• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
3

اخبار پلیس فارس –  ۲۳  فروردین ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 33254
  • 23 فروردین 1401 - 15:11
اخبار پلیس فارس –  ۲۳  فروردین ماه ۱۴۰۱

دستگیری قاچاقچیان و کشف تریاک در “داراب” فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۰۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵ در محور مواصلاتی “داراب-شیراز” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، شب گذشته مأموران انتظامی حین […]

دستگیری قاچاقچیان و کشف تریاک در “داراب”

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۰۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵ در محور مواصلاتی “داراب-شیراز” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، شب گذشته مأموران انتظامی حین ایست و بازرسی مقطعی و کنترل خودروهای عبوری در محور “داراب-شیراز” به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه  اقدام به فرار کرد.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان داراب پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو مذکور را توقیف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۰۳ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: قاچاقچیان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سردار “حبیبی” خاطر نشان کرد: پلیس استان فارس با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی قاطعانه با مخلان امنیت مقابله کرده و اجازه فعالیت‌های مجرمانه به قاچاقچیان و سوداگران مرگ را نخواهد داد.

جرثقیل ۵۰ میلیاردی روانه پارکینگ شد

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: جرثقیل ۵۰ میلیاردی قاچاق که از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده بود توسط ماموران پلیس شهرستان فراشبند توقیف شد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان “فراشبند” حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه جرثقیل مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: در بررسی اولیه مشخص شد که برای انتقال این جرثقیل فاقد پلاک راننده هیچ گونه مدارک و اسناد گمرکی ندارد و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

واژگونی پژو پارس با ۲ کشته و ۲ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: در پی واژگونی سواری پژو پارس در محور مواصلاتی “خومه‌زار-ماهور” ۲ نفر در دم فوت و ۲ سرنشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی “خومه‌زار-ماهور”، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی عنوان داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد سواری پژو حامل ۵ سرنشین به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه ۲ نفر فوت و ۲ سرنشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی نیز جداً خودداری کنند.

متهمان تحت تعقیب در “شیراز” روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری ۵۴ متهم و محکوم تحت تعقیب طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجارشکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کارهای فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه موفق شدند ۵۴ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کنند، گفت: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

پلمب ۲۶ واحد صنفی متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی “کازرون” از پلمب ۲۶ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت قوانین و مقررات صنفی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت ‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای ساماندهی صنوف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی این شهرستان به مدت ۴۸ ساعت با حداکثر توان و بهره مندی از امکانات اجرا شد.

وی بیان داشت: در این مدت از ۷۰ واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید که تعداد ۲۶ واحد به علت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اعلام تداوم و تشدید این گونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

لبخند شهروند مهری با صحت عمل پلیس وظیفه شناس

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” از صحت عمل مامور وظیفه شناس خبر داد و گفت: دست پاکی و زندگی سالم از خصیصه های بارز کارکنان پلیس است.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر بیان کرد: یکی از کارکنان معاونت وظیفه عمومی شهرستان “مهر” در حال انجام وظیفه متوجه یک کیسه پلاستیکی که زیر صندلی مراجعه کنندگان افتاده بود می‌شود

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد بسته مذکور حاوی یک عدد انگشتر طلا به ارزش حدودا ۱۰۰ میلیون ریال برابر نظر کارشناسان ‌می باشد.

سرهنگ “رزمجویی” اظهار داشت: مامور وظیفه شناس با بررسی دفتر ثبت مراجعین و تماس تلفنی با آنها موفق به شناسایی صاحب انگشتر می‌شود و صاحب آن به ستاد فرماندهی مراجعه و ضمن تقدیر و تشکر از کار خداپسندانه پلیس انگشتر طلا را تحویل می‌گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” با اشاره به اینکه نیروی انتظامی خود را موظف به صیانت از اموال مردم می‌داند، گفت: اهمیت دادن به صحت عمل، درستکاری و امانت داری کارکنان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است .

دستگیری جاعل هویت زنانه در اینستاگرام توسط پلیس مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” از دستگیری نوجوانی که با جعل هویت زنانه اقدام به راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت‌: چندی پیش یک شهروند مرودشتی با مراجعه به پلیس فتا بیان کرد شخصی ناشناس از طریق اینستاگرام اقدام به ارسال پیام به اقوام وی کرده و خود را به عنوان خواهر ۱۶ساله من معرفی و بیان نموده با شخصی به هویت”م- س” ازدواج کرده‌ام و این موضوع موجب هتک حیثیت و ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای خانواده شده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و با تحقیقات تخصصی موفق شدند متهم که پسر نوجوانی بود را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” بیان داشت: متهم در تحقیقات اولیه و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس به بزه ارتکابی و جعل هویت اعتراف و انگیزه خود را علاقه به این دختر جوان عنوان کرد.

سرهنگ “زینلی” با بیان اینکه متهم برای رسیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که افرادی با جعل هویت، شامل نام و جنسیت در این فضا همیشه در کمین بوده و هدف آنان از آشنایی با اشخاص چیزی جز فریب و سوء استفاده نبوده است و براین اساس از کاربران درخواست می‌شود اطلاعات شخصی خود را با دیگران به اشتراک نگذاشته و به آنان اعتماد نکنند.

این مقام انتظامی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موضوع را به پلیس فتا از طریق سایت www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

دستگیری قاتل ۵۱ ساله در “زرین‌دشت

فرمانده انتظامی شهرستان “زرین‌دشت” از شناسایی و دستگیری قاتل در کمتر از ۱۲ ساعت خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل با اسلحه در یکی از محلات شهرستان زرین‌دشت، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از بررسی صحنه و تحقیقات پلیسی دریافتند فردی به علت اختلاف ملکی با مقتول ۴۳ ساله درگیر و با اسلحه برنو وی را به قتل و متواری شده است.

