• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس تاکید کرد:

عدم توجه کافی به قانون معافیت مالیاتی برای توسعه ورزش کارگری در فارس/تکمیل مجموعه های ورزشی کارگران نیمه تمام استان

  • کد خبر : 33373
  • 26 فروردین 1401 - 13:36
عدم توجه کافی به قانون معافیت مالیاتی برای توسعه ورزش کارگری در فارس/تکمیل مجموعه های ورزشی کارگران نیمه تمام استان
سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: توجه به قانون معافیت مالیاتی به توسعه ورزش کارگری در فارس منجر می‌شود.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس،وحید خداپرست در جلسه هیئت اجرایی مجموعه های فرهنگی ، ورزشی و تفریحی کارگران استان فارس با مدیرکل ورزش و جوانان این استان که با حضور پیشکسوتان و نمایندگان ورزش کارگری فارس برگزار شد،ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: ورزش کارگری استان فارس همواره در آوردگاه های ورزشی افتخارات ملی و بین المللی بسیاری کسب کرده است.
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه ورزش کارگری این استان همواره ظرفیت لازم جهت کسب مقام های کشوری را داشته است، گفت: ورزشکاران کارگر فارس در مسابقات تیمی سال ۱۴۰۰ چهار مقام و در سال ۹۹ سه مقام ملی کسب کردند.
وی با بیان اینکه ورزش کارگری انفرادی نیز در سالیان اخیر افتخارآفرین بوده،افزود: در این بخش نیز در سال ۹۲ فارس ۸ مقام ملی کسب کرد که در طول سالیان بعد این حوزه پیشرفت چشمگیری را شاهد بود به نحوی که در سال ۹۸ و قبل از شیوع کرونا به کسب ۲۸ مقام ملی افزایش یافت.
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: ورزش کارگری این استان در سال گذشته ۱۲ تیم به مسابقات کشوری اعزام کرد.
وی تقویت ورزش کارگری را بها دادن به بخش اعظم جامعه دانست و گفت: در ۱۲ ماه گذشته تمامی اهداف تعیین شده در ورزش کارگری این استان محقق شده است.
وی اظهار داشت: ۲۶ انجمن و رشته ورزشی در حال حاضر در هیات ورزش کارگری در ۲۵ شهرستان استان فارس فعال است.
فارس بیشترین مجموعه های فرهنگی ورزشی کارگران کشور را دارا است
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه این استان بیشترین تعداد مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی کارگران را در سطح کشور دارد،گفت: ۲۲ مجموعه ورزشی و فرهنگی کارگران در سطح استان فارس وجود دارد که ۱۷ مجموعه در ۱۵ شهرستان‌ این استان به صورت کامل و یا فاز بندی به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان مرودشت یکی از بزرگترین مجموعه‌های کارگری کشور و مجموعه ورزشی کارگران شیراز نیز از اولین مجموعه‌های کارگری کشور است.
خداپرست عنوان کرد: هزینه توسعه و نگهداری مجموعه های ورزشی کارگری از محل درآمد این مراکز است.
عدم توجه کافی به قانون معافیت مالیاتی برای هزینه ورزش کارگری در فارس
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس در ادامه بیان کرد: طبق قانون کارفرمایانی که در حوزه ورزش کارگری و ایجاد اماکن ورزشی مجموعه خود هزینه کنند میتوانند از معافیت های مالیاتی بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: از این قانون در سطح استان فارس آنگونه که باید استقبال نشده در حالیکه این قانون ظرفیت خوبی برای توسعه ورزش کارگری و سلامت جامعه کار و تلاش استان را در بر دارد.
خداپرست عنوان کرد: براساس ماده ۱۵۴ قانون کار ، کارفرمایان باید به ازای هر نفر کارگر مبلغی برای خدمات ورزشی به حساب دولت واریز تا صرف ورزش کارگری شود یا معادل این مبلغ در امر ورزش مجموعه هزینه شود.
پیگیری رفع مشکل مجموعه ورزشی کارگران جهرم به دستور وزیر
وی در ادامه با بیان عدم تکمیل احداث تعدادی از مجموعه های ورزشی کارگران استان با گذشت چندین سال از آغاز عملیات ساخت این مجموعه ها تصریح کرد: چند سالی است که تکمیل و بهره برداری از مجموعه ورزشی کارگران شهرستان جهرم با مشکلات جدی مواجه بوده که به دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ، جلسات متعدد و مکاتباتی در جهت حل این مشکلات انجام شد و دکتر عبدالملکی اخیرا مکاتبه ای با دکتر خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مبنی بر رفع مشکل این مجموعه انجام داد که با تکمیل و افتتاح این مجموعه سرانه فضاهای ورزشی استان افزایش و ورزش کارگری جهرم توسعه خواهد یافت.
تفاهم نامه‌ای در راستای توسعه ورزش کارگری
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در بخش پایانی سخنان خود گفت: تفاهم نامه ای در گذشته بین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و اداره کل ورزش و جوانان فارس منعقد اما در سالیان گذشته به فراموشی سپرده شده که ضروری است با توجه به لزوم توسعه ورزش کارگری مجددا احیاء شود.
ورزش باید همگانی شود
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در ادامه این نشست ،ورزش را عامل وفاق و همدلی در جامعه دانست و گفت: توسعه و ترویج ورزش امر مهمی است که باید به گونه ای باشد که مردم در جامعه با آن مواجه بوده و ورزش را روزانه در اماکن عمومی مشاهده کنند.
حیدر صفرپور افزود: جایگاه ورزش همگانی باید در جامعه تثبیت شود که این اصل از اولویت های مسئولان ارشد استان است.
وی در ادامه از برگزاری جلسات مشترک بین کارشناسان و مدیران دو اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان فارس برای انعقاد تفاهم نامه جدید در راستای توسعه ورزش این استان خصوصا ورزش کارگری استقبال کرد و گفت: ورزش در استان فارس باید به صورت همگن و یکپارچه با هدف توسعه این بخش و همچنین ارتقاء فرهنگ ایرانی و اسلامی گسترش پیدا کند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=33373

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.