• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۴  فروردین ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 33300
  • 24 فروردین 1401 - 17:07
اخبار پلیس فارس – ۲۴  فروردین ماه ۱۴۰۱

سارق اماکن خصوصی و معابر در دام پلیس “سروستان“ فرمانده انتظامی “سروستان” از دستگیری سارق اماکن خصوصی و معابر با کشف ۳۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. سرهنگ “آرش بخشایی‌مطلق” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، پیشگیری از وقوع انواع سرقت‌، ایجاد ناامنی روانی برای مجرمان و سارقان در مناطق جرم‌خیز و […]

سارق اماکن خصوصی و معابر در دام پلیس سروستان

فرمانده انتظامی “سروستان” از دستگیری سارق اماکن خصوصی و معابر با کشف ۳۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “آرش بخشایی‌مطلق” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، پیشگیری از وقوع انواع سرقت‌، ایجاد ناامنی روانی برای مجرمان و سارقان در مناطق جرم‌خیز و تقویت احساس امنیت مطلوب در سطح جامعه را از مهمترین اولویت‌‎های مجموعه انتظامی قلمداد کرد و اظهار داشت: مبارزه با سرقت و استرداد اموال سرقتی به مالباختگان، زمینه تداوم امنیت پایدار و ارتقاء اعتماد عمومی به پلیس را افزایش خواهد داد.

وی در ادامه عنوان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و معابر در سطح شهرستان سروستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی “سروستان” افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات و استفاده از شگردهای خاص پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ “بخشایی‌مطلق” از اعتراف متهم به ۳۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی و معابر در سطح شهرستان سروستان اشاره کرد و گفت: سارق با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

این مقام انتظامی از مردم خواست، ضمن تجهیز اماکن و منازل خود به حفاظ مطمئن، دوربین مداربسته و قفل‌های مناسب؛ در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

لوازم آرایشی‌های قاچاق روانه بازار نشدند

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۵۷ هزار و ۷۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۱۶میلیارد ریال در شهرستان “مهر” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه “اسیر” شهرستان “مهر” حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو  57 هزار و ۷۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و ۳ قطعه لوازم یدکی ماشین آلات صنعتی خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سردار “ملک‌زاده” ضمن تاکید بر عزم قاطع پلیس در بحث مبارزه با قاچاق کالا، خاطر نشان کرد: هماهنگی پلیس با دستگاه قضائی در بحث مبارزه با قاچاق کالا، عرصه را برای حضور قاچاقچیان کالا ناامن خواهد کرد.

برگزاری محفل اُنس با قرآن کریم در ستاد انتظامی استان فارس

به مناسبت ماه مبارک رمضان، محفل اُنس با قرآن کریم در سالن “الغدیر” ستاد انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم که با حضورهیأت رئیسه فرماندهی انتظامی استان، روسای عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات، معاونان و روسای پلیس های تخصصی و کارکنان ستاد انتظامی استان برگزارشد، آیت الله “سید شرف الدین ملک حسینی” نماینده مردم کهگیلویه و بویر احمد در مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخنرانی برای حاضران پرداخت.

آیت الله ملک حسینی در این مراسم با اشاره به فضائل و ویژگی های ماه مبارک رمضان، مهمانی ماه مبارک رمضان را مهمانی کرامت بندگان الهی دانست.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان، درهای جهنم بسته می شود و باب های بهشت باز می شود و سفره رحمت الهی در این ماه مبارک پهن و آماده استفاده بندگان است.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست، بلکه دست کشیدن و خودداری از بسیاری از کارهای بی اساسی است که در این ماه مبارک نمود پیدا می کند.

توصیه های پلیس فارس به دانش‌آموزان و والدین

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، گفت: رعایت قوانین و مقررات و توجه به توصیه های پلیس، در پیشگیری از جرائم تاثیرگذار بوده و امنیت اجتماعی پایدار را به دنبال خواهد داشت.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: با شروع مجدد بازگشایی مدارس، پلیس راهور و انتظامی استان فارس طرح های ویژه ای در خصوص برقراری نظم و امنیت دانش آموزان با استفاده از تمام توان و امکانات موجود در دست اقدام دارد و حتما در ادامه سال تحصیلی تا پایان، بهترین امنیت را مانند سال‌های قبل برای خانواده‌ها به ارمغان خواهد داشت.

