• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

ائمه جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان خنج حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی را محکوم کردند

  • کد خبر : 32900
  • 18 فروردین 1401 - 10:11
ائمه جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان خنج حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی را محکوم کردند
عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل سنت شهر خنج و محمدرضا کریم پور امام جمعه اهل تشیع این شهرستان در پیام مشترکی حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی را محکوم کردند.

در این پیام که روز پنجشنبه منتشر شد آمده است ،  در این چند روز اخیر یعنی در آخرین روز ماه شعبان و در سومین روز از ماه ضیافت الهی ملت شریف ایران شاهد به شهادت رسیدن فرزندان روحانی خود از عزیزان اهل سنت و تشیع در شهرستان گنبد کاووس ودر حرم مطهر رضوی  (ع) بود .

بار دیگر دستان پلید استکبار جهانی این دشمن اصلی اسلام و مسلمین به خون پاک  روحانیت مجاهد آلوده شد . این اقدام ددمنشانه ثابت کرد که دنیای استکبار با وجود ابهت پوشالی و خودساخته تنها مانع زیاده‌خواهی خویش را امت واحده و مقتدر اسلامی می‌داند.

به شهادت رساندن روحانیون مجاهد شیعه با زبان روزه و درحال عبادت  در حرم امام رئوف در ادامه شهادت دو روحانی عزیز اهل سنت در گنبد کاووس در واقع بخش دیگری از نقشه شوم آمریکایی- صهیونیستی جهت ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است که به لطف خداوند این نقشه شوم نیز مانند سایر دسیسه ها نقش بر آب خواهد شد و ملت شریف و عزیز ایران اسلامی فریب این توطئه ها را نخواهد خورد.

اقدامات اخیر در راستای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی به خوبی ضرورت وحدت بیش از پیش در جامعه اسلامی را نمایان ساخته و لزوم تلاش جهت حفظ این گوهر نورانی  را گوشزد مینماید.

اینجانبان به نمایندگی از علما و روحانیون اهل سنت و شیعه و مردم غیور شهرستان خنج ضمن محکوم نمودن این جنایتها و تعرض به ساحت نورانی علی بن موسی الرضا(ع) شهادت این عزیزان را به محضر رهبر معظم انقلاب ، خانواده های محترم آنان و امت خداجوی ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض نموده و از دستگاه‌های مسئول خواهان شناسایی و مجازات عاملان پیدا و پنهان این جنایت بزرگ هستیم.

به گزارش ایرنا، فردی تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام هشتم (ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرده و آنان را به شدت مجروح کرد.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی یکی از این روحانیان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید و ۲ روحانی دیگر شامل حجج اسلام پاکدامن و دارایی در بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان بستری شده اند.

هر سه روحانی مزبور، که هدف این سوء قصد قرار گرفته‌اند، از فعالان جهادی و فرهنگی و ساکن در منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) از مناطق حاشیه شهر مشهد بوده اند.

شهرستان خنج در فاصله ۲۹۳ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32900

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.