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” ادامه داد: مأموران پلیس اقدامات فنی و تخصصی خود را آغاز و در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند در کمتر از ۱۲ ساعت قاتل را در اطراف کوه‌های این شهرستان شناسایی و دستگیر کنند.  

سرهنگ “صالحی‌فرد” با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه برنو و تعدادی مهمات مربوطه کشف شد، تصریح کرد: قاتل برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: شهروندان اختلافات و دعاوی خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند تا از بروز این گونه حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری شود.

فوت موتورسوار در ارسنجان

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از تصادف مرگبار یک دستگاه موتورسیکلت با  تیر برق در عصر روز گذشته خبر داد و گفت: راکب در این حادثه جان خود را از دست داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر عنوان کرد: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در سطح شهرستان، بلافاصله عوامل پلیس راهور به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

وی عنوان داشت: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند یک دستگاه موتورسیکلت در حال تردد بوده که به دلیل سرعت غیرمجاز با تیر چراغ برق برخورد کرده است.

فرمانده انتظامی “ارسنجان” با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه راکب ۳۴ ساله بر اثر شدت ضربه وارده به سر فوت کرد، عنوان داشت: استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین و مقررات رانندگی می‌تواند از وقوع بسیاری از تصادفات ناگوار جلوگیری کند.

                                                                               .

شکارچیان غیرمجاز با ۶۸ قطعه پرنده دستگیر شدند

فرمانده انتظامی “لارستان” از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز و کشف ۶۸ قطعه پرنده خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی لارستان با اقدامات پلیسی مطلع شدند تعدادی شکارچی غیر مجاز اقدام به شکار و زنده‌گیری پرندگان کم یاب و قیمتی کرده‌اند و با یک سواری پژو ۴۰۵ در محورهای مواصلاتی در حال تردد هستند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی سریعا پس از هماهنگی با مقام قضائی به محورهای مواصلاتی اعزام و موفق شدند سواری پژو ۴۰۵ متعلق به شکارچیان را توقیف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لارستان ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۶۸ قطعه پرنده از نوع طرقه، عروس هندی و فیشر که به صورت غیر قانونی شکار شده بودند کشف شد.

سرهنگ “یوسفی” با بیان اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از مردم خواست به منظور حفظ محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را بلافاصله با تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

دیدار فرمانده انتظامی فسا با امام جمعه

فرمانده و جمعی از معاونان انتظامی “فسا” ۱۴۰۱ با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “محمدهاشم قسام” با تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، گزارشی از عملکرد پلیس در سالی که گذشت و نوروز ۱۴۰۱ ارائه کرد.

وی افزود: “پلیس هوشمند، قانونمداری و نشاط بهاری”  شعار نوروزی پلیس در سال جدید است که در راستای هوشمندسازی پلیس و تحقق این شعار، ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی نیاز امروز حافظان امنیت جامعه باشد.

فرمانده انتظامی فسا ادامه داد: هوشمندسازی پلیس به موازات رشد فناوری و تکنولوژی‌های ارتباطی و لزوم کاهش مراجعه حضوری مردم، یکی از مهم‌ترین فرآیند‌های سال‌های اخیر فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و جزئی از فعالیت‌های مستمر پلیس است که با جدیت پیگیری شده است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین “حسین جمالی زاده” امام جمعه فسا از تلاش و زحمات انتظامی این شهرستان در انجام ماموریت های محوله در زمینه ای مختلف تشکر کرد.

امام جمعه فسا تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان، در حفظ حرمت این ماه شریف حساسیت لازم را برابر قانون داشته باشید.

برگزاری جلسه تعاملی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس با معاون اجتماعی سپاه فجر

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی سپاه فجر استان فارس با هدف اجرای طرح های مشترک در خصوص پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی با معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در این جلسه بیان داشت: سپاه پاسداران ماموریت های بسیار خطیر و حساسی در عرصه های نظامی و اقتصادی و دفاع از آرمان ها و دستاورد های انقلاب اسلامی بر عهده دارد و در عرصه های فرهنگی و اجتماعی نیز سپاه به خوبی عمل کرده است و تعامل و همدلی این دو مجموعه در بالاترین سطح خود قرار دارد.

سرهنگ “کاووس محمدی” اظهار داشت: در واقع سلامت اجتماعی توجه به همه سطوح از جمله پیشگیری از جرائم، افزایش نشاط اجتماعی، کمک به زندگی مطلوب و توانمند سازی افراد است که معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس با رویکرد فرهنگی و پیشگیرانه و با جلب همکاری سایر سازمان ها در کاهش آسیب ها و جرایم در سطح استان اقدام کرده است .

در ادامه معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس بیان داشت: نیروهای مسلح هدفی جز اعتلای نظام اسلامی و آسایش و آرامش مردم دنبال نکرده و در مسیر تحقق این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و تعامل سازنده سپاه و فرماندهی انتظامی می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی مثمر ثمر بوده و امنیت و آرامش که بزرگترین نعمت الهی است را برای مردم فراهم کنند.

سرهنگ “محمدجعفر دوستدار” تصریح کرد: تعامل معاونت اجتماعی سپاه و معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس، تقویت اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه را به دنبال دارد و موجب پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواهد شد.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس، آمادگی سپاه را در اجرای طرح‌ها و مأموریت‌های مشترک پلیس و سپاه اعلام و خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران با تمام وجود از اقدامات و مأموریت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان حمایت خواهد کرد.

گفتنی است در پایان جلسه، در راستای تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر هم‌افزایی توانمندی‌ها و بهره‌گیری بهینه از امکانات موجود و در جهت تحقق اهداف مشترک و توسعه همکاری‌ها در زمینه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فنی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس و معاونت اجتماعی سپاه فجر منعقد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=33254

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.