• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس؛

حق محوری اولین اصل رسانه تراز نظام اسلامی از نگاه قرآن کریم است

  • کد خبر : 33587
  • 29 فروردین 1401 - 8:49
حق محوری اولین اصل رسانه تراز نظام اسلامی از نگاه قرآن کریم است
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس، اصول رسانه تراز انقلاب و نظام اسلامی از دیدگاه قرآنی را تشریح کرد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمودی‌نژاد شامگاه دوشنبه ۲۸ فروردین در مراسم آغاز دوره جدید جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت امام حسن(ع)، عزت و بزرگی را منوط به قرار گرفتن در دایره اتصال به خداوند دانست.

او با تاکید بر اینکه راه عزت و بزرگی اتصال به خداوند متعال است، تاکید کرد که عزت و بزرگی به انتسابات فامیلی یا داشتن مناصب مدیریتی نیست بلکه کسی که به خداوند وصل شد، موفق، عزیز و بزرگ خواهد بود.

محمودی‌نژاد همچنین جایگاه رسانه از دیدگاه اسلام را ویژه توصیف و با تاکید براینکه عالی‌ترین رسانه قرآن کریم است، گفت: پیامبر اسلام(ص) با رسانه قرآن توانست به مدت ۲۳ سال عرب جاهلیت را علیرغم همه مسائل و مشکلات در قالب یک اجتماع صمیمی گرد هم جمع کند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه امروز هم اگر خواهان جایگاه ویژه مد نظر قرآن هستند، باید به قرآن توجه کرده و مفاهیم آن را درک کنند، به تشریح شماری از اصول رسانه تراز نظام اسلامی از دیدگاه قرآن پرداخت.

محمودی‌نژاد اولین اصل را حق محوری دانست و با اشاره به آیه ۴۳ از سوره مبارک فصلت، علت برتری قرآن به عنوان یک رسانه که باطل به آن ورود نمی‌کند را حق محوری بیان کرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس، رحمت گستری را یکی دیگر از این اصول بیان و خاطرنشان کرد که فعالان رسانه باید دقت کنند که با کار رسانه‌ای دیگران را به سمت رحمت الهی جذب کنند نه به طرف خشم الهی سوق دهند.

او قرآن را بصیرت افزا توصیف و تاکید کرد: رسانه در جمهوری اسلامی اگر بخواهد هدف متعالی را دنبال کند باید ببیند با فعالیت خود جامعه را به سمت رحمت پروردگار می برد یا خیر؟

محمودی‌نژاد اصل سوم را طاغوت ستیزی دانست و گفت: رسانه باید ضمن حرکت در مسیر تبیین شده از سوی پروردگار، طاغوت را نفی کند، بنابراین باید دقت کرد که آیا امروز رسانه در این مسیر حرکت می‌کند یا تیشه به ریشه انقلاب می‌زند.

این مقام روحانی چهارمین اصل مد نظر را دفاع از ارزش‌ها بیان و اضافه کرد: رسانه باید ارزش‌ها را ترویج و تقویت کند، سنت‌های زیبای اسلامی و ایرانی بسیار زیادی که در جامعه وجود دارد.

محمودی‌نژاد ضمن یادآوری اینکه بسیاری از سنت‌ها قبل از ظهور اسلام در ایران وجود داشته که اسلام آنها را تائید کرده است، نوروز را یکی از این سنت‌ها برشمرد و گفت: آداب نوروز یک سنت ارزشمند ملی ست که اسلام بر آن صحه گذاشته است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس تقویت سبک زندگی اسلامی را کاری ارزشمند ارزیابی کرد که رسانه در تراز انقلاب و نظام اسلامی باید در راستای ترویج آن بکوشد.

استاندار فارس نیز در این مراسم، لزوم تلاش رسانه‌ها در ترویج اعتقادات دینی و آداب ملی را مورد تاکید قرار داد و نوروز را یکی از مهمترین آداب ایرانی دانست که اسلام آن را مورد تائید قرار داده است.

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه روایاتی وجود دارد که ظهور در یکی از نوروزها اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد که نوروز و آداب این جشن از سوی امام ششم شیعیان هم مورد تاکید بوده است.

ایمانیه با تصریح اینکه امروز شاهد ثبات دین هستیم نه دین گریزی، بر لزوم تلاش رسانه برای رشد و ارتقاء شرایط کنونی و ترویج مبانی دینی تاکید کرد.

استاندار فارس گفت: من منکر لزوم وجود جاده و پل و باغ و بستان و دیگر زیرساخت‌ها نیستم اما اگر انسان‌هایی که با یکدیگر دوست و همراه باشند، وجود نداشته باشد، این زیرساخت‌ها به چه کار خواهد آمد؟

ایمانیه از رسانه‌ها خواست که سال ۱۴۰۱ که با بهار قران همراه شده است را به فال نیک گرفته و میدان‌دار ارتقاء فرهنگی و اعتقادی جامعه باشند تا در پایان سال، جامعه‌ای معتقدتر و مهربان‌تر داشته باشیم.

در بخشی از این مراسم، اهالی رسانه با پاسداشت حمایت‌ و همراهی‌ها، از سردار سرتیپ یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر تجلیل و قدردانی کردند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=33587

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.