• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

اخبار پلیس فارس – ۱۵ اردیبهشت ۹۹

  • کد خبر : 3328
  • 15 اردیبهشت 1399 - 17:04
اخبار پلیس فارس – ۱۵ اردیبهشت ۹۹

محل دپو ۲۸۰ کیلو تریاک در منزل مسکونی لو رفت فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۴ قاچاقچی حرفه‌ای و کشف ۲۸۰ کیلو تریاک در بازرسی از ۲ منزل مسکونی در شیراز خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام کار […]

محل دپو ۲۸۰ کیلو تریاک در منزل مسکونی لو رفت

فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۴ قاچاقچی حرفه‌ای و کشف ۲۸۰ کیلو تریاک در بازرسی از ۲ منزل مسکونی در شیراز خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام کار فنی و اطلاعاتی از دپوی محموله سنگین تریاک واقع در ۲ منزل مسکونی در یکی از محله ‌های شیراز مطلع شدند.

سردار “حبیبی” تصریح کرد: ماموران ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن دو منزل متعلق به قاچاقچیان، موفق شدند ۲۸۰ کیلو تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص ۴ نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شدند، عنوان داشت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام ارشد انتظامی به نقش پررنگ و تاثیرگذار مردم در برخورد با قاچاقچیان اشاره و تاکید کرد: پلیس اسان فارس در راستای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و قاچاق مواد مخدر با گسترش چتر اطلاعاتی، به صورت شبانه روزی تلاش و از ظرفیت‌های مردم بهره می گیرد.

 کشف انبار مواد  غذایی غیر بهداشتی ۸ میلیاردی در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف انبار مواد غذایی غیر بهداشتی توسط ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج رستمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی فسا با اقدامات فنی و حرفه‌ای از انبار مواد غذایی غیر بهداشتی در منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و با دستور مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: طی بازدید از آن مکان، مشاهده شد ابتدایی ترین موازین بهداشتی در نگهداری مواد غذایی رعایت نشده که با گزارش پلیس به معاونت بهداشت و درمان شهرستان، در این راستا پرونده ای به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی برای متصدی انبار تشکیل شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در انبار مذکور، ۶ هزار کیلوگرم مواد غذایی اعم از برنج، آرد، شکلات و شیرینی فاسد کشف شد، گفت: در این زمینه ۱۳ هزار و ۵۷۰ کیلوگرم روغن، آرد و برنج نیز برای بررسی سلامت توسط معاونت بهداشت ضبط  و مکان پس از تخلیه پلمپ شد.

سرهنگ “رستمی” با اشاره به اینکه در این زمینه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، از اعتماد شهروندان به خادمان خود در نیروی انتظامی تقدیر کرد و  از مردم خواست هرگونه موارد مشکوک را با تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

پژو حامل ۳۳ کیلو حشیش به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۳۳ کیلو و ۴۰۰ گرم حشیش در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر در محورهای مواصلاتی، به یک سواری ۴۰۵ مظنون و سریعا وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را متوقف و در بازرسی از آن، ۳۳ کیلو و ۴۰۰ گرم حشیش کشف و ۲ نفر قاچاقچی را دستگیر  کنند.

سرهنگ “یوسفی” از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اخبار و  اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف ۲ تن هیزم قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف ۲ تن و ۲۰۰ کیلوگرم هیزم قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: ماموران انتظامی ممسنی هنگام گشت زنی درمحورهای مواصلاتی به یک خودرو نیسان حامل هیزم مظنون و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی افزود: پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن مقدار ۲ تن و ۲۰۰ کیلوگرم هیزم قاچاق کشف شد.

سرهنگ “قسام” با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۲۰ میلیون ریال برآورد شده است، عنوان داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف خودرو مسروقه کمتر از یک ساعت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف یک دستگاه خودرو مسروقه در کمتر از یک ساعت پس از وقوع سرقت خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت خودرو در این شهرستان ضمن اعلام به کلیه گشت‌ها و انجام طرح مهار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، خودرو مسروقه پراید را شناسایی و به راننده آن دستور ایست می دهند.

وی افزود: سارق که عرصه را بر خود تنگ می‌دید به دستور توجهی نکرده و با افزایش سرعت قصد فرار داشته است که ماموران با اقدامات فنی و تخصصی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، موفق شدند خودرو پراید را متوقف و  و راننده را نیز دستگیر کنند.

دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و کشف ۳۰ فقره سرقت  

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و کشف ۳۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان این خبر گفت: در پی افزایش وقوع سرقت‌ از اماکن خصوصی در مناطق مختلف شهر شیراز، تیم ویژه ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان تشکیل و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، ۲ نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ “حبیبی” با بیان اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۳۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، عنوان داشت: این سارقان حرفه ای تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی اموال مسروقه از نوع آبگرمکن، قفل، لامپ، ضبط خودرو، گوشی موبایل، ابزار آلات، تابلو ال‌ای‌دی و … کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مسروقه مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

۲۲ تن لیمو ترش احتکار قبل از صادر توقیف شد

فرمانده انتظامی جهرم از کشف ۲۲ تن لیمو ترش احتکار به ارزش ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در یک انبار خبر داد.