وی با اشاره به ضرورت توجه والدین و دانش آموزان به توصیه‌های پلیس، اظهار داشت: رعایت قوانین و مقررات و توجه به توصیه های پلیس و همکاری والدین و دانش آموزان با پلیس در پیشگیری از جرائم تاثیرگذار بوده و امنیت اجتماعی پایدار را به دنبال خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان فارس، توجه به موضوعات ذیل را مورد تاکید قرار داد و توصیه داشت:

۱-در صورت نیاز والدین با همکاری و مشورت مدیران مدارس نسبت به تعیین سرویس های دارای مجوز دانش آموزان اقدام کنند.

۲-در صورتی که والدین مجبور به سرویس‌دهی فرزندان خود باشند دقایقی زودتر از منزل خارج شوند تا با شتاب و عجله رانندگی نکنند.

۳-در صورتی که دانش‌آموزان مسیر مدرسه را پیاده طی می کنند، به آنها بیاموزید کوتاه ترین راه و مسیرهای ایمن انتخاب کنند و مراقب ترددهای خودروهای عبوری در مسیرها باشند و از محل‌های تعیین شده عبور و مرور و پیاده‌روها استفاده کنند.

۴-اگر وسیله نقلیه‌ای در مسیر تردد دانش آموزان ایجاد مزاحمت می نمایند، شماره پلاک آن را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند و به دانش آموزان بیاموزید با افرادی که از آنها شناخت کافی ندارند و یا فاصله سنی زیاد با آنها دارند معاشرت و دوستی نکنند.

۵-والدینی که فرزندان خود را سرویس دهی می کنند با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، احترام به قانون را به آنها بیاموزند.

دیدار فرمانده انتظامی”آباده” با خانواده شهیدان

در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، روز گذشته فرمانده انتظامی آباده به همراه جمعی از کارکنان با دو خانواده شهید دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در این دیدار ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات و همچنین تبریک سال نو، بیان کرد: عزت، امنیت و اقتدار کشور مدیون رشادت ها، مجاهدت ها، صبر و استقامت خانواده سرافراز شهدا و ایثارگران است.

وی با تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری‌های خانواده معظم شهیدان و جانبازان، افزود: خانواده شهدا، فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آنها نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی پایان در نزد خدای متعال خواهد داشت.

سرهنگ “مسعودی” دیدار با خانواده شهدا را توفیق الهی و پشتوانه معنوی پلیس دانست و خاطر نشان کرد: این دیدارها در قبال ایثار و فداکاری آنان، کوچکترین کار ممکن و یک توفیق الهی بوده و وظیفه تمامی مسئولان است که در خدمت خانواده معظم شهدا باشند.

در پایان این دیدارها با اهدا هدایایی توسط فرمانده انتظامی از خانواده‌های شهیدان “ناصر سعادت و حمید سبزعلیان” که به ترتیب در سال‌های ۱۳۶۸ و ۱۳۶۶در شلمچه و ارومیه به شهادت نائل گشته‌اند تجلیل به عمل آمد.

دیدار فرمانده و کارکنان فرماندهی انتظامی جهرم با امام جمعه شهرستان

فرمانده انتظامی “جهرم” به همراه جمعی از کارکنان با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “خسرو رزمجویی” ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادت، گزارشی از عملکرد و اقدامات پلیس در ایام تعطیلات نوروز را اعلام کرد.

وی جامعه پلیس را خدمتگزار مردم عنوان کرد و افزود: حمایت و پشتیبانی شما به عنوان پدر معنوی شهرستان باعث دلگرمی ما در ماموریت‌ها است.

در ادامه امام جمعه جهرم بیان کرد: وقتی ما شما سبزپوشان ناجا را می‌بینیم احساس آرامش و قدرت میکنیم؛ ان شاءالله که خداوند به شما توفیق روز افزون عنایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر “محمد حسین مدبر” امنیت شهرستان جهرم را  مطلوب توصیف کرد و افزود: حضور پلیس کاملا مشهود هست و من از زحمات شما عزیزان در بحث برقراری نظم و امنیت و پیشگیری از جرائم تشکر می‌کنم.

