• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس:

برآورد ۱۷۵ میلیاردی برای تکمیل ورزشگاههای شیراز

  • کد خبر : 34145
  • 06 اردیبهشت 1401 - 12:33
برآورد ۱۷۵ میلیاردی برای تکمیل ورزشگاههای شیراز
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه تکمیل ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس و ۶ هزار نفری شهید سردار سلیمانی، جزو اولویت‌هاست، برآورد اعتبار مورد نیاز را ۱۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

دکتر حیدر صفرپور شامگاه دوشنبه ۵ اردیبهشت در یک نشست خبری، با اشاره به اینکه سه ماه از زمان سکانداری‌اش در اداره کل ورزش و جوانان فارس می‌گذرد، بازگرداندن اعتبار حداکثری به این اداره کل را جزو برنامه‌های مهم بیان و خاطرنشان کرد که توسعه ورزش در ابعاد مختلف نیازمند اعتبار کافی و هم افزایی بین دستگاهی است.

او با اشاره به وجود ۵۱ هیئت ورزشی در استانی و ۸۵۵ هیئت ورزشی شهرستانی و اداره‌های ورزش و جوانان در شهرستان‌های ۳۷ گانه فارس، گفت: در بحث جوانان به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های این اداره کل و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، نیازمند برنامه ریزی مناسب برای بهره گیری از ظرفیت نخبگان و ساماندهی در سه بحث ازدواج، اشتغال و مسکن هستیم.

مقوله‌های بین دستگاهی منجر به توفیق نمی‌شود

صفرپور با بیان اینکه مسائل جوانان در کشور یک مقوله بین دستگاهی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: هر وقت مقوله‌ای بین دستگاهی شد، با توفیق همراه نخواهد بود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس یکی از مهمترین آسیب‌های حوزه جوانان را وجود متولیان متعدد دانست و گفت: رویکرد معاونت فرهنگی و جوانان این اداره کل، ایجاد هم افزایی و هم گرایی مناسب برای تقویت فعالیت‌هاست.

او با اشاره به اینکه طی سه ماه گذشته، شاهد ۲ سفر وزیر ورزش و جوانان به استان فارس بودیم، گفت: تکمیل ۲ ورزشگاه بزرگ پارس و سردار سلیمانی از اولویت‌های مهم بود که از ابتدا بر آن اهتمام جدی وجود داشت.

صفرپور ماحصل سفر اول وزیر را برآورد هزینه ۱۷۵ میلیارد تومانی برای تکمیل ۲ پروژه بزرگ ورزشی فارس اعلام و اضافه کرد: عمده این اعتبارات باید از سوی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی تامین شود.

او با بیان اینکه ورزشگاه پارس در زمان افتتاح و بنابر گزارش‌ها ۷۱ ایراد داشت، اما پاسخگویی کمتری را شاهد بودیم، گفت: امروز همچنان بالغ بر ۵۰ ایراد در این ورزشگاه مشهود است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس یادآور شد که براساس وعده وزیر، امیدوار هستیم که تا هفته دولت امسال شاهد رفع کامل نواقص و تکمیل ۲ ورزشگاه مذکور باشیم.

او ضمن یادآوری اینکه توسعه زیرساختهای ورزشی در فارس همراه با نگاه آمایشی نبوده است، توزیع سرانه ورزشی در این استان را عادلانه ندانست و خاطرنشان کرد که شهرستان شیراز، محرومترین شهرستان فارس در زمینه سرانه ورزشی است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه، سایه ورزش همواره بر سر مقوله جوانان بوده است، ابراز امیدواری کرد که رسانه ها بیش از گذشته به این موضوع ورود کرده و ضمن انعکاس ظرفیت‌ها در راستای رفع مشکلات و تقویت این بخش، اداره کل را یاری دهند.

صفرپور با اشاره به همراهی مطلوب نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار این استان از رشته‌های مختلف ورزشی، گفت: طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش سطح حمایت‌ها از تیم‌های مختلف ورزشی به اشکال مختلف بودیم، از مصوبه شورا گرفته تا رایزنی استاندار محترم برای جلب مشارکت و حمایت یکی از صنایع بزرگ و تاکید امام جمعه محترم شیراز بر این امر.

حمایت نکردن صنایع حلقه مفقوده رشد ورزش حرفه ای در فارس

وی گفت: همانگونه که همه اطلاع دارند، اداره کل ورزش و جوانان برای صرف اعتبارات دولتی در زمینه ورزش حرفه‌ای منع قانونی دارد.

صفرپور با بیان اینکه در سایر نقاط کشور شاهد حمایت بخش خصوصی و صنایع از ورزش هستیم، خاطرنشان کرد: حلقه مفقوده در زمینه رشد فعالیتهای ورزش حرفه‌ای در رشته های مختلف، نبود تمایل در صنایع برای ورود به این عرصه است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس تاکید کرد که یکی از کارکردهای رسانه، می تواند ورود به این عرصه و آسیب شناسی و کمک به رفع موانع و ایجاد رغبت به حمایت صنایع از ورزش باشد.

او خاطرنشان کرد: تیم فجر شهید سپاسی که متعلق به دستگاه مشخصی است و با حمایت های سردار فرماندهی محترم سپاه، بعد از سالها به عرصه رقابتهای لیگ برتر بازگشت و تاکنون هم حمایتهای جدی از آن شده و اکنون نیازمند حمایتهای بیشتری است.

صفرپور با اشاره به بازگشت تیم فوتسال ارژن بعد ازجلسات متعدد با مدیرعامل مجموعه صنعتی ارژن، برنامه ریزی برای احیای تیم فوتبال برق شیراز را یادآور شد و گفت: بعد از احیا برای ماندگاری این تیم نیازمند حمایت وزارت نیرو و البته تعریف منابع مالی پایدار است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری منظم مجامع ورزشی در این استان خبر داد و تاکید کرد که تعیین سرپرست برای هیئتهای ورزشی را راهکاری برای جلوگیری از مهندسی انتخابات در این هیئت‌ها دانست.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=34145

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.