• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
دبیر ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی فارس:

بیش از ۱۳۰ عنوان برنامه برای هفته هنر انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است

  • کد خبر : 32973
  • 17 فروردین 1401 - 12:40
بیش از ۱۳۰ عنوان برنامه برای هفته هنر انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است
دبیر ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی فارس گفت: در مجموع بیش از ۱۳۰ عنوان برنامه برای هفته هنر انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است که در تمام شهرستان ها هم این برنامه ها اجرا می شود که فارس با داشتن ۳۷ شهرستان از لحاظ تعداد برنامه، ضریب خوبی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش سحاب پرس، «وحید نمازی»، امروز (چهارشنبه ۱۷ فروردین) در جمع خبرنگاران که در فرهنگسرای «رسانه» شیراز برگزار شد، گفت: نزدیک به یک سال است که مسئولیت حوزه هنری را بر عهده گرفته ام و از این به بعد جلسات بیشتری را خواهیم داشت.

دبیر ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی فارس با اشاره به اینکه پیوند هنر و رسانه را یک پیوند خوب است، تاکید کرد: هنر می تواند نقش کامل در حوزه رسانه داشته باشد و هفته هنر انقلاب به نام و یاد سید شهیدان اهل قلم، نام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهید آوینی پرورده هنر انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: آوینی به خاطر اهل علم و عمل و اجرا بود، آوینی شد، آوینی نوع نگاه هنری انقلاب را با یک نگاه نوین ارائه می کند و این هفته پاسداشت مکتب و هنر انقلابی است.

نمازی با تاکید بر اینکه فلسفه هفته هنر انقلاب اسلامی، معرفی داشته ها و دستاوردها در عرصه هنر انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: داشته هنر انقلاب ما با داشته های قبلی از لحاظ فرم و مفهوم اصلا قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به اینکه هنر انقلاب یک هنر دغدغه مند شد و حرف مردم است، افزود: ستاد هفته هنر که در استان ها شکل می گیرد رویکردهای مختلفی دارد امسال نهمین سالی است که این هفته برگزار می شود و دستگاه های فرهنگی به خوبی وارد میدان شدند و بسیج هنرمندان هم به عنوان جانشین ستاد فعالیت خوبی انجام می دهد.

نمازی با اشاره به اینکه در رویکرد جدید حوزه هنری که از سال گذشته با آن روبرو هستیم در مورد پرچم داری هنر انقلاب اسلامی مبتنی بر زیست بوم هنری و فرهنگی استان است، اظهار کرد: هنر مبتنی بر زیست بوم باید تلاش برای توسعه مخاطب داشته باشد که در یک جمع محدود نشود.

وی با اشاره به اینکه رویکردهای اصلی هفته هنر انقلاب با همین شرایط برگزار می شود که مهمترین محور آن تبیین گفتمان مکتب هنر اتقلاب را در سطح جامعه ارائه خواهیم داد، افزود: محور دوم معرفی مصادیق هنر انقلاب برای نخبگان جامعه است.

نمازی با اشاره به اینکه توسعه مخاطب عمومی و ورود به شهرستان ها از دیگر رویکردهای ماست، تاکید کرد: در ۱۰ نقطه شهرستان های استان فارس که فاقد سینما هستند برنامه فرهنگی هنری و فیلم «موقعیت مهدی» را اکران خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه معرفی چهره سال انقلاب اسلامی را خواهیم داشت و این طرح یک رویکرد جدید خواهد داشت، فعالان مردمی فرهنگ و هنر هم در کنار ما بودند در این معرفی هم دیده می شوند و تاکنون ۶ نامزد برای معرفی این چهره سال خواهیم داشت، تاکید کرد: شهید شاخص «مهدی اثنی عشری» را به عنوان شهید شاخص سال خواهیم داشت.