سرهنگ “افشین حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با توجه به افزایش نیاز داخلی به لیمو ترش که متاثر از شیوع کرونا و کاهش زمینه عرضه داخلی به دلیل عدم محصول دهی این میوه در فصل کنونی است، عده‌ای از این فرصت سوء استفاده و از عرضه آن به بازار خودداری می‌کنند و با قیمت‌های بالاتر به فروش می رسانند؛ لذا ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام کارهای فنی، فردی که اقدام به احتکار لیمو در یک انبار کرده بود را شناسایی و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “حیدری” خاطر نشان کرد: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران به آدرس مذکور اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن انبار، ۲۲ تن لیمو ترش احتکار که با هدف توزیع خارج از شبکه دپو شده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی جهرم ارزش این محموله احتکار شده را برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و به دادسرا ارسال شد.

برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت حادثه آفرید

رئیس پلیس راهور استان گفت: برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت در خیابان “امام خمینی” شهرستان سروستان، یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ “مصطفی عباسی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این حادثه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در خیابان “امام خمینی” شهرستان سروستا، بلافاصله گشت تصادفات به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راهور استان فارس افزود: در این حادثه، یک دستگاه موتورسیکلت به علت تجاور به چپ با یک موتورسیکلت دیگر با ۲ سرنشین برخورد کرده است.

وی با بیان اینکه در این حادثه متاسفانه راکب یکی از موتورسیکلت‌ها به علت شدت ضربه وارده در محل فوت کرده است، گفت: راکب و ترک نشین دیگر موتورسیکلت مجروح و به مراکز درمانی منتقل شد.

کشف ۸۰ هزار نخ سیگار قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف ۸۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و دستگیری یک متهم خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مأموران انتظامی شهرستان شیراز حین گشت زنی در اطراف ترمینال کاراندیش، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو تعداد ۸۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر نیز دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی سد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

ماه رمضان، ماه مهمانی خدا و آزمایش بندگی

فرمانده انتظامی کازرون در جمع کارکنان این فرماندهی ماه رمضان را ماه مهمانی خدا و آزمایش بندگی دانست و گفت: این ماه می‌تواند زمینه ساز بهره‌مندی از دیگر مواهب الهی و موجب پرورش انسان شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد عبادی‌نژاد” در این جلسه، بیان کرد: در این ماه که دلهایمان بیش از هر زمان دیگری با آیه‌های پر مهر هدایت انیس می‌شود، توفیق روزه داری ارمغان دیگریست که ثمراتی، چون تقویت اراده، رهایی از خواسته‌های کم ارزش دنیوی و انس با کلام وحی، تنها گوشه‌ای از برکات آن است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر ناظر به اصلاح رفتار فردی و اجتماعی و پاسداشت شعائر اسلامی است، بنابراین باید همگان در برخورد با بدحجابی و روزه خواری، براساس وظیفه شرعی خود که همان تذکر لسانی است عمل کنیم.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: این توفیقی است که چنانچه به درستی درک شود زمینه تعالی انسان را تا درجات والای معرفت فراهم می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون بر توجه عموم مردم به ویژه صاحبان و متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی بر رعایت و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: تحقق فضایی پر از معنویت و حفظ حرمت این ماه گرانقدر، نیازمند همکاری و اهتمام بیش از پیش شهروندان است.

پول‌های برادر در بازی‌های رایانه‌ای به باد رفت

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی شهروند شیرازی خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ  اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه ساز جرایم اینترنتی می‌شود.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: با مراجعه جوان ۲۶ ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز ۳۵ میلیون ریالی از حساب بانکی‌اش در یک دوره زمانی کوتاه، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در اقدامات کارشناسی و اولیه این پلیس مشخص شد که  بیشترین تراکنش‌های بانکی متهم با استفاده از کارت شاکی در یکی از گیم سراها بوده است.

سرهنگ “سلیمانی” گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم برادر شاکی است و وی پس از حضور در این پلیس منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌‌ای شد ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات، به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

وی افزود: متهم در اعترافات خود بیان داشت  برادرم همیشه کارت بانکی‌اش را در خانه رها می‌کرد و از طرف دیگر می‌دانستم که برادرم همه رمزهای کارت‌های بانکی‌اش یکسان است، لذا از این موضوع سو استفاده و با پول‌های برادرم مشغول به بازی در گیم‌سراها می‌شدم.

رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان توصیه کرد:  کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‎‌های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری کنند و رمز‌های کارت‌های بانکی خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهند.

سرهنگ “سلیمانی” از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق وب‌ سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir  (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3328

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.