• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

نخستین نشست شورای تخصصی مد و لباس استان فارس برگزار شد

  • کد خبر : 33812
  • 01 اردیبهشت 1401 - 18:28
نخستین نشست شورای تخصصی مد و لباس استان فارس برگزار شد
نخستین نشست شورای تخصصی مد و لباس استان فارس به ریاست حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با حضور زهرا یقطین، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، بهروز مرامی جدیدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، آرتیمس هوشیار، رییس دانشکده فنی وحرفه‌ای دختران الزهرا شیراز، ارسلان حسینی، مدیرگروه طراحی لباس دانشگاه هنر شیراز و تنی چند از پویش‌گران مد و لباس استان به همراه مدیرمسئولان مؤسسه‌های فرهنگی و هنری تک‌منظوره و چندمنظوره‌ای که در زمینه مد و لباس پویا هستند، برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، حمیدرضا قانعی در این نشست خواستار پویایی بیشتر پویش‌گران فرهنگ و هنر در زمینه مد و لباس شد و گفت: این نشست‌ها باید ماهانه برگزار شوند و رویدادهای ویژه‌ای را برای هر ماه برنامه‌ریزی کنند.
قانعی مد و لباس را از بخش‌های ویژه فرهنگ هر جامعه است و افزود: جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی در زمینه مد و لباس را باید خودمان نهادینه کنیم تا از دست‌اندازی بیگانگان به آن جلوگیری شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به سند ملی عفاف و حجاب و شیوه‌نامه‌ها ادامه داد: نوآوری و آفرینش‌های هنری و فرهنگی در زمینه پوشش و پوشاک، باید بیش از پیش باشد تا بتواند نیازهای مردم را برآورده کند.
وی با یادآوری این که بسترسازی برای شکوفایی هنری در زمینه‌هایی همچون مد و لباس از کارکردهای فرهنگ و ارشاد اسلامی است، پیوند بین طراح و تولیدکنننده را از دیگر کارکردهای این نهاد دانست.
گفتنی است برآیند نخستین نشست شورای تخصصی مد و لباس استان فارس، برنامه‌ریزی برای برگزاری دو رویداد مسابقه زنده طراحی لباس و همایش تخصصی در این زمینه بود که در روزهای آینده، فراخوان آن منتشر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=33812

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.