وی خاطر نشان کرد: در بحث هوشمندسازی پلیس می‌بایست از فناوری‌ها از قبیل دوربین‌های مداربسته و … با همکاری و تعامل با شهرداری و ادارات مربوطه  بهره لازم را ببرد.

کشف ۸۵ دستگاه  کارت گرافیک  و مادر بورد  قاچاق در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۸۵ دستگاه  کارت گرافیک و مادر بورد خارجی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر دایر شدن مزرعه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یک کارگاه واقع در بلوار “سرداران”، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری “۲۲ آزادگان” قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی‌ با مقام قضائی به محل‌ مذکور اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ موفق شدند ۶۱ دستگاه کارت گرافیک و ۲۴ دستگاه مادر بورد خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “شیراز” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های مکشوفه را ۶  میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “شجاعی” خاطر نشان کرد: فعالیت غیرمجاز تولید کننده ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق رسانی می‌شود؛ لذا شهروندان هرگونه اخباری در این زمینه را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از شناسایی و دستگیری یک سارق اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی یک نفر سارق سابقه دار شده و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده متهم به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه زندان شد.

بازدید معاون بهداد و درمان  پلیس فارس از  بهداری کوار

روز گذشته سرهنگ “احمدعلی حبیبی” رئیس بهداد و درمان پلیس فارس به همراه جمعی از کارکنان از بهداری فرماندهی انتظامی کوار بازدید کردند.

تقدیر از بازنشستگان ناجا در “مرودشت”

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت”  با حضور در منزل دو نفراز همکاران بازنشسته ناجا با آنها دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور تجلیل از خدمات کارکنان بازنشسته نیروی انتظامی، سرهنگ “فرهام عسکری” به همراه روسای عقیدتی سیاسی و کانون بازنشستگان و جمعی از کارکنان با همکاران بازنشسته  “علی شیروان” و جواد زارع ” دیدار و به پاس زحمات گذشته، از آنان تجلیل کرد.

وی در این دیدار از بازنشستگان پلیس به عنوان سند افتخار ناجا و میراث داران امنیت جامعه یاد کرد و گفت: باید از تجارب و اندوخته های این گوهرهای گرانبها در اعتلای منزلت سازمانی و تحقق اهداف ماموریتی استفاده کرد.

جانشین فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: غفلت از بازنشستگان شایسته نیروی انتظامی نبوده و ما باید در افزایش عظمت و ارتقای منزلت بازنشستگان تلاش کنیم.

سرهنگ “عسکری” اظهار داشت: بازنشستگان، واقعیت‌های بیرون جامعه را به خوبی مشاهده می‌کنند؛ بنابراین باید هنر استفاده از توان و انرژی آنان را داشته باشیم.

گفتنی است در پایان این دیدارها با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از این همکاران بازنشسته تجلیل به عمل آمد.

حضور فرمانده انتظامی “لارستان” در ضیافت افطاری کارکنان پاسگاه‌

به مناسبت ماه مبارک رمضان و افزایش تعالی رفتار سازمانی، صمیمیت و ارتقاء روحیه خدمتی کارکنان، مراسم ضیافت افطاری با حضور فرمانده انتظامی و تعدادی از کارکنان در بخش انتظامی “بیرم” برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در دهمین روز ماه مبارک رمضان، سرهنگ”سید محمد یوسفی” به صورت سرزده در بخش انتظامی بیرم حاضر و در فضای کاملا صمیمی در کنار کارکنان و سربازان وظیفه روزه خود را افطار کرد.

سرهنگ “یوسفی” در حاشیه این مراسم گفت: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی است که ان‌شاالله توفیق درک کرامات این ماه را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان از شریف ‌ترین ماه‌‌هایی است که در آن درهای آسمان و بهشت به روی بندگان گشوده می‌شود و این ماه روحانی ماهی است که همه بندگان به مهمانی خدا دعوت می‌شوند و برکات بی شماری نصیب میهمانان می شود .

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان خاطر نشان کرد: روزه همانند سپری در آتش دوزخ است؛ ماه رمضان فرصتی مناسب برای خودسازی و عبادت است؛ بنابراین باید هوشیار باشیم مبادا لحظات طلایی آن را بی هدف، بی توجه و بی انگیزه سپری کنیم.

