• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
7

اخبار پلیس فارس –  ۲۲  فروردین ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 33146
  • 22 فروردین 1401 - 13:43
اخبار پلیس فارس –  ۲۲  فروردین ماه ۱۴۰۱

کشف موتورسیکلت قاچاق در “اقلید” فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد. سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان اقلید حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه […]

کشف موتورسیکلت قاچاق در “اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان اقلید حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکت سنگین که در خیابان در حال تردد بود مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از بررسی مدارک مشخص شد که موتورسیکلت مذکور قاچاق و از نوع ۶۰۰cc می‌باشد که از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی “اقلید” با اشاره به اینکه در این خصوص راکب دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: ارزش موتورسیکلت قاچاق برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

ناکامی قاچاقچیان احشام در “بوانات

فرمانده انتظامی “بوانات” از کشف ۵۵ رأس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان بوانات هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد این خودرو حامل ۵۵ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل می‌باشد.

فرمانده انتظامی “بوانات با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

خانواده شهدا بزرگترین سرمایه معنوی انقلاب و مردم هستند

فرمانده انتظامی شهرستان “کوار” در دیدار با خانواده شهید “صادق کریمی” گفت: خانواده شهدا بزرگترین سرمایه معنوی انقلاب اسلامی و مردم هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سیدرحمان هاشمی ” در این دیدار بیان داشت: امروز بزرگترین مسئولیتی که بر دوش همه نهاده شده است ادامه دادن راه شهداست.

وی با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا نماد صبر، استقامت و پایداری در جامعه هستند، تصریح کرد:حفظ ارزش‌های شهدا از وظایف اصلی است و بایستی این فرهنگ با ارزش همچون میراثی گران بها سینه به سینه به نسل های آینده منتقل شود .

سرهنگ  هاشمی اظهار کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا و تکریم آنان مایه دلگرمی، قوت قلب و انگیزه مضاعف مسئولان برای خدمتگزاری بیشتر و شایسته به مردم و نظام اسلامی است.

گفتنی است در پایان این دیدار با اهدا لوح تقدیر و هدیه از صبر و استقامت خانواده این شهید والامقام تجلیل به عمل آمد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوار  

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۶ دستگاه تلویزیون ال‌ای‌دی قاچاق به ارزش یک میلیار و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۶ دستگاه تلویزیون ال‌ای‌دی  خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال  برآورد شده است.

تعامل نیروی انتظامی و اداره راهداری موجب تحقق شعار امنیت و آرامش محورها می شود

مدیر راهداری “استهبان” با حضور در ستاد فرماندهی با فرمانده انتظامی این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “حسین اکبرپور” بیان کرد: تعامل بین نیروی انتظامی و اداره راهداری و شهرسازی موجب تحقق شعار امنیت و آرامش جاده‌ای می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که ضمن برقراری امنیت و آرامش، مشکلات مردم را به خصوص در زمینه راه و جاده‌ها رفع کنیم و با تعامل بیشتر ایمنی را در حمل و نقل برای مردم ایجاد کنیم.  

در ادامه این دیدار مهندس “رحیمی” مدیر اداره راهداری از تلاش‌های نیروی انتظامی در جهت برقراری امنیت و آرامش در سطح شهرستان استهبان قدردانی و خاطر نشان کرد: تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی در جهت بازدید از مجتمع‌های خدماتی بین راهی و ارائه خدمات مطلوب به مسافرین، جمع آوری دست فروش‌ها در حاشیه راه‌ها به منظور ایمنی بیشتر و کنترل اسناد حمل و نقل ناوگان حمل و نقل جاده ای را خواستاریم.

تقدیر امام جمعه “سرچهان” از عملکرد پلیس

امام جمعه شهرستان “سرچهان” در دیدار با فرمانده و کارکنان انتظامی از زحمات شبانه روزی پلیس خصوصا در ایام نوروز تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام و المسلمین “طلایی” در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی پلیس، امنیت را لازمه ادامه زندگی بشر و و فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و … جامعه دانست و افزود: امنیتی که امروز شاهد آن هستیم حاصل رشادت‌های فرزندانی است که بدون هیچگونه چشم داشتی و با اخلاص کامل با هنجارشکنان و ناهنجاری ها مقابله نموده و به درجه رفیع شهادت نائل می‌گردند.

وی با یادآوری گوشه ای از اقدامات پلیس در یکساله گذشته به خصوص اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی، خاطر نشان کرد: الحمدالله در سطح شهرستان امنیت و نظم خوبی را شاهد هستیم که لازم می‌دانم ضمن حمایت از این مجموعه، از زحمات فرمانده و کارکنان انتظامی که در این امر نقش به سزایی دارند تقدیر و تشکر کنم.

کشف ۱۹ فقره سرقت در داراب

فرمانده انتظامی “داراب” از دستگیری ۴ سارق و کشف ۱۹ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی داراب به منظور کاهش سرقت‌ها، با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت و فعال کردن اکیپ‌های گشت محسوس و نامحسوس و همچنین گشت زنی‌های هدفمند موفق به دستگیری ۴ سارق طی هفته گذشته شدند.

