• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس؛

افزایش ۴۶ درصدی تردد جاده‌ای در فارس نسبت به نوروز ۱۴۰۰

  • کد خبر : 32888
  • 15 فروردین 1401 - 21:53
افزایش ۴۶ درصدی تردد جاده‌ای در فارس نسبت به نوروز ۱۴۰۰
علیرضا راستیار ، با بیان اینکه میانگین تردد بین استانی در روز ۱۳ فروردین‌ماه در جاده‌های فارس ۱۴۹ هزار و ۴۳۸ خودرو بوده است اظهار داشت: این آمار نسبت به روز ۱۲ فروردین‌ماه شاهد کاهش ۱۴ درصدی تردد خودرو‌ها در جاده‌های فارس داشته است.

به گزارش سحاب پرس، علیرضا راستیار، با بیان اینکه میانگین تردد بین استانی در روز ۱۳ فروردین‌ماه در جاده‌های فارس ۱۴۹ هزار و ۴۳۸ خودرو بوده است اظهار داشت: این آمار نسبت به روز ۱۲ فروردین‌ماه شاهد کاهش ۱۴ درصدی تردد خودرو‌ها در جاده‌های فارس داشته است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: نوروز امسال میانگین تردد بین استانی خودرو‌ها از جاده‌های استان فارس ۱۷۴ هزار و ۴۸۷ خودرو در هر روز بود که این میزان تردد نسبت به پارسال ۴۶ درصد افزایش یافته است.

راستیار گفت: در روز گذشته بیشترین تردد خودرو‌ها در محور‌های شیراز_مرودشت (شیراز_رکن آباد)، مرودشت_ شیراز (رکن آباد_زرقان)، شیراز_ مرودشت (دوراهی لپویی)، شیراز_کازرون (خانه زنیان)، کوار_ شیراز، شیراز_ سپیدان و کمربندی پل فسا شیراز تردد ثبت شده است.

وی گفت: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای طرح تقریباً یک میلیون و ۷۶۷ هزار پلاک یک خودرو با ترکیب منابع استانی در محور‌های برون‌شهری استان فارس رویت شده است و ۶۴ درصد خودرو‌ها بین کمتر از یک تا سه روز در استان ماندگاری داشتند.همچنین بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی در استان از ابتدای طرح تا ۱۳ فروردین‌ماه ۳۱۲ هزار خودرو معادل ۵۰ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با بیان اینکه یک میلیون و ۵۶۶ هزار خودرو از ابتدای طح نوروزی وارد استان شدند و تعداد یک میلیون و ۵۶۰ هزار خوردو از سطح جاده‌های استان خارج شدند، بیان کرد: استان‌های بوشهر، اصفهان و هرمزگان بیشترین سهم را در میان مسافران استان فارس داشتند.

راستیار گفت: بیشترین محور‌های دارای سرعت آباده_ایزدخواست، ایزدخواست_آباده، نی‌ریز_سیرجان، لار_بندرعباس، جهرم_لار، اوز_گراش، گله‌دار_مهر، مرودشت _سعادتشهر، جهرم_سه‌راهی کوار، فسا_داراب، برازجان_کنارتخته، جهرم_سه‌راهی کوار، سورمق_صفاشهر و کازرون به برازجان بوده است.

وی با اشاره به آمار‌های سامانه‌های ثبت تخلف عبور و مرور بیان کرد: از ابتدای طرح اجرای نوروزی تا دوازدهم فروردین ماه ۱۷۶ سامانه سرعت سنج در محور‌های فعال فعال بوده که تعداد پلاک‌های متخلف ۶۷۹ هزار و ۶۶۶ مورد بوده است.

راستیار با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا روز دوازدهم فروردین، ۱۱ هزار و ۳۸۶ خودرو به دلیل سرعت لحظه‌ای و ۵ هزار و ۸۷۸ خودرو به دلیل سرعت لحظه‌ای و متوسط زیاد جریمه شدند، گفت: استان فارس با داشتن ۱۲۲ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۱۰ درصد راه‌های ارتباطی کشور را دارد که ۱۷۶ دوربین امنیت این راه‌ها را تامین می‌کند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس بیان کرد: در حال حاضر تمامی محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32888

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.