• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

پویش صدای اوتیسم و ایستگاه اوتیسم در همایش های پیاده روی خانوادگی

  • کد خبر : 33302
  • 25 فروردین 1401 - 11:24
پویش صدای اوتیسم و ایستگاه اوتیسم در همایش های پیاده روی خانوادگی
محمدرضا جعفری مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس تغییر نگاه جامعه به اوتیسم با ورزش همگانی در استان فارس رقم خواهد خورد.

طیف اتیسم(اوتیسم)، اختلالی نورولوژیک است که خودش را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند. این اختلال باعث مشکلاتی چون رفتارهای تکراری وکلیشه ای،نقص در مهارتهای ارتباطی کلامی و غیر کلامی و رفتارهای اجتماعی می گردد.در حال حاضر امار شیوع اتیسم ۱نفر در هر ۵۹ تولد است و مهمترین علتهای آن را در نقایص ژنتیک و زیست محیطی شناسایی نموده اند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط هیات ورزش های همگانی استان فارس به بهانه ماه آگاه سازی اوتیسم از تاریخ ۱۵ فروردین ماه تا ۱۵ اردیبهشت ، محمدرضا جعفری مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس با پارسایی رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه حامیان اوتیسم شیراز و نماینده خانواده اوتیسم فارس دیدار و مسائل مشکلات فرزندان و خانواده های اوتیسم مورد بررسی قرار گرفت .

پارسایی با تشکر از هیات ورزش های همگانی استان فارس که در کنار خانواده اوتیسم قرار دارد گفت : گذشته از هزینه های سنگین درمان و نگهداری هر فرزند اوتیسم برای خانواده های دارای اوتیسم مهمترین مشکل خانواده های اوتیسم عدم شناخت جامعه از این اختلال است و نگاه جامعه باید در این مسئله تغییر کند و توجه مسئولین و مردم به این کودکان تغییر کند .
محمدرضا جعفری مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت : با توجه به برگزاری برنامه های گسترده ورزشی و پیاده روی های خانوادگی در استان فارس و شیراز بنا داریم با مشارکت مراکز نگهداری کودکان اوتیسم ایستگاه اوتیسم را تا پایان اردیبهشت ماه در کنار همایش های پیاده روی جا نمایی کنیم تا عموم مردم با این طیف و مشکلات خانواده ها بیشتر آشنا شوند .
راه اندازی ایستگاه اوتیسم گام بلندی در معرفی طیف اوتیسم ، شناخت و آگاهی عمومی خواهد بود .

محمدرضا جعفری در ادامه گفت : پویشی با نام صدای اوتیسم در راستای معرفی این طیف به آحاد جامعه و مشارکت گسترده خانواده بزرگ هیات ورزش های همگانی استان فارس راه اندازی شده است که امیدواریم در کنار خانواده های اوتیسم ، موسسات و فعالین این حوزه گام بلندی در راستای مسئولیت اجتماعی در قبال این عزیزان بر داشته شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=33302

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.