سرهنگ “نوشاد” افزود: در تحقیقات انجام شده این سارقان به ۱۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی، ساختمان‌های نیمه کاره و باغات اقرار کردند که صحنه های سرقت بازسازی و همه شکات شناسایی شده اند.

فرمانده انتظامی “داراب” با اشاره به معرفی سارقان به مراجع قضائی، بیان کرد: پیشگیری از جرایم نیازمند عزم همگانی و مشارکت تمام شهروندان است و از مردم درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیدار با جانباز  “محمد حسین کفایی”  در کازرون

فرمانده انتظامی “کازرون” با حضور در منزل جانباز “محمدحسین کفایی” با خانواده وی دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای ارج نهادن به مقام شامخ جانبازان، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در این دیدار با اهدا لوح تقدیر و هدیه از جان گذشتگی جانباز موصوف تجلیل کرد.

دستگیری سارقان و کشف ۱۴ فقره سرقت در “ممسنی

فرمانده انتظامی “ممسنی” گفت: سارقان اماکن خصوصی با ۱۴ فقره سرقت دستگیر و روانه زندان شدند.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان ممسنی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “ممسنی” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستبند پلیس جهرم بر دستان سارقان کیف قاپ

فرمانده انتظامی “جهرم” از دستگیری ۲ سارق کیف‌قاپ و کشف ۶ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: به دنبال وقوع چند فقره کیف قاپی توسط راکب و ترک‌نشین یک دستگاه موتورسیکلت درسطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با بررسی اظهارات مالباختگان و شیوه و شگرد سرقت‌ها و با انجام تحقیقات میدانی گسترده موفق به شناسایی سارقان حرفه‌ای و سابقه دار شده و طی هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ “رزمجویی” با اشاره به کشف تعدادی کیف زنانه و مدارک سرقتی متعلق به شکات از مخفیگاه سارقان، بیان کرد: متهمان پس از مواجهه با مستندات پلیس به ۶ فقره کیف‌قاپی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه متهمان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند، از مردم خواست: از حمل وجه نقد به مقدار زیاد، اسناد، مدارک و اشیاء با ارزش در معابر عمومی و در مواقع غیرضروری جداً خودداری کنند.

تقدیر امام جمعه “آباده” از عملکرد پلیس

در دیدار فرمانده انتظامی “آباده” و جمعی از کارکنان با امام جمعه این شهرستان از عملکرد پلیس تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین “سیدحسن موسوی خراسانی” ضمن تقدیر از عملکرد پلیس در برقراری نظم و امنیت ایام نوروز و همچنین مبارزه با هنجارشکنان، گفت: نیروی انتظامی با ارائه خدمات مطلوب و مضاعف، اثرات خوبی را در ذهن عموم مردم و شهروندان بر جای گذاشته است که این موفقیت پلیس اعتماد و رضایتمندی مردم را دو چندان کرده است.

وی کارکنان نیروی انتظامی را مجاهدان فی سبیل الله خواند و گفت: پلیس در راه دفاع از امنیت ایثارگرانه تلاش می کند.

امام جمعه شهرستان آباده با اشاره به گستردگی کار نیروی انتظامی و جانفشانی پلیس در تمامی عرصه ها به خصوص برخورد با سارقان و اراذل و اوباش و توزیع کنندگان مواد مخدر، افزود: امروز باب شهادت در نیروی انتظامی باز است و این نیروی ارزش و ولایتمدار، گاهی به صورت روزانه شهدای گرانقدری در راه تامین امنیت و آرامش ایران اسلامی تقدیم این مرز و بوم می‌کند.

در ادامه سرهنگ “مسعودی” با تاکید بر اینکه تمامی ماموریت‌های پلیس برای تکریم مردم است، گفت: مشارکت و همراهی مردم با پلیس امنیت و آرامش را در جامعه دو چندان می‌کند.

پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در “پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد” از پلمب ۶ واحد صنفی متخلف و فاقد پروانه کسب خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از انجام تخلفات صنفی، فرمانده انتظامی پاسارگاد به همراه نمایندگان ستاد امر به معروف و نهی از منکر و اتحادیه صنف اغذیه فروشی مقابله با واحدهای صنفی متخلف و فاقد پروانه کسب را دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: در این راستا در بازدید از ۳۰ واحد صنفی، ۶ واحد فاقد پروانه کسب و متخلف پلمب و برای ۲۱ واحد نیز اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد گفت: پلیس با اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی و اقدامات کنترلی و نظارتی، همواره درصدد خدمت رسانی به مردم بوده و آماده دریافت گزارشات از طریق شماره تلفن ۱۱۰ است.

دپو سوخت قاچاق درلارستان لو رفت

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف دپو یک انبار سوخت و کشف ۷ هزار و ۳۰۰  لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: با توجه به دریافت خبری مینی بر وجود یک انبار سوخت قاچاق در اطراف شهرستان لارستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۷ هزار و ۳۰۰  لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان ضمن اشاره به دستگیری یک نفر در این زمینه، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=33146

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.