افتتاح آموزشگاه موتورسیکلت در”قیروکارزین”

آموزشگاه موتورسیکلت در “قیروکارزین” با حضور فرمانده انتظامی و مسئولان این شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سارقان باغات “مشهد مرغاب” روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی “خرم‌بید” از دستگیری سارقان باغات با ۲۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی‌اکبر کریمی” در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغات و زمین‌های کشاورزی در بخش مشهد مرغاب، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی کلانتری “قادرآباد” با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۴ سارق ‌حرفه‌ای را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “خرم‌بید” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۵ فقره سرقت از باغات و زمین‌های کشاورزی اقرار کردند، عنوان داشت: سارقان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ “کریمی” از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

گفتنی است رئیس دادگاه بخش “مشهد مرغاب” از تلاش‌های رئیس و کارکنان انتظامی کلانتری قادرآباد در خصوص دستگیری سارقان و برقراری نظم و امنیت بیشتر برای کشاورزان تقدیر و تشکر کرد.   

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت مسروقه

فرمانده انتظامی “کازرون” از دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت مسروقه توسط ماموران پاسگاه “فامور” این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر عنوان داشت: ماموران پاسگاه “فامور” کازرون حین  گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی افزود: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که موتورسیکلت فوق مسروقه و سابقه سرقت از شیراز دارد.

فرمانده انتظامی “کازرون” با بیان اینکه موتورسیکلت مسروقه روانه پارکینگ شد، تصریح کرد: راکب برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف لوازم خانگی قاچا ق در”اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف یک میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق  در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ضمن تاکید بر عزم جدی در برخورد با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف ۴ دستگاه یخچال، چرخ گوشت‌، ماشین لباس شویی، پنل کولر و ۳۹۰ بسته قاشق و چنگال قاچاق شدند.

سرهنگ “صارمی” با اشاره به اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است.

۱۰ واحد صنفی متخلف در”خرامه”پلمپ شد

فرمانده انتظامی “خرامه” از اجرای طرح نظارت بر صنوف و پلمب ۱۰ واحد متخلف در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: به منظور پیشگیری از تخلفات صنفی، طرح نظارت بر فعالیت مشاغل و واحدهای صنفی در این شهرستان به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از ۱۷۵واحد صنفی بازدید کردند که به ۸۰ واحد صنفی تذکر و ۱۰ واحد متخلف را نیز پلمب کردند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در “داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران کلانتری ۱۲برق شهرستان داراب هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ “نوشاد” بیان کرد: ماموران پس از انجام بررسی‌های کارشناسی و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت توقیف شده سابقه سرقت از شهرستان بندرعباس دارد.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه راکب موتورسیکلت دستگیر و تحویل مقام قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد وسایل نقلیه خود را خصوصا موتورسیکلت که سرقت آن برای سارقان آسان است داخل کوچه و محله‌های خلوت رها نکنند و حتما وسایل نقلیه خود را با تجهیزات ایمنی از قبیل دزدگیر، قفل فرمان و زنجیر مجهز کنید.

تقدیر از خانواده متوفیان ناجا یک وظیفه اخلاقی و پسندیده است

معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی شهرستان “ممسنی” به همراه تعدادی از کارکنان در دیدار با خانواده‌های همکاران متوفی، گفت: تقدیر از این خانواده‌ها یک وظیفه اخلاقی و پسندیده برای ما است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم “سیدعبدالمناف رضایی” در این دیدارها با خانواده مرحوم ستواندوم “اردشیر پناهی” و ستوان‌سوم “علمدار شفیعی” گفت: ما باید قدردان زحمات و تلاش های این عزیزان بوده و این قدردانی فقط با گرامی داشتن یاد و خاطره والای آنان در سایه حمایت از ولایت فقیه و پیروی از دستورات دین مبین اسلام، محقق می‌شود.

سرهنگ دوم “رضایی” با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن عزیزان، تصریح کرد: آرامش و احساس امنیتی که امروز بر کشور ما حاکم می‌باشد، نتیجه ایثار و تلاش این عزیزان، شهدا و ایثارگران می‌باشد.

