• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
در کمیسیون تلفیق شورای شهر شیراز صورت گرفت؛

بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های ۲۷ گانه شهرداری

  • کد خبر : 3377
  • 23 اردیبهشت 1399 - 14:54
بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های ۲۷ گانه شهرداری
آخرین وضعیت پروژه‌های ۲۷ گانه اولویت‌دار شهرداری شیراز با حضور رئیس و اعضای شورای شهر شیراز بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز چهل و ششمین جلسه کمیسیون تلفیق که به ارائه گزارش رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورا در موضوع بررسی ۲۷ پرژه اولویت‌دار شهرداری شیراز اختصاص داشت به ریاست دکتر«سید عبدالرزاق موسوی» و با حضور جمعی از اعضا، شهردار، مدیران و معاونین شهرداری برگزار شد.
در بررسی بخش نخست پروژه‌های کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز اجرای خط ۲ قطار شهری انجام و به این ترتیب و با ارائه گزارش رئیس کمیسیون پیشرفت خوب بخش اول پروژه اعلام و عنوان شد: جهت رفع ایراد بخش دوم پروژه باید موضوع توسط کمیسیون بررسی شود.
مطالعه و احداث خط ریلی تراموا در محدوده تاریخی، مذهبی و فرهنگی فاز یک حافظیه-شاهزاده قاسم دیگر موضوعی بود که دکتر «نواب قائدی» به آن اشاره داشت و گفت: مقرر شد گزارش نهایی توسط شهرداری تکمیل و در کمیسیون بررسی و سپس به کمیسیون تلفیق ارائه شود.
وی با اشاره به پروژه تکمیل رینگ شماره ۳ شهری «سردار شهید سلیمانی»، افزود: بدیل وجود مشکلات تملکی در بخشی از مسیر نیازمند برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیرکل بازرسی استان، دادستان و اعضای شورای شورای اسلامی شهر هستیم.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر شیراز از تکمیل و افتتاح فاز یک پروژه رینگ شماره ۴ شهری «تقاطع غیر همسطح امیرکبیر- مهدیه» در عید فطر و فاز دو پروژه در شهریور ماه امسال خبر داد.
تکمیل و افتتاح رینگ شماره ۴ شهری «تقاطع غیر همسطح امیرکبیر- مهدیه» و تملک رینگ شماره ۴ شهری «تقاطع غیر همسطح رودکی» طبق نظر کمیسیون، موضوع دیگری بود که قائدی از آن خبر داد.
وی اضافه کرد: تکمیل پروژه رینگ شماره ۴ شهری «تقاطع غیر همسطح شهید باهنر کمربندی» طبق نظر کمیسیون نیز در تیر ماه به پایان خواهد رسید.
*رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز: برای احداث تالار بزرگ شهر نیازمند رایزنی هستیم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز نیز از پروژه احداث تالار بزرگ شهر«سیلو قدیم» گفت و با اشاره به اینکه در خصوص تملک ملک نیازمند رایزنی با نهادهای بالادستی همچون وزارت اقتصاد، استانداری و… هستیم، تصریح کرد: مقرر شد شهرداری این موضوع را پیگیری و گزارش را به شورای شهر ارائه کند.
پروژه تملک باغ مینو دیگر موضوع مورد تاکید «سینا بنی زمانی» بود که افزود: مقرر شد موضوع تغییر کاربری در کمیسیون ماده ۵ استانداری پیگیری شود.
وی یادآور شد: در بررسی پروژه زیبا سازی محور زند نیز مقرر شد موضوع در جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز بررسی و سپس در کمیسیون تلفیق مطرح شود.

  • پروژه بازآفرینی و ساماندهی مجموعه زندیه از طریق کمیسیون ماده ۵ بررسی می‌شود

بررسی پروژه‌های کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه جلسه انجام و به این ترتیب با بررسی پروژه تالار همایش روباز مقرر شد موضوع بار دیگر در کمیسیون شهرسازی و معماری بررسی و نتیجه به اطلاع کمیسیون تلفیق رسانده شود.
پروژه بازآفرینی و ساماندهی مجموعه زندیه «میدان توپخانه» با بررسی فعالیت امکان پذیری پروژه انجام و مقرر شد موضوع از طریق کمیسیون ماده ۵ پیگیری و نتیجه به کمیسیون تلفیق ارائه شود.
پروژه‌های بازآفرینی فضای شهری دروازه قرآن تا دروازه اصفهان با عنوان «محور عرفان» و بازآفرینی فضای شهری و توسعه فضای شهری اطراف سعدیه، و همچنین پروژه بازآفرینی و ساماندهی کوچه باغ‌ها با الهام گیری از باغات قصردشت «پیاده راه چمران جنوبی» موضوع مورد تاکید این کمیسیون بود که ضمن ارائه گزارش توسط رئیس کمیسیون مقرر شد به منظور اجرا پروژه‌های مذکور توسط کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا پیگیری شود.
بررسی پروژه‌های کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در بخش دیگر این جلسه انجام شد که به موجب آن در بررسی احداث پردیس سینمایی بوستان جوان، مقرر شد در اولین جلسه کمیسیون موضوع بررسی و نتیجه در جلسه آتی کمیسیون تلفیق ارائه شود.
در بررسی پروژه‌های کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز نیز احداث باغ موزه هنر، ایجاد باغ پارک بزرگ شهر شیراز، احداث شهربازی ۳۰ هکتاری بررسی و مقرر شد در اولین جلسه کمیسیون موضوع بررسی و نتیجه در جلسه آتی کمیسیون تلفیق ارائه شود.
همچنین کمیسیون گردشگری درخصوص پروژه‌های پارک‌های موضوعی باغ موزه موسیقی ایرانی، پارک‌های موضوعی باغ کودکانه، بازآفرینی و ساماندهی کوچه باغ‌ها با الهام‌ گیری از باغات قصردشت «شهید رادفر» نیز گزارش خود را ارائه کند.
گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد موارد باقی‌مانده در جلسه آتی کمیسیون تلفیق بررسی شود.
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3377

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.