودرو، باید به فکر تامین معاش این قشر بود.
حسن شاهی افزود: از زمان شیوع کرونا تا کنون، پنج هزار بسته معیشتی بین رانندگان تاکسی به ویژه تاکسی‌های فرودگاه، پایانه‌های مسافربری و تاکسی بیسیم این شهر توزیع شده و به برخی از این رانندگان، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3433

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.