• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۱۶ اردیبهشت ۹۹

  • کد خبر : 3323
  • 16 اردیبهشت 1399 - 16:59
اخبار پلیس فارس – ۱۶ اردیبهشت ۹۹

توقیف پژو پارس و کشف ۳۲۱ کیلو حشیش در داراب فرمانده انتظامی استان از دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۳۲۱ کیلو حشیش در بازرسی از یک سواری پژو پارس در شهرستان داراب خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: بامداد امروز ماموران انتظامی شهرستان داراب در اجرای طرح […]

توقیف پژو پارس و کشف ۳۲۱ کیلو حشیش در داراب

فرمانده انتظامی استان از دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۳۲۱ کیلو حشیش در بازرسی از یک سواری پژو پارس در شهرستان داراب خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: بامداد امروز ماموران انتظامی شهرستان داراب در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودروهای عبوری در جاده بندرعباس-داراب، به یک سواری پژو پارس مظنون و دستور ایست را صادر کردند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه راننده با به جا گذاشتن خودرو متواری شد، عنوان داشت: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن میزان ۳۲۱ کیلو حشیش را کشف کنند

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه یک سواری ۴۰۵ که اسکورت محموله بود توقیف و راننده آن نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان درخواست کرد هرگونه اخبار و  اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری کلاهبرداران ۴ میلیاردی حواله خودرو در شیراز

جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: ۲ کلاهبردار حرفه‌ای که به بهانه فروش حواله خودرو، ۴ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند در دام پلیس شیراز گرفتار شدند.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس مبنی بر کلاهبرداری در یکی از سایت‌های مجازی با ترفند فروش حواله خودرو، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارکنان انتطامی شهرستان شیراز گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که کلاهبرداران با ترفندهای زیرکانه طعمه‌های خود را انتخاب و پس از جلب اعتماد، حواله خودرو پراید که جعلی بوده است را با قیمت نازلتر از بازار به آنان می‌‌فروختند.

سرهنگ “ملک‌زاده” گفت: با توجه به شیوه و شگرد متهمان در این نوع کلاهبرداری، ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی و با ترفندهای خاص پلیسی، موفق شدند در این خصوص ۲ نفر کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری از تعدادی شهروند شیرازی اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه آنان حدود ۳۰ حواله جعلی خودرو پراید و کارت‌های بانکی که به حساب آنها وجوه مالباختگان واریز شده بود کشف شد. 

سرهنگ “ملک‌زاده” با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، به شهروندان توصیه کرد در سایت‌های مجازی مواظب افراد کلاهبردار که از این طریق سوء استفاده می‌کنند و طعمه‌های خود را با خرید و فروش کالا به قیمت ارزان تر از بازار انتخاب می‌کنند باشید تا آنان نتوانند به اهداف پلید خود دست یابند و هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله با شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس بگذارید.

کشف ۲۷۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق در بوانات 

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از کشف ۲۷۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی این شهرستان در حین  کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه  کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی از خودرو توقیفی، تعداد ۲۷۰ کیسه کود شیمیایی غیر مجاز و فاقد مجوز رسمی کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۷۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ “مسعودی” با بیان اینکه در این راستا یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: پلیس با تمام توان و با به کارگیری حداکثری امکانات خود با پدیده شوم قاچاق مبارزه خواهد کرد و شهروندان نیز می توانند اخبار و اطلاعات خود را در زمینه قاچاق کالا و اقلام ممنوعه با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کشف کالای قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام کنترل محورهای مواصلاتی، طی ۲ روز گذشته تعداد ۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۴۶۰ عدد انواع نوشیدنی خارجی، ۸ دستگاه ال‌ای‌دی، ۱۰ دستگاه ماکروفر، اسپیلت، یخچال و ظرفشویی قاچاق و فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود کشف و در این خصوص ۵ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ارزش این محموله های قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ “جوکار” با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان “جهش تولید” توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، تصریح کرد: پلیس با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به منظور تحقق شعار سال و تامین سلامت و امنیت شهروندان با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.