گفتنی است در خاتمه این دیدار با تقدیم هدایا، از خانوادهای  این همکاران متوفی تجلیل به عمل آمد.

کشف ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در “زرین‌دشت”

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپو سوخت قاچاق در یک منزل مسکونی در یکی از روستاهای اطراف شهرستان زرین‌دشت، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران دایره مبارزه با  قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از ان مکان موفق شدند ۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی زرین دشت تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.

شکارچی غیرمجاز به دام پلیس افتاد

فرمانده انتظامی “فسا” از شناسایی و دستگیری شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی توسط افسران پلیس فتا آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: افسران پلیس فتا حین رصد و پایش فضای مجازی، با تصاویری از شکار چند قطعه کبوتر وحشی که اشتراک گذاری شده بود مواجه شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی و انجام اقدامات فنی و تخصصی، موفق شدند مدیر صفحه مذکور را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “فسا” با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد، گفت: پایش فضای مجازی همواره در دستور کار پلیس فتا قرار دارد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را از طریق سایت cyberpolice.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

روزه داری و تأثیر آن بر سلامت روانی افراد

انسان روزه ‏دار نیک می‏ داند که زندگی انسان هیچ گاه پایان ندارد بلکه فقط چهره می ‏گرداند و در کیفیت آن، دگرگونی پیش می‏ آید؛ اینگونه انسان همواره به زندگی خویش لبخند زده و فردای خویش را درخشان می‏ بیند.

رمضان، ماه ارزشها و هنجارهای دینی و اخلاقی است؛ کارشناسان علوم رفتاری، دین را یکی از عمده‌ترین متغیرهای مؤثر بر رفتار و عاملی اساسی در بهداشت فردی و اجتماعی می‌دانند. مراقبت از خود در برابر گناهان زبان همواره به عنوان عاملی بازدارنده، مانع وقوع بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی می‌شود. روزه‌ داران واقعی، ماه مبارک رمضان را فرصتی برای اصلاح زبان خود می داننـد و برای اجتناب از گناهان زبان از جمله دروغ، غیبت، تهمت و بدزبانی با خانواده و افراد جامعه، تلاش می‌کنند.

در ماه مبارک رمضان کنترل رفتاری کمک می‌کند تا فضای محبت‌آمیز و احترام متقابل ایجاد شود که این امر می‌تواند میزان استرس را کاهش دهد.

روزه به معنـای پرهیـز ازتمـام محرماتی است که باعث ابطال روزه می شود که تهمت، غیبت، دروغگویی، آلودگی نگاه و … از آن جمله اسـت، لـذا فـرد در ایــن مــاه تشــویق مــی شــود کــه از لحــاظ جســمی و روانــی موقعیت های سختی مانند تشنگی و گرسنگی را تجربه کند کـه سبب افـزایش احسـاس تسـلط فـرد بـر خـود شـده و در نتیجـه خویشتن داری او را افزایش می یابد. از طـرف دیگـر رعایـت آموزه های مذهبی در زمینه ارتباطات بین فـردی و بخشـش و اطعام نیازمندان ممکن است باعث افزایش کـارایی فـرد که به طور مستقیم با بهبود عزت نفس رابطه دارد، شود و روزه باعـث بهبـود در تمـام مقیــاسهــای افســردگی، روان پریشــی، اضــطراب، وســواس، حساسیت بین فردی، فوبیا، خصومت و افکار پارانوئیـدی می شود کـه ایـن مـوارد بـا مطالعه دیگران کـه کـاهش میـزان اضطراب و افسردگی را بررسی و گزارش کرده اند هم خوانی دارد .

علت بهبود اختلالات روانی را می توان از یک سـو بـه خـاطر تاثیر روزه در ارتقاء عزت نفس افراد و از طـرف دیگـر به خاطر پررنگتر شدن عبـادات در ایـن مـاه مبـارک دانسـت، زیرا یاد خـدا آرام بخـش دلهـا اسـت. کسـی کـه اعتقـاد دارد همواره خدا با اوست و به او کمک می کند، احسـاس امنیـت و آرامش داشته و ایـن خـود باعـث بهبـود بسـیاری از اخـتلالات روانی می گردد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=33300

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.