• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۱۸ اردیبهشت ۹۹

  • کد خبر : 3309
  • 18 اردیبهشت 1399 - 16:46
اخبار پلیس فارس – ۱۸ اردیبهشت ۹۹

کشف ۱۸ میلیارد انواع کالاهای ضروری احتکار شده در فارس فرمانده انتظامی استان از کشف انواع کالاهای اساسی و ضروری احتکار شده به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد ریال در سطح استان خبر داد. سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با عنایت به لزوم نظارت بر […]

کشف ۱۸ میلیارد انواع کالاهای ضروری احتکار شده در فارس

فرمانده انتظامی استان از کشف انواع کالاهای اساسی و ضروری احتکار شده به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد ریال در سطح استان خبر داد.

سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با عنایت به لزوم نظارت بر توزیع کالاهای اساسی و ضروری در ماه مبارک رمضان، طرح تشدید مبارزه و مقابله با احتکار کالاهای اساسی و ضروری طی ۷۲ ساعت گذشته در سطح استان فارس اجرایی شد.

وی افزود: طی این مدت، مأموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری سایر یگان های انتظامی ضمن انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این مکان ها، بیش از ۱۱ هزار کیلوگرم برنج، ۷ هزار کیلوگرم آرد، ۳۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شکر و مقادیر زیادی مواد شوینده، سویا، لیمو ترش و رب گوجه فرنگی احتکار شده کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را بیش از ۱۸ میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: در این رابطه ۶ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل دستگاه قضایی شدند.

سردار حبیبی در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت طلب و سودجو در زمینه احتکار و قاچاق کالا و ارز، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انهدام اعضای باند کلاهبرداران فیشینگ ۱۰ میلیاردی/ استخراج ۵ هزار شماره کارت از سراسر کشور/ کشف ۹۰ فقره کلاهبرداری با برنامه رسید ساز جعلی

رئیس پلیس فتا استان از انهدام اعضای باند کلاهبرداران فیشینگ ۱۰ میلیاردی خبر داد و گفت: از این باند ۵ هزار شماره کارت و ۹۰ فقره کلاهبرداری با برنامه رسید ساز جعلی کشف شده است.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی ارجاع تعداد زیادی پرونده به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی تعدادی از شهروندان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مال باختگان از طریق ثبت نام در سایت‌های آگهی محور به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی هدایت و پس از سرقت اطلاعات بانکی آنان، از حسابشان مبالغی به صورت غیر مجاز برداشت ‌شده است.

سرهنگ “سلیمانی” تصریح کرد: با تلاش و اقدام ویژه افسران سایبری در پلیس فتا استان فارس، ۴ نفر از اعضای این باند حرفه‌ای که اقدام به ساخت و انتشار لینک‌های آگهی محور جعلی کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در فرایند رسیدگی به این پرونده و با توجه به اسناد و مدارک، ۵ هزار فقره شماره کارت فیشینگ شده از سراسر کشور استخراج شده است، تصریح کرد: متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به برداشت ۱۰ میلیارد ریال از حساب‌های افراد مختلف در سراسر کشور به صورت غیر مجاز اقرار کردند.

وی در ادامه گفت: افسران سایبری پلیس فتا در بررسی‌های فنی و تخصصی به دیگر شگرد متهمان رسیدند که با رصد سایت‌های فروش دستگاه ps4، با فروشندگان قرار حضوری می‌گذاشتند و پس از اخذ کالا با ترفند خاص و با نشان دادن یک رسید پرداخت جعلی حدود ۹۰ فقره کلاهبرداری انجام داده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی کارت بانکی، موبایل و لپ تاپ که کلاهبرداران با استفاده از این تجهیزات اقدام به اعمال مجرمانه می‌کردند کشف شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان با ترفند‌های خاص، کارت حساب بانکی افراد را نیز برای اعمال مجرمانه خود اجاره می‌کردند، اظهار داشت: در صورتی که شهروندان کارت حساب، شماره خطوط تلفن همراه و امثال این موارد را اجاره بدهند و برای اعمال مجرمانه مورد استفاده قرار بگیرد جرم  محسوب می‌شود و مسئولیت قضائی آن متوجه مالکان است.

سرهنگ “سلیمانی” با اشاره به اینکه شهروندان حتی الامکان از وارد شدن به لینک‌های مشکوکی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف تحت عناوین گوناگون ارائه می‌شود خودداری کنند، از عموم مردم خواست هشدار‌ها را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق وب‌ سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir  (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ گزارش کنند.

کشف کالاهای قاچاق میلیاردی درآباده

فرمانده انتظامی آباده از توقیف ۲ دستگاه خودرو و کشف انواع کالاهای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به ۲ دستگاه اتوبوس و سواری زانتیا مظنون و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودروها مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل  369 عدد تسمه تایم خودرو، ۱۴۴عدد شامپو خارجی، ۶ دستگاه کولر گازی و تلویزیون، ۲۰ دستگاه کارواش و ۱۱۵کارتن لامپ LED که همگی فاقد هرگونه مدارک قانونی و گمرکی بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله‌های قاچاق را ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت:در این خصوص ۴ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در آسیب شناسی موضوع، عواملی همچون سودجویی مالی و راحت طلبی افراد را در ارتکاب به جرایم به ویژه قاچاق کالاهای ممنوعه دخیل دانست و ضمن تاکید بر برخورد قاطع پلیس با مجرمان و هنجار شکنان، از شهروندان خواست با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن۱۱۰ به پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه خود پویا و اثرگذار باشند.

با دستگیری ۶ سارق پرده از راز ۲۷ فقره سرقت در داراب برداشته شد

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف ۲۷ فقره سرقت و دستگیری ۶سارق طی ۴۸ ساعت گذشته در داراب خبر داد.

سرهنگ” علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت در این شهرستان و متواری شدن سارقان، موضوع شناسایی و دستگیری به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با گشت زنی‌های نامحسوس و آشکار در سطح حوزه استحفاظی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی در ۴۸ ساعت گذشته ، تعداد ۶ نفر سارق را شناسایی و آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ “نوشاد” با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه مجرمان دستگیر شده، مقداری اموال مسروقه نیز کشف شد، تصریح کرد :  این متهمان به اتهام سرقت از ساختمان های در حال ساخت، سیم و کابل برق و موتورسیکلت دستگیر که برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به کشف ۲۷ فقره انواع سرقت از متهمان، افزود: با همکاری شهروندان کلیه اقدامات ماموران انتظامی در راستای برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان صورت می‌گیرد و مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند فرزندان ملت در این فرماندهی از عزمی راسخ در مقابله با آنان برخوردارند و اجازه هنجارشکنی را به هیچ کس نخواهند داد.

کشف یک میلیارد کالای قاچاق در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت از کشف انواع البسه و وسایل اتاق نوزاد قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد بردبار” گفت: با برنامه ریزی هدفمند پلیس در برخورد با قاچاق کالا و همسو با شعار حمایت از تولیدات داخلی، پلیس آگاهی این شهرستان حین ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ که با سرعت زیاد در حال حرکت بود مشکوک شدند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران سریعاً خودرو را توقیف و در بازرسی از آن موفق به کشف ۹۲۰ عدد سیسمونی نوزاد، ۶۰ عدد فلاسک و ۱۷۵ جفت کفش خارجی قاچاق شدند.

سرهنگ “بردبار” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت، خاطر نشان کرد: در راستای شعار اقتصاد مقاومتی، یکی از وظایف ذاتی پلیس مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا است و با توجه به تاثیر منفی این پدیده بر اقتصاد کشور، مجموعه انتظامی این شهرستان با برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزی، با قدرت تمام با هرگونه قاچاق کالا مبارزه خواهد کرد.

دستگیری اعضای باند راهزنان مسلح درداراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری اعضای باند ۳ نفره که اقدام به سرقت مسلحانه در محور فسا- داراب کرده بودند خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: طی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر یک فقره سرقت مسلحانه در محور داراب-فسا، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ “نوشاد” افزود: ماموران با تلاش‌های شبانه‌روزی و رصد اطلاعاتی موفق به شناسایی ۲ دستگاه خودرو پژو پارس و زانتیا شدند که در فروردین ماه سال جاری اقدام به تیراندازی به سمت یک دستگاه وانت نیسان و سرقت ۲۰ کیلو تریاک کرده بودند شدند.

وی افزود: افسران زبده پلیس آگاهی با یک سری تحقیقات فنی و میدانی، اعضای این باند سرقت‌های مسلحانه را شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

سرهنگ “نوشاد” با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی قضائی موفق شدند اعضای ۳ نفره این باند را دستگیر کنند، عنوان داشت: متهمان ضمن اقرار به سرقت مسلحانه، برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

واژگونی پژو  با  2 کشته  و ۲ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی یک پژو در محور ارسنجان به سمت سعادت‌شهر، ۲ نفر کشته و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور ارسنجان به سمت سعادت‌شهر به مأموران اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری ۲۰۶ با ۴ سرنشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن، ۲ نفر از آنان فوت و ۲ نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “دهقانی” اظهار کرد: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

          کشف ۲۳ راس گوسفند قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف ۲۳ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۶۰۰ ملیون ریال خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: روز گذشته ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور نورآباد به قائمیه، به یک کامیون حامل گوسفند مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو و بررسی مدارک، ۲۳ رأس گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز بهداشتی را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ “قسام” با بیان اینکه ارزش ریالی احشام قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده تصریح کرد: احشام قاچاق به اداره دامپزشکی شهرستان ممسنی تحویل و راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

مراسم تشییع پیکر مادر شهیدان “صمیمی”درآباده

مراسم تشییع پیکر مادر شهدای هشت سال دفاع مقدس “مهران و نادر صمیمی” با حضور فرمانده انتظامی شهرستان آباده و جمعی از کارکنان و فرماندهان نظامی و مسولان ادارات و مردم ولایتمدار و شهید پرور این خطه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، عصر دیروز مراسم تشییع پیکر مادر شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس”مهران و نادر صمیمی” با حضور مسئولان این شهرستان بر دستان مردم ولایی و شهیدپرور در قطعه ایثارگران به خاک سپرده شد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” فرمانده انتظامی شهرستان آباده طی پیامی مصیبت وارده را به خانواده محترم شهیدان صمیمی تسلیت گفت و از پروردگار متعال علو درجات برای آن فقیده سعیده و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسالت کرد.

خرده فروشان زیر ذره بین پلیس

فرمانده انتظامی فسا از ادامه طرح پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری ۱۶نفر خرده فروش و کشف ۸ کیلو و ۸۴۶ گرم انواع مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرج رستمی” با اعلام خبر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با همکاری یگان های انتظامی، پس از کسب دستور مرجع قضایی، طرح شناسایی و پاکسازی نقاط آلوده را اجرا کردند.

این مقام انتظامی افزود: در راستای اجرای این طرح، ۱۶ نفر خرده فروش و معتاد پر خطر دستگیر و مقدار ۸ کیلو و ۸۴۶ گرم انواع مواد مخدر و تعدادی آلات استعمال و توزین کشف شد.

سرهنگ “رستمی” با اشاره به تحویل متهمان دستگیر شده به دادسرا، خاطر نشان کرد: به منظور سالم سازی و پاکسازی مناطق آلوده و جلب رضایت عمومی، اجرای طرح های مشابه همچنان تداوم خواهد یافت و از همکاری صمیمانه مردم با خدمتگزاران خود در مجموعه انتظامی فسا کمال تقدیر و تشکر دارم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3309

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.