تقدیر فرمانده انتظامی شیراز از روسای آموزش و پرورش نواحی ۴،۳،۲ به مناسبت هفته معلم

به مناسبت هفته معلم، فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از روسای آموزش و پرورش نواحی ۲،۳ و ۴ تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ “فرج شجاعی” در این جلسات ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید “مرتضی مطهری” و شهدای آموزش و پرورش، فرا رسیدن روز معلم را تبریک گفت و اظهار داشت: در روایت آمده که حضرت علی (ع) می فرمایند: « هرکس یک کلمه به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است» و این فرمایش حضرت نشان می‌دهد که همه ما به نوعی وامدار و بدهکار معلمان و این مجموعه پرتلاش و تاثیرگذار هستیم.

وی افزود: معتقدم هر روز، روز معلم است و بایستی این قشر را همیشه تکریم و تعظیم و نسبت به آنان اظهار ارادت کرد؛ چرا که به هر حال آبادانی ، توسعه و پیشرفت کشور در گرو زحمات قشر معلم در جامعه است.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: برخی از ادارات ممکن است تجهیزات محور یا تکنولوژی محور باشند اما اداره آموزش و پرورش، انسان محور است و البته کار با انسان ها هم سختی‌های خودش را دارد ولی لذت بخش است.

در ادامه رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ شهرستان شیراز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های نیروی انتظامی، گفت: در واقع معلم اصلی شما و کارکنان زیر مجموعه هستید.

وی رفتار پلیس را بهترین درس برای مردم جامعه توصیف کرد و با بیان اینکه معلمی فقط این نیست که فردی پای تخته و سر کلاس و درس برود، گفت: علی رغم اینکه جایگاه معلم و معلمی رفیع است ولی پلیس است که با رفتار خود به مردم جامعه درس می دهد.

“محمد کماندار” به تعطیلی مدارس در پی شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: به لطف خدا و پشتکاری که همکاران من داشتند کار آموزش را پیش بردیم و تقریباً می توانیم بگوئیم که بسیاری از دروس مقاطع تحصیلی به پایان رسیده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا که منجر به تعطیلی مدارس شد، معلمان به صورت جهادی عمل کردند و با حضور فعال در فضای مجازی، آنچه در توان داشتند برای آموزش دانش آموزان به کار گرفتند.

در حاشیه این دیدار به رسم یادبود با اهداء لوح تقدیر از روسای آموزش و پرورش نواحی ۲،۳ و ۴ توسط فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز تجلیل به عمل آمد.

کشف میلیاردی قطعات خودرو قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف ۸۰۰ قطعه از لوازم یدکی خودرو خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “علی بابایی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی این شهرستان اقدام به کنترل و بازرسی از خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی کردند.

وی با بیان اینکه ماموران موفق شدند یک دستگاه وانت نیسان حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کنند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۸۰۰ قطعه سر پلوس خودروی سواری خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با اشاره به دستگیری یک نفر قاچاقچی و معرفی وی به مراجع قضائی، بیان کرد: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

۱۰ هکتار از اراضی نخل و گز طعمه حریق شد

فرمانده انتظامی لامرد از آتش سوزی ۱۰ هکتار از اراضی نخل و گز واقع در روستای “لشکون” آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهراب زارع‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مأموران انتظامی این شهرستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی اراضی “نخل و گز” واقع در روستای “لشکون” مطلع شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیروهای امدادی در محل حاضر و مشاهده کردند این اراضی بنا به عللی نامعلوم، طعمه حریق شده و در حال سوختن است.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه با تلاش عوامل انتظامی، آتش نشانی و اهالی محل پس از ساعت‌ها تلاش حریق مهار شد، اظهار کرد: بر اساس اعلام کارشناسان مربوطه در این آتش سوزی، ۱۰ هکتار از اراضی از بین رفته و سوخته است.

دستگیری سارقان آینه خودرو و کشف ۱۰ فقره اموال مسروقه

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری سارقان آینه خودرو و کشف ۱۰ فقره اموال مسروقه از مخفیگاه آنان خبر داد.

سرهنگ “افشین حیدری” در گفت‌وگو با خبر نگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر تخریب و به سرقت بردن آینه چند خودرو در شهرستان جهرم، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران کلانتری “۱۲ مطهری” این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص هر ۲ راننده و سرنشین که با یک سواری ۴۰۵ فاقد پلاک اقدام به سرقت می‌کردند را شناسایی و دستگیر کنند، افزود: متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۱۰ فقره سرقت اقرار کردند.

سرهنگ “حیدری” با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعداد ۱۰ عدد آینه خودرو مسروقه کشف شد، از شهروندان جهرمی خواست در صورتی که از خودرو آنان آینه سرقت شده است برای سیر مراحل قانونی به کلانتری “۱۲ مطهری” این شهرستان مراجعه کنند.

کشف زمین خواری ۵ میلیاردی در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف زمین خواری ۱۵ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی شکایت اداره منابع طبیعی درخصوص تصرف اراضی ملی به متراژ ۱۵ هکتار واقع در حوالی روستای مروارید، موضوع در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ “نوشاد” افزود: با ادامه یافتن تحقیقات پلیس  مشخص شد که احدی از ساکنین آن محل از مدتها قبل اقدام به تصرف اراضی ملی مورد نظر در پوشش کاشت محصولات کشاورزی کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم احضار و تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: با هماهنگی مقام قضائی اراضی مذکور رفع تصرف و در اختیار اداره منابع طبیعی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: حفظ بیت‌المال، اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

درخواست انتقال وجه به صورت کارت به کارت توسط افراد ناشناس از شگردهای مجرمان سایبری است

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: درخواست تلفنی هر گونه انتقال وجه به صورت کارت به کارت از سوی افراد ناشناس قطعا با هدف کلاهبرداری و خالی کردن حساب شهروندان می باشد.

 سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، گفت : ارسال پیامک و در پی آن تماس تلفنی از سوی کلاهبرداران درخصوص  برنده شدن در قرعه کشی های مختلف از جمله  شرکت همراه اول، ایرانسل، رایتل ، برنامه های رادیویی یا تلویزیونی، فروش سکه های عتیقه، برنده مبالغ میلیونی، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و وعده های واهی ، مبنی بر خرید یا واریز وجه به حساب و اغفال شهروندان و ایجاد اشتیاق در آنان برای دریافت جوایز و هدایا، از شگردهای کلاهبرداران در جذب و هدایت طعمه های خود به طرف دستگاه های خودپرداز و خالی کردن حساب های بانکی آنها است.
رییس پلیس آگاهی فارس در ادامه گفت: با توجه به افزایش پرونده های کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت، برای پیشگیری و مقابله با وقوع اینگونه جرائم ، توصیه های زیر ارائه می شود.
۱- افرادیکه با شماره همراه شما تماس گرفته وخود را مجری شبکه های رادیو تلویزیون، روابط عمومی شرکت ها یا نمایندگی های اپراتورهای تلفن همراه معرفی کرده  و مدعی می شوند بخاطر خوش حسابی در پرداخت هزینه تلفن ،شماره شما را در قرکشی قرار داده و شما برنده، مبالغ میلیونی و یا هزینه سفر به عتبات عالیات یا کربلای معلی شده اید و با اغفال شما را به مراجعه  به دستگاه های خودپرداز برای انتقال وجه دعوت می کنند کلاهبردار و سود جو بوده و قطعا این افراد با اقدامات متقلبانه و گمراه کننده قصد برداشت مبالغی از حساب شما را دارند.
۲- به پیامک ها و تماس  های تلفنی افراد ناشناس که با صحبت ها و پیشنهادات غیر واقعی و تحریک کننده قصد فریب شما را دارند توجه نکرده و این موضوع را به سایر اعضای خانواده نیز یادآوری کنید
۳- حتما این موضوع را به یاد داشته باشید  که اگر قرار است وجهی از بابت برنده شدن در قرکشی به حساب شما واریز یا انتقال یابد به هیچ عنوان نیازی به حضور شما در جلو باجه خود پرداز نمی باشد.
۴- از قبول درخواست تلفنی یا حضوری افراد ناشناس در خصوص هر گونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه کارت به کارت و ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک و غیره جدا خودداری کنید
سرهنگ حبیبی در پایان از شهروندان درخواست کردبه محض دریافت هرگونه پیامک و تماس تلفنی از منابع ناشناس و غیر رسمی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی و درخواست انتقال وجه  به صورت کارت به کارت از طریق دستگاه های خودپرداز، بلافاصله قبل از هرگونه اقدام  با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس برقرار و موضوع را حتما  با پلیس در میان بگذارند .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3323

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.