نمازی با اشاره به اینکه به مدت ۱۰ روز برنامه های فرهنگی و هنری را ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس، خواهیم داشت، تاکید کرد: روز جمعه افتتاح هفته هنر انقلاب اسلامی را خواهیم داشت و سالگرد شهادت شهدای رهپویان وصال هم برگزار می شود و تکلیف ماست که در حوزه معرفی شهدای رهپویان وصال و این اتفاق به سراغ روایت حقیقت برویم و از این رو سه مستند را در باب شهدای رهپویان وصال، آماده شده است.

وی از نصب سردیس «شهید آوینی» در یکی از ایستگاه های مترو شیراز خبر داد و گفت: اکران عمومی «موقعیت مهدی» را با حضور عوامل و فرزند شهید خواهیم داشت.

نمازی افزود: ۴۰ عنوان برنامه تخصصی، ۸۰ عنوان هم توسط دستگاه های اجرایی و ۱۰ برنامه عمومی برگزار می شود و در مجموع بیش از ۱۳۰ عنوان برنامه برای هفته هنر انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است که در تمام شهرستان ها هم این برنامه ها اجرا می شود که فارس با داشتن ۳۷ شهرستان از لحاظ تعداد برنامه، ضریب خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تغییر مدیریتی ها باعث شد انباشتی از کار در حوزه هنری فارس شاهد باشم، افزود: نوع و تنوع فعالیت ها در حوزه هنری زیاد بود و یکی از بحث ها سینما ها و زیرساخت هاست و حوزه هنری هنوز زیرساخت های اولیه تاریخ فرهنگی و هنری را ندارد و در حوزه اعتبارات همین این مشکلات وجود داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان فارس که پایتخت فرهنگ و هنر جهان اسلام است و به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) استان در قله است و استان شعر و ادب بوده، تاکید کرد: مهمترین حرکت سند زیست بوم فرهنگی هنری استان را تهیه کردیم.

نمازی گفت: نقشه تحولی سه ساله آینده حوزه هنری هم طراحی شد و در سال ۱۴۰۱ گام نخست آن آغاز می شود.

وی از مصوب شدن طرح جامع سینماهای فارس خبر داد و گفت: وضعیت سینماهای مرکز استان هم به بهبودی می رسد و سینما «پرسیا» و سینما «پیام» به پردیس سینمایی با هفت سالن به همراه کافه کتاب خواهد بود و یک مجموعه فرهنگی هنری خیلی خوب است اما فعلا ۲ ماه است مشکل ایجاد شده است و بعد از شروع مجدد پروژه می توان سه چهار ماهه آن را افتتاح کرد.

نمازی گفت: برای سینما «سعدی» به یک پروژه با ۱۰ سالن تبدیل می شود و در کازرون یک پردیس با چهار سالن راه اندازی می شود و اولین پردیس سینمایی در نی ریز ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شان مردم شیراز کمبود این سینما نیست، تاکید کرد: سرانه سینمای در دهه ۵۰ در شیراز به ازای ۳۰ نفر و این در حالی بود که در کشورهای توسعه یافته به ازای هر یکصد نفر یک صندلی بود اما امروز به همراه بخش خصوصی به ازای هر ۹۹۰ نفر، یک صندلی وجود دارد.

نمازی با اشاره به اینکه در بلوار زند نمی خواهیم همه سینما ها سینما بشوند، افزود: ۱۷ سالن سینما در مرکز شهر داشتیم که ۱۱ مورد از بین رفته و یا تغییر کاربری داده است و اکنون ۷ سینما اکنون در اختیار حوزه هنری است.

وی با اشاره به اینکه سینما «حافظ» تغییر کاربری داده و در حال واگذاری است و از واگذاری آن مابقی پردیس ها را سامان دهیم، افزود: سینما ها باید به مجموعه سینمایی تبدیل شوند و سینمای استان یا به سینمای دیگری تبدیل می شود و اگر به سینمای دیگری تبدیل نشود، هزینه آن برای سینما هزینه می شود.

نمازی با اشاره به اینکه در سال گذشته چهار عنوان کتاب در حوزه پایداری منتشر شد و چهار عنوان در خط انتشار است، پیش بینی اینست که بعد از نمایشگاه کتاب رونمایی شوند، تاکید کرد: قرارداد بیش از ۱۰ کتاب هم بسته شